2020-10-16, 10:56
Medlem
Icas espressopulver för 29 kronor burken är det bästa jag testat, tvåa kommer Löfbergs fair fresh för det dubbla.
Citera
2020-10-16, 12:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifedontlivehere
Fick testa coops snabbkaffe för inte så länge sedan, förvånansvärt gott med tanke på att vara snabbkaffe. Om det inte vore för att vi försöker låta bli mondelez produkter så, gevalia gold eller Columbia, Lidl's är också mer än prisvärda

Vad är orsaken till bojkotten ?

(alltid intressant att lära sig något nytt)
Citera
2020-10-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vad är orsaken till bojkotten ?

(alltid intressant att lära sig något nytt)

Alla företag därunder tillhör koncernen som när man väl går till källan ägs av samma globaliseringslobby (märklig slump att det är dominerat av just en hmm, viss folkgrupp,,,) med enbart ett eget egoistiskt intresse av att vara drivande i viss agenda...
Citera
2020-10-16, 20:01
Medlem
neuron-drones avatar
Africafe. Men det smakar inte som vanligt kaffe. Kan ju bero på att det vuxit på en helt annan kontinent. Och det river inte upp magen heller.
Citera
2020-10-17, 09:21
Medlem
S.O.Stolps avatar
Jag har kört Nescafé lyx i många år men upptäckte nyligen ICA:s snabbkaffe.

Alltså inte ICA basic, utan snabbkaffet som säljs i refill-påsar.

Det finns i två varianter, mellanrost och Colombia, och det håller precis samma klass som Nescaffet, om inte bättre. Dessutom betydligt billigare.
Citera
2020-10-17, 12:51
Ska jag vara helt ärlig har jag hellre koffeintabletter hemma än snabbkaffe.

Snabbkaffe är inte mer kaffe än Familjen Dafgårds är restaurangmat.
Citera
2020-10-17, 12:58
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Lidls Bellarom Gold är helt ok, jag föredrar den framför Nescafé Lyx. Men ska nog prova ICAs mellanrost som S.O.Stolp nämnde ovan.
Citera
2020-10-19, 12:45
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Det finns i två varianter, mellanrost och Colombia, och det håller precis samma klass som Nescaffet, om inte bättre. Dessutom betydligt billigare.
Testade denna idag och håller med om att den är riktigt bra, och prisvärd förstås...
Citera
2020-10-19, 13:48
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Även jag har "kört" Nescafé Lyx i ett otal år och är väldigt nöjd. Dock ska jag efter ditt tips om ica:s snabbkaffe även göra ett frest på den sorten när tillfälle ges. För får man samma kvalité och detta till ett lägre pris därtill så är det inte mig emot.
Citera
2020-10-19, 14:18
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Även jag har "kört" Nescafé Lyx i ett otal år och är väldigt nöjd. Dock ska jag efter ditt tips om ica:s snabbkaffe även göra ett frest på den sorten när tillfälle ges. För får man samma kvalité och detta till ett lägre pris därtill så är det inte mig emot.
Smaken är inte exakt densamma, dock är de ungefär lika goda (för att vara snabbkaffe) bägge två...
Citera
2020-10-19, 15:07
Medlem
Är ju ingen snabbkaffeexpert men tycker själv att Gevalia är väldigt gott
Citera
2020-10-19, 15:21
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Testade denna idag och håller med om att den är riktigt bra, och prisvärd förstås...

Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Smaken är inte exakt densamma, dock är de ungefär lika goda (för att vara snabbkaffe) bägge två...
Jo men visst är det så gott som likvärdigt i smaken. Inte exakt samma smak, men absolut inte sämre smak. Och prisskillnaden är ju ganska stor så jag har helt bytt till ICA:s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in