• 2
  • 3
2020-10-25, 19:26
Medlem
Neksnors avatar
Den hund (inte min) som jag mest umgås med bor i ett hushåll som sällan är tomt. Behöver hunden vara ensam hemma någon dag brukar det ibland organiseras så att jag, som jobbar i närheten, äter lunch där. Inga större problem om man planerar lite.
Citera
2020-10-28, 16:31
Medlem
Jag jobbar dagtid men tog över en väluppfostrad hund som behövde omplaceras när hon var ett år pga höftproblem. Hade ej gått med hundvalp i nuläget. Jobbade hemma med henne första tre månaderna.

Jag jobbar nära mitt hem så går ut på lunchen med henne. Hon klagar inte alls, hon får gott om motion på kvällar och helger.

Har också rumskamrat som ger sällskap under dagarna ibland.

Är väl medveten om att detta inte är optimalt men det fungerar. Planen är att i framtiden ha hus med bättre förutsättningar, troligtvis skaffar jag en till för att hon ska få sällskap.

Sedan är det lite synd att Sverige inte är särskilt hundvänligt, som i England tex där hundarna får följa med överallt på ett annat sätt.
Citera
2020-11-25, 11:33
Medlem
Vi har precis skaffat en valp och en STOR anledning till att vi gjorde det nu är att en i hemmet studerar hemifrån de närmaste två åren så det är alltid någon hemma.

Hade vi båda haft heltidsjobb hade vi inte ens tänkt tanken. Att lämna bort hunden till hunddagis eller någon dagmatte känns mindre optimalt då vi vill att han främst ska knyta an till oss i familjen i början.

När sen studietiden är över så är hunden nästan två år och kommer kunna vara hemma ensam ett par timmar utan större problem.

Vi har dock både möjlighet till anhöriga som tittar till den på dagarna samt att ta med den till iaf en av arbetsplatserna så vi tror vi har alla baser täckta.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in