2020-10-27, 23:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Jag tror att de har bara använt färdigskrivna script som samkörts mot olika webbsidor.
Man kan nog enkelt uttryckt säga som så att de lagrar en kopia av en webbsida vilken som helst, och sedan letar efter matchningar mot andra webbsidor.
Som också lagrats på samma dator.
Om de hittar några träffar så tittar de lite djupare på det.
Minns ni tex Tomas Mattsson när han fick sparken, han visade stolt upp sin utrustning och svamlade om sin vurm för strömmande media ?
Han har nog inte tålamod och ett betongarsle nog att sitta och glo på skärmar hela dagen.

Nej det kan mycket väl handla om sådan "guldvaskning" att vilja aktivt tröska igenom skitpratet.
Jävligt meningslös sysselsättning helt enkelt. Anledningen är ju att journalisterna vill inte hålla på och gräva med bara händerna och få smutsiga fingrar på köpet. Nej de vill naturligtvis ta en 3 timmars fransk lunch med cognac till kaffet, och helst slippa vara på arbetsplatsen.
Ger mig fan på att de lägger ut jobbet för några 100-lappar på någon researchfirma i tex Asien, och de gör samplingen för en struntsumma.
Ger mig fan på att de är smarta de där asiaterna och särskilt indierna, som kan väl snart sagt sälja alla söktjänster trots att svenskan är ett litet språk.

För det är inget annat än mestadels skitprat, det DN visat hitintills. Hamid Zafars inlägg har karaktären av "skitprat". Nu vill jag inte försvara honom, men någon högre intellektuell nivå verkar det inte vara precis.
Alltså något slags skitprat som man säger för att hålla diskussionen igång, med korta nonsensinlägg på 1-3 rader.
Byt tex ut judar mot AIK-are eller Djurgårdare så har du exakt samma diskussion.

De här ynkliga pajaserna i EXPO är ju avslöjade. Och som de datanördar de är så har de tappat sin sociala närvaro och kompetens att föra dialoger med levande människor istället för att larva vid ett tangentbord. Annars hade de begripit med ryggmärgen att sådana inlägg är typiskt tomt skitprat.
Och problemet för Robert Aschberg är att han har inget erkännande från kultureliten eller någon ur finkulturen. Det är något som han traktar efter.
Hade han bara varit snäppet sämre så hade han varit ungefär som Bert Milton, stenrik, dvs ännu rikare, men på samma gång avskydd, en paria.

Robert Aschberg skuggboxas nu mot inbillade högerspöken, som han tror att han är en stor högerdödsknarkarnazist-alt-right-konspiration På Spåret som lurar bakom varje gathörn.
Och han hoppas avslöja någon sådan snart innan han stämplar ut för gott och lägger den stora näsan i vädret...
Nej Robert Aschberg har varit ute efter Guldspaden eller något liknande erkännande, länge nu.
Det hade väl gått bra om Trolljägarna verkligen hade varit seriösare gjort.
Rena pajaserierna, sitta på en storköpsparkering och jaga tanter på 80 år.
Det är ju inte Miami Vice eller Hawaii 5-0 där deckarna satt i bilen och spanade.
Skäms inte gubbfan ? Haha själv är Robban snart 80,
och undrar hur jävla roligt hans liv blir då ?
Antagligen blir det rena helvetet, trots sina pengar...

Och medans han funderade på ett Guldspade-tema, så kom plötsligt snilleblixten om att det fanns nazister lite överallt, så nu har stackars Robban grävt och grävt men inte hittat det där monster-högerspöket han vill hitta alldeles själv ?

Det är fullt möjligt en sådan trollarmé existerar men i så fall att den inte ligger i Sverige. Men tex i Asien. Och möjligen då i Indien, och kostar en spottstyver att hålla med lön.
Även Nigeria håller på med sådant att skapa trollkonton på löpande band.
Det skrivs ju om rysstrollen men det kan bero att de syns på ett eller annat sätt att man tror att de härrör från Ryssland.
Men det är inte säkert, de kan skapas varsomhelst. Precis varsomhelst.
Översättningar kan ju köras automatiskt. Trollarméer existerar så till vida att man kan beställa typ xxx konton som är nyreggade efter en namnlista, sen är det bara att köra på.

Exakt. Och det är nog ganska många som tycker det. Man kan bara hoppas att det här fallet blir en gamechanger. Eller att det blir ett begrepp, ung. som göra en pudel, så kanske man börjar säga: att "göra en Hamid".
Nuförtiden går det inte ens att se på ett program som Uppdrag granskning om man inte är fullfjädrad sadist eftersom det "skandalösa" i det som UG säger sig ha hittat nästan aldrig står i proportion till den skada själva uthängningen innebär.
Citera
2020-10-29, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Exakt. Och det är nog ganska många som tycker det. Man kan bara hoppas att det här fallet blir en gamechanger. Eller att det blir ett begrepp, ung. som göra en pudel, så kanske man börjar säga: att "göra en Hamid".
Nuförtiden går det inte ens att se på ett program som Uppdrag granskning om man inte är fullfjädrad sadist eftersom det "skandalösa" i det som UG säger sig ha hittat nästan aldrig står i proportion till den skada själva uthängningen innebär.
Ja mycket bättre att låta folk i maktpositioner göra precis vad de vill och aldrig ifrågasätta.
Citera
2020-10-29, 09:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Ja mycket bättre att låta folk i maktpositioner göra precis vad de vill och aldrig ifrågasätta.

Det är sällan, aldrig, personer i maktposition de ger sig på. Uppdrag Granskning är rent regimtänk, det fejkas någon gång "obehagliga" , "modiga" frågor och avslöjanden av maktpositioner men som citattecknen antyder så är det just bara fejk. Inga egentliga avslöjanden, bara avslöjanden som befäster tron på att Sverige är såååå öppet och demokratiskt och det går att granska allt.
-Hur var det med Sveriges skandalösa Coronastrategi? Sverige anses med rätta i största delen av världen för ett hårresande land där man offrar de svaga gamla och låter dem dö.
-Systemet med offentliga uthängningar av dömda genom Lexbase och MrKoll. Ytterligare ett exempel där Sverige utmärker sig på ett väldigt negativt sätt. Var är UG?

Varför får medborgarna inte välja vem som ska ratta UG? Nu sitter Janne Joseffsson och styr det som Kim Jong-Un gör med Nordkorea. På livstid. UG känns öht väldigt mycket Nordkorea.
Citera
2020-11-01, 11:52
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det är sällan, aldrig, personer i maktposition de ger sig på. Uppdrag Granskning är rent regimtänk, det fejkas någon gång "obehagliga" , "modiga" frågor och avslöjanden av maktpositioner men som citattecknen antyder så är det just bara fejk. Inga egentliga avslöjanden, bara avslöjanden som befäster tron på att Sverige är såååå öppet och demokratiskt och det går att granska allt.
-Hur var det med Sveriges skandalösa Coronastrategi? Sverige anses med rätta i största delen av världen för ett hårresande land där man offrar de svaga gamla och låter dem dö.
-Systemet med offentliga uthängningar av dömda genom Lexbase och MrKoll. Ytterligare ett exempel där Sverige utmärker sig på ett väldigt negativt sätt. Var är UG?

Varför får medborgarna inte välja vem som ska ratta UG? Nu sitter Janne Joseffsson och styr det som Kim Jong-Un gör med Nordkorea. På livstid. UG känns öht väldigt mycket Nordkorea.

Och allt detta är tvångsfinansierat av oss medborgare som behandlas som mindre vetande
Som när anhöriga tvingas betala för skottet som avlivar familjemedlem, vi betalar för att bli vilseledda.
Senast redigerad av Uteliggarn 2020-11-01 kl. 12:15.
Citera
2020-11-01, 13:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
Och allt detta är tvångsfinansierat av oss medborgare som behandlas som mindre vetande
Som när anhöriga tvingas betala för skottet som avlivar familjemedlem, vi betalar för att bli vilseledda.

UG är ju en del av statsmakten, men det sjuka är att det inte är demokratiskt styrt. Folk är med rätta skräckslagna för att få UG på halsen - de kan förstöra liv med en påringning (även om ingen svarar i telefon eller i dörren). Sverige skulle säkert bli ett bättre land utan UG, alltså utan statsfinansierad SVT och utan att något privatfinansierat alternativ får samma status som SVT och UG har nu, måste tilläggas.

Sjukt att ingen heller ifrågasätter det väldigt odemokratiska i att Janne Josefsson sitter på livstid och styr över denna väldigt mäktiga, statliga institution. JJ förtjänar samma öde som Ceausescu i Rumänien för alla liv han har förstört.

Viktigaste ett parti kan göra är att ta bort den påklistrade mysiga stämningen ("konsensusmentaliteten"), det är den som hindrar att viktiga beslut tas. Som att ta bort UG, fälla statsmininistern, m.m.m. Polikerna i det här landet är alla så måna om att inte förstöra den "trevliga stämningen".
Citera
2020-12-15, 14:03
Moderator
Pusts avatar
Nu är det klart: Hamid Zafar sägs upp av kommunen
https://sverigesradio.se/artikel/7625086

Citat:
Hamid Zafar sägs upp den 10:e juni, men behöver inte komma till jobbet. Utbetalningen av hans lön kommer kosta kommunen drygt 500 000 kronor, plus sociala avgifter.
Citera
2020-12-15, 16:38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust

Han kan ju se fram emot att få en välbetald semester fram till sommaren. Killen är slipad och lyckas säkert undvika att hamna som städare på Samhall som hans mindre snabbtänka bruschor.
Citera
2020-12-15, 17:45
Medlem
Citat:

Undrar vad han kommer jobba med i framtiden?
Kommer han spränga sig själv i riksdagen för att han känner sig kränkt?
Kommer han åka hem till sitt egna hemland?
Citera
2020-12-15, 18:39
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2

Egen restaurang mannen. Falafel pizza och Lövbit.
Cigg o whiskey bakom disk.

” Checka min stil för jag är så precis så jag gör vad jag vill, hustlar
Flis och sånt och jag håller mig till grabbar
Stasha flis och håll stilen och chill
Samma eviga hustle från maj till april
Sladdar runt med en sedelbunt
Syssla med nåt skumt som i regel är tungt
Som är fett som fan utan siffror på kortet
Har jag fått nånting utan pröjs har jag snott det
Alla vet vad jag går för, står för
Inte han som springer när det blåser
Livet går lika hårt som en stalker
Tills jag fått en deal som jag låser
Socialkamelont, passar in i alla kretsar
Tar det lugnt, hänger bak när jag festar
Handen på glaset, skrik högt när du drar nu
Fuck off, nu kör vi! Det går bra nu”
Citera
2020-12-15, 19:19
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:

500000, det kan han leva gott på i Afghanistan.
Slipat munläder och konfirmerad judehatare borde kunna leda till en raketkarriär inom politiken i Afghanistan för raketrektorn. Han borde ta chansen och åka hem direkt, iofs han kanske måste fixa socbidraget också som andra muslimska politiker i MENA innan han åker tillbaka?
Citera
2020-12-15, 22:38
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2

Det räcker med att han gör någon form av avbön, deltar i en kippavandring och i Pridetåget så kommer han nog att tas till nåder.
Citera
2024-01-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
1984: Kjell-Olof Feldt, finansminister
1985: Refaat El-Sayed, finansman (Också ljugande muslim)
1986: Hans Holmér, länspolismästare
1987: Anna-Lisa Stoican, jurist
1988: Ebbe Carlsson, förlagsredaktör

hahahaha What the fuck!
Och om man tar en närmare till på Anna-Lisa Stoican, den enda du inte fetstilade för att hon är mindre känd, så har hon varit "lagfaren" domare i tingsrätten och dömt helt jävla åt fanders i fall efter fall. Hon blev Årets Svensk för att hon hjälpte sin rumänske make (därav namnet Stoican) att bli svensk medborgare på 1980-talet. Så hon passar definitivt mitt inne i den listan där mellan Holmér och hans pojkvän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in