2020-10-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Såg det ut som Japan, Korea, Kina? Men jag tror du ljuger? Såg mest väl ut som NEW PAKISTAN-INDIA med lite inblandning av britter och arab-turkar!

Finns en bra serie på Netflix som heter Top Boy. Personerna i serien kommer från världens alla hörn, men främst är de LONDONERS.
Citera
2020-10-15, 23:44
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaveriksson
Finns en bra serie på Netflix som heter Top Boy. Personerna i serien kommer från världens alla hörn, men främst är de LONDONERS.

Så Londoners är Afrikaner?
Citera
2020-10-16, 00:03
Bannlyst
Hej från London :-D Bodde I söder förr men flytta upp för 3 år sedan. Tog ett bra tag att vänja sig I vimlet av blattar. Särskillt båt negrerna. Alla andra är bra. Mycket kompisar.

Skyddsnät finns det visst, har levt som en prins hela 2020. Enda man får från Sverige är böter.

Begriper mig inte på att bo inne I staden. Dyrt, smått, skitigt. Gett upp på centrala lägen.

Hus mögel situationen känner jag igen. Bott på 9 ställen o alltid mögel I grova eller mindre drag. Begriper inte varför ingen bygger in ventilation. Efterblivet.

Saknar diskmaskin!! O dom där jävla camping duscharna är jobbiga. Badrums kvalitet verkar dom skita I. Första gången jag har laminat golv!! Tror fina badrum är mer en Väst Europa grej.

Bra grannskap här ute och en arme med katter håller efter skadedjur. Har kanonbra hyra vilket måste höra till ovanligheterna. Allt inkluderat! Medelklass Svenson betalar mer i hyra. Hela min släkt betalar mer :-p ( faktum)

Södra England har mera äckliga djur. Har sett massa konstiga spindlar. Feta blodsugande sänglöss. Till o med stora sniglar tar sig inomhus.

Tänker alldrig flytta hem dock. Oavsett. Vi kör till slutet. Dom klarade värre, krigen o allt det.
Drömmarnas Ö.

P.s. PK är fan det enda jag inte kan klara. Hoppas BBC blir krossat snart. Folk har vaknat!!
Citera
2020-10-16, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DailyMeltdown
Lite på grund av Brexit, lite på grund av Covid19.
I vilken stad kan man hyra en fräsh icke "gammalmodig" lägenhet för inte så mycket pengar?
Citera
2020-10-16, 01:50
Medlem
Citat:
Finns fortfarande möjlogheten. Gör det innan den 31a December.
Om man gör det, kan man lämna in sitt svenska körkort och få ett brittiskt eller måste man ta om hela körkortet i uk
Citera
2020-10-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkar-din-hund
Hej från London :-D Bodde I söder förr men flytta upp för 3 år sedan. Tog ett bra tag att vänja sig I vimlet av blattar. Särskillt båt negrerna. Alla andra är bra. Mycket kompisar.

Skyddsnät finns det visst, har levt som en prins hela 2020. Enda man får från Sverige är böter.

Begriper mig inte på att bo inne I staden. Dyrt, smått, skitigt. Gett upp på centrala lägen.

Hus mögel situationen känner jag igen. Bott på 9 ställen o alltid mögel I grova eller mindre drag. Begriper inte varför ingen bygger in ventilation. Efterblivet.

Saknar diskmaskin!! O dom där jävla camping duscharna är jobbiga. Badrums kvalitet verkar dom skita I. Första gången jag har laminat golv!! Tror fina badrum är mer en Väst Europa grej.

Bra grannskap här ute och en arme med katter håller efter skadedjur. Har kanonbra hyra vilket måste höra till ovanligheterna. Allt inkluderat! Medelklass Svenson betalar mer i hyra. Hela min släkt betalar mer :-p ( faktum)

Södra England har mera äckliga djur. Har sett massa konstiga spindlar. Feta blodsugande sänglöss. Till o med stora sniglar tar sig inomhus.

Tänker alldrig flytta hem dock. Oavsett. Vi kör till slutet. Dom klarade värre, krigen o allt det.
Drömmarnas Ö.

P.s. PK är fan det enda jag inte kan klara. Hoppas BBC blir krossat snart. Folk har vaknat!!

Tack för att du delade med dig din upplevelse. Mycket uppskattat!
Citera
2020-10-16, 08:38
Medlem
Ett sen fick jag nog. Går säkert hitta en del bra saker också

Citat:
Ja alltså, folk är ju olika med olika preferenser. Tråkigt att du inte trivdes, hur länge bodde du där?
Citera
2020-10-16, 08:52
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engelsmann
Quite some stereotypes and myths in this thead
Dental cover, everyone gets free dental care under 18 , under 19 if you are studying. Big operations are covered by NHS. Do brits have worse teeth than anyone else, probably, we drink tea constantly that stains them, and poorer children tend to eat too many sweets.
Social welfare is at least on a par with Sweden, if you are unemployed you will be taken care of. More details here perhaps https://www.theguardian.com/politics...m%20pensioners.
Weather, a bit milder than Sweden atleast, Gulf stream keeps things mild.
Healthcare, NHS, nuff said, really world class considering it is free at source.
Culture, Big museums are free. A wealth of concerts and music for every taste. Art is a big part of life in the UK, though perhaps not as well state sponsored as in Sweden.
People Similar to Sweden the UK has had a massive immigration, but more from the commonwealth. People seem to get on better than here, Less racism in the UK , or at least less insidious.
Crime probably worse in the big cities, probably better outside the cities than here. Much crime committed by eastern european gangs (stealing cars, boats, whatever) as in Sweden.
Covid / Brexit, poor handling of both of these is going to set the UK back several years unfortunately, but don't underestimate the UK and its people. There is real strength built up over centuries of war, and struggle. The UK will be back as a player on the world stage.

its not any more "free" than it is in Sweden, wee all pay via incredibly high taxes, but the taxes are lower in the uk.

Over a life time, each individualy pay and incredible amount to healthcare. My dad, who has ver ben illa day inhi life has paid 100s of thousands in taxes for healthcare hell never use. I on the other hand, who has had, 20+ operations, chemo, medicine,hospital stays, 20+ pet scans have basically got a great deal. so thank you everyone else!

Snacksutbudet i england är GRYMT mycket bätte i England, hade jag bott kvar hade jag varit fet utav bara helvete. I sverige känns det som att alla butiker har samma varor, man bli trött på det.
Senast redigerad av carminaburana 2020-10-16 kl. 08:55.
Citera
2020-10-16, 08:58
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det har ju väldigt bra indiska/pakistanska ställen också. Helt annan nivå än Sveriges varianter. Nästan all asiatisk mat i Sverige känns lite försvenskad. Mildare, sötare. I England är det mer all-in så som det ska vara från de länderna.
Autentiskt som Tikka, menar du?
Citera
2020-10-16, 09:03
Medlem
vasaduellers avatar
TS, vad var det som lockade dig att flytta till ett u-land?

Och att sedan flytta tillbaka till Sverige igen, nu när även Sverige håller på att bli ett u-land?

Har du haft en väldigt tråkig uppväxt på mellanmjölk, och därför upplever kaos som ”spännande”?
Citera
2020-10-16, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Så Londoners är Afrikaner?

Centralpersonerna i serien har kanske afrikanskt ursprung men den innehåller alla sorters. Hudfärg är en oväsentlig slump. Alla kan passa in i London. Det är inte inavlat eller exkluderande.
Citera
2020-10-16, 09:44
Medlem
BeatriceCencis avatar
Har du sett the Wallace Collection?

Kan du rekommendera ett par riktigt bra ställen för Fish & Chips? Utöver de allra mest kända som recenserats av massa Youtubers.

Kan du rekommendera några riktigt bra lokala trevliga pubar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in