2020-10-13, 19:40
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ja, ganska otroligt att inte ha en enda krona kvar efter 28 år även om man har haft barn. Om du nu har barn kan väl för fan dom hjälpa dig??

Troligtvis har TS supit upp eller spelat bort alla sina pengar......

Det har TS inte gjort.

Mina barn HAR hjälpt mig många gånger.
Men nu sökte jag tips på något att göra själv.

Inte bli utskälld och anklagad för både ditt och datt.
Citera
2020-10-13, 21:12
Medlem
Du skrev ju lite om swishgrupper för ett tag sen. Går det inte få hjälp där? Hur se dina månatliga utgifter ut? Kan det vara ett alternativ att byta boende för att få ner boendekostnader?
Citera
2020-10-13, 21:14
Medlem
Hålla på med aktier? Satsa på raketer men ocsk0 hög risk
Citera
2020-10-13, 21:26
Medlem
Boggonthebeats avatar
Second hand i din närmaste ort kanske kan hjälpa dig att ansöka om lite pengar till mat. Kontakta dom om det går att ansöka om lite pengar till mat. Brukar gå, du får spara kvitton.
Citera
2020-10-13, 21:34
Medlem
Käka tortelini och nudlar, är väl inte svårare än så herregud
Citera
2020-10-13, 21:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinnaLinna
Hej, lever på sjukersättning, nu fått några räkningar(som jag betalat). Men har nu knappt mat på bordet till den 27

Jag har lagt ut det jag har att sälja, vilket inte är mycket, och inte fått ngt intresse för detta ännu..
Brukar gå ut 2 ggr om dagen o kolla pant tex men, ja man är ju inte ensam om detta.

Något tips hur eller var man kan få lite pengar?
Hårda bud. Inte direkt en lösning på din kris, men kanske du borde söka stipendier. Vet en gammal dam som drygar ut sin kassa betydligt på det sättet.

Du får nog gå runt lite mer och leta pantburkar. Hoppas det löser sig. Lycka till!
Citera
2020-10-13, 21:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag tackar för tips och råd och avslutar härmed.
Strunta i hatarna. Haters gonna hate, liksom.

Du har fått några bra råd. Frälsningsarmén och kyrkan. Dessutom försöka söka lite stipendier så du slipper hamna i knipa igen.
Därefter bör du fundera på ett sätt att dra in lite pengar varje månad. Behöver ju inte mycket för att göra stor skillnad när man är fattig.

Finns ju chatoperatör på internet om inte annat. Ska finnas en tråd om det här på fb, men jag minns inte namnet på den. Kanske kan du något som du kan tjäna pengar på. Vissa blir försörjda på att sticka.

https://www.whimsynorth.com/2020/03/03/year-in-review-how-i-made-money-through-knitting/
Citera
2020-10-13, 21:46
Bannlyst
Prostitution, väskryckning/ficktjuveri.

”Glömma” att scanna varor med blippern på ICA, var lite uppklädd och fräsch så kommer du undan i 100/100 fall även om det är kontroll.
Citera
2020-10-13, 22:07
Medlem
ragingcows avatar
Beställa från mathem på faktura?
Citera
2020-10-13, 22:13
Medlem
Hoppas att det akuta löser sig!

Min tanke är för att hjälpa någon som inte har mat är det bättre att lära hen att fiska istället för att ge hen en fisk som mättar för stunden.

Hur stor inkomst har du efter skatt?
Vilka utgifter har du? Behöver inte vara på kronan.

Vi här på forumet kan kanske se annorlunda på din ekonomi o hjälpa dig att prioritera så att du inte hamnar i samma situation igen.

Hjälp finns när man behöver den men kanske inte exakt som man själv vill då man inte kan se sig själv utifrån.
Citera
2020-10-13, 22:49
Medlem
Jan-As avatar
Jag håller med någon tidigare här.
Vill man äta sjukt billigt men ändå få i sig det mesta av vad man behöver, då är det mjölk och havregryn som gäller, lägg till ägg om man ska lyxa till det.

Kastar inte mataffärer halv"ok" mat? Leta där? Fråga i butiken och förklara din situation.
Panta burkar gör många.

Finns det inte en del bär fortfarande i skogen? Har du ett fiskespö?
Citera
2020-10-14, 00:30
Medlem
Citat:
Hej, lever på sjukersättning, nu fått några räkningar(som jag betalat). Men har nu knappt mat på bordet till den 27

Jag har lagt ut det jag har att sälja, vilket inte är mycket, och inte fått ngt intresse för detta ännu..
Brukar gå ut 2 ggr om dagen o kolla pant tex men, ja man är ju inte ensam om detta.

Något tips hur eller var man kan få lite pengar?

Du ringer socialen och hävdar nöd. Lite beroende på så har du en 500 på kontot dagen efter.

Ta kontakt med socialen och be om hjälp hursom med att se över din situation. Du är inte ensam i sånt här idag, så gör det.

Och ja, socialen måste hjälpa. Och nej, socialen är inte så jävla hemska som de framstår (oftast).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in