2020-10-13, 15:38
Medlem
MinnaLinnas avatar
Hej, lever på sjukersättning, nu fått några räkningar(som jag betalat). Men har nu knappt mat på bordet till den 27

Jag har lagt ut det jag har att sälja, vilket inte är mycket, och inte fått ngt intresse för detta ännu..
Brukar gå ut 2 ggr om dagen o kolla pant tex men, ja man är ju inte ensam om detta.

Något tips hur eller var man kan få lite pengar?
Citera
2020-10-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinnaLinna
Hej, lever på sjukersättning, nu fått några räkningar(som jag betalat). Men har nu knappt mat på bordet till den 27

Jag har lagt ut det jag har att sälja, vilket inte är mycket, och inte fått ngt intresse för detta ännu..
Brukar gå ut 2 ggr om dagen o kolla pant tex men, ja man är ju inte ensam om detta.

Här finner du 171-sidor med ren lycka:
(FB) Den ädla konsten att äta gratis

Mer behöver du inte.
Citera
2020-10-13, 15:45
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Citat:

Jobba?
Citera
2020-10-13, 15:58
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Jobba?
Åh tack för tipset!!
Citera
2020-10-13, 16:00
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Här finner du 171-sidor med ren lycka:
(FB) Den ädla konsten att äta gratis

Mer behöver du inte.
Ja tack , i min stad finns inte riktigt den tillgången, verkar vara mer om man bor i större städer, kyrkan finns, men det är ju inte varje dag.. Men tack!
Citera
2020-10-13, 16:04
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Arbete ligger väl närmast till hand. Hitta någon som behöver hjälp med att rasta hunden eller kratta löv.
Citera
2020-10-13, 16:06
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Arbete ligger väl närmast till hand. Hitta någon som behöver hjälp med att rasta hunden eller kratta löv.
Jag är som sagt sjukskriven, av en anledning..

Om jag kunde jobba skulle jag. Det har jag gjort, heltid i över 28 år..
Citera
2020-10-13, 16:13
Medlem
Fistkramps avatar
Antar att du inte har möjlighet att låna en slant av familj eller släktingar?
Citera
2020-10-13, 16:15
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Antar att du inte har möjlighet att låna en slant av familj eller släktingar?

Familjen är liten, så nej. Jag har fått låna lite förut, men nu går det inte nej. tyvärr
Citera
2020-10-13, 16:29
Medlem
Ta kontakt med Svenska kyrkan, de kan hjälpa till med matkassar och liknande. Beroende på var du bor, så kan eventuellt andra organisationer etc hjälpa dig med matkasse. Som exempelvis Stadsmissionen. Sedan går det alltid att kontakta socialtjänsten i kommunen där du bor och ansöka om akut matpeng. Var beredd på att visa upp kontoutdrag. Är mest för att de ska se att du är pank och i behov av hjälp. Ingen garanti för att du får hjälp, men det kan vara värt ett försök.
Citera
2020-10-13, 17:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Beroende på vad det är för saker så kanske du kan testa att gå till pantbanken med det, har du cd-skivor, dvd, böcker och seriealbum så finns det ibland butiker som köper in det också.
Hos en del mobilbanker får man ca 100 kr som ny kund eller vid inbjudan t.ex kan man hitta inbjudan till Revolut på nätet, vet inte om det fortfarande gäller hos Rocker men du kan ju höra med folk om de har en inbjudningslänk i tråden om banken: (FB) Bynk - mer än bara lån
Här är en del andra liknande alternativ som du kan testa och se om du hittar inbjudningar till, de flesta är utan avgift:
(FB) Valutakonto Euro i Sverige
Citera
2020-10-13, 17:32
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Beroende på vad det är för saker så kanske du kan testa att gå till pantbanken med det, har du cd-skivor, dvd, böcker och seriealbum så finns det ibland butiker som köper in det också.
Hos en del mobilbanker får man ca 100 kr som ny kund eller vid inbjudan t.ex kan man hitta inbjudan till Revolut på nätet, vet inte om det fortfarande gäller hos Rocker men du kan ju höra med folk om de har en inbjudningslänk i tråden om banken: (FB) Bynk - mer än bara lån
Här är en del andra liknande alternativ som du kan testa och se om du hittar inbjudningar till, de flesta är utan avgift:
(FB) Valutakonto Euro i Sverige

Tack, men det som jag har ägt som egentligen var värt ngt har jag sålt för länge sen, nu är det mer bara prylar utan större värde, men tänkte man kunde få några hundralappar ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in