2020-10-16, 07:01
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Men nu hittar du på igen. Jag sa att du ljög om att feminister lobbade för män, och nu menar du att det är emot rasism. Det var ju inte det vi pratade om. Sluta ändra ämne.

Jag vet att feminister har röstat hit massinvandring och gängkriminalitet, det är allmänt känt.

Media ljuger och skriver feministiska artiklar på daglig basis. Jag har gjort trådar om det.

Här ex: (FB) När kvinnor blir ghostade får de en artikel i tidningen

Media är rapporterad vänsterdriven i allra högsta grad. Om du läste nyheterna så hade du vetat det också.

Jag varken hittar på eller byter ämne. Däremot tror jag att vi talar förbi varandra, och det kanske beror på att jag var otydlig i början när jag ville skilja på begreppet män i Sverige och begreppet svenska män. Exempel på en man i Sverige är Rektor Hamid, och jag hävdar att PK och svenska feministkvinnor har gjort mycket till förmån för männen i hans grupp. Exempel på en svensk man är Rickard Wall som bara bemötts med kallt stål av PK och svenska feministkvinnor.
Citera
2020-10-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Feminism har förstört det moderna samhället, skapat incels och förstört dynamiken mellan män och kvinnor. Hatet mellan könen växer sig större varje dag.

Det har feminismen gjort.

Bra jobbat!
Om du med "incels" nu menar ofrivilligt i celibat, så kan jag lova dig att den gruppen var enormt mycket större före feminismen än den var efter.
Använd hjärnan lite, för en gångs skull, så fattar du detta också.

Och hatet mellan könen är rejält mindre idag än vad den var under den tiden som män som grupp aktivt ägnade sig åt att förbjuda kivnnor att få lov existera på egna villkor.
Citera
2020-10-16, 08:44
Medlem
DaChiefs avatar
Det finns inget positivt som feminismen gjort för svenska män.
Citera
2020-10-16, 13:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om du med "incels" nu menar ofrivilligt i celibat, så kan jag lova dig att den gruppen var enormt mycket större före feminismen än den var efter.
Använd hjärnan lite, för en gångs skull, så fattar du detta också.

Och hatet mellan könen är rejält mindre idag än vad den var under den tiden som män som grupp aktivt ägnade sig åt att förbjuda kivnnor att få lov existera på egna villkor.
Som vanligt far du med osanning.
Du har ingen aning om vad du pratar om, så sluta använda begrepp som incel som en jävla "jag är bättre än dig-valuta".

Överallt idag i coronapandemin nämns det psykiska lidandet folk upplever i sin isolation från omvärlden.
Att det är psykiskt påfrestande. Psykakuter är överösta med folk som lider av depressioner och förskrivningen av antidepressiva har nått ATH.

Newsflash!
De har bara varit isolerade i ett halvår.
Incels har känt detta hela sina liv.
Ja, de har tagit skada av det.
Det du och dina manshatande vildvittror gör är att dels köna dem och tro att det bara är pojkar OCH i sedvanlig ordning avfärda det med att de får skylla sig själva.

Det betyder att du avhumaniserat pojkar, du har gjort dem värdelösa kräk som inte förtjänar sin existens och jag lovar att, om jag satte en knapp i handen på dig, som fick dem att försvinna helt en gång för alla, så skulle du trycka direkt.

Du är en sån fin människa Merapi.
Verkligen härlig typ.
Citera
2020-10-16, 13:50
Moderator
pewpews avatar
Citat:
1. Ökat mäns närhet och sociala trygghet med sina barn ex. men även annan släkt, eftersom ansvaret idag för att hålla kontakten och vårda sina sociala kontakter är lika mycket mäns.
Ger dig delvis rätt.
Citat:
2. Vidgat arbetsmarknaden och intresseområdena. Bara en sån sak som att män idag får vara i köket ex.
Denna förstår jag inte vad du menar? Vem har hindrat män från att vara i köket?
Citat:
3. Gett män avsevärt bättre hälsa.
Hur? Orsak och verkan?
Citat:
4. Ökat mäns livslängd.
Hur? Orsak och verkan?
Citat:
5. Gett män ökade möjligheter och rättigheter.
Hur? Orsak och verkan?
Citat:
6. Förändrat gravt negativ maskulinitetskultur som även skadat/ skadar män.
Hur? Orsak och verkan?
Citat:
7. Ökat kontaktytan gentemot kvinnor på alla plan.
vad innebär det?
Citat:
8. Minskat ansvaret för kvinnors försörjning helt. Det är idag kvinnors ansvar.
håller med
Citat:
9. Minskat sitt beroende gentemot kvinnor, eftersom att idag är ex. nödvändigt omsorgsarbete som män behöver (sjukvård ex.) en statlig affär och inte en privat.
Håller med
Citat:
10. Utökat bidraget till samhället med 100%. Vilket självklart även gynnar män.
Håller med
Citat:
11. Gett söner starka morsor med ekonomiska och praktiska möjligheter att skydda dem, vid behov.
Håller med.
Citera
2020-10-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Denna förstår jag inte vad du menar? Vem har hindrat män från att vara i köket?

Hört talas om könsroller? Vissa saker får bara män gölra, andra saker får bara kivnnor göra.
var vanlgit "förr" men mindre så idag.
Idag får män göra en radda saker som varit totalt omöjligt innan.

Citat:
Hur? Orsak och verkan?
Män HAR fått bättre hälsa, finns statistisk på detta, och många menar det har med bättre livstil att göra...ex mindre stress, mer frekventa läkarbesök, äter mer grönt etc saker man menar hör ihop med ändrar masnulinitetskultur....samt praktiskt verklighet orsakat av just feminism.

Citat:
Hur? Orsak och verkan?
Samma som med ökad hälsa..
Dör män mindre för att de 1. inte går i krig, 2. inte blir ihjälslagna på krogen 3. Inte super ihjäl sig
4 Inte tar livet av sig för de är så ensamma..etc etc så ökar mäns livslängd.

Citat:
Hur? Orsak och verkan?
Pappamånader ex. är en ny rättighet för just män.

Citat:
Hur? Orsak och verkan?
Se ovan.

Citat:
vad innebär det?
"förr" kunde kivnnor inte vara speciellt verksamma inom arbetslivet. Många män aghde alltså bara andra män som "kollegor".
Man hade delad skola, delad idrott, delat det mesta. Många pojkar fick alltså sällan träffa flickor i samma ålder om de inte hade en syster.
man satt tom i kyrkan på varsin sida om mittgången.
Senast redigerad av Merapi 2020-10-16 kl. 16:49.
Citera
2020-10-16, 17:03
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Hört talas om könsroller? Vissa saker får bara män gölra, andra saker får bara kivnnor göra.
Köper det till viss del, lagstiftningsmässigt. Men att män inte fått laga mat har jag aldrig läst om. Tvärtom finns det väldokumetrat kockar även för 100 år sedan.

Citat:
Män HAR fått bättre hälsa, finns statistisk på detta, och många menar det har med bättre livstil att göra...ex mindre stress, mer frekventa läkarbesök, äter mer grönt etc saker man menar hör ihop med ändrar masnulinitetskultur....samt praktiskt verklighet orsakat av just feminism.

Källa?

Citat:
Dör män mindre för att de 1. inte går i krig, 2. inte blir ihjälslagna på krogen 3. Inte super ihjäl sig
Ok, så det menar du går att härleda till feminsimen? Du får gärna visa detta med källor.

Citat:
Nja, de har haft rätten att ta ut föräldraledighet länge.

Citat:
"förr" kunde kivnnor inte vara speciellt verksamma inom arbetslivet. Många män aghde alltså bara andra män som "kollegor".
Man hade delad skola, delad idrott, delat det mesta. Många pojkar fick alltså sällan träffa flickor i samma ålder om de inte hade en syster.
Det stämmer, det är en del av feminismens rörelse som luckrat upp dessa lagar och regler.
Citera
2020-10-16, 17:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Lär dig skillnaden på tvång och val.

Citat:

Nope. Snarare den tekniska utvecklingen. Feminism har ingenting med detta att göra. Och minskad köttkonsumtion och ökad grönsakskonsumtion är orsaker till fler metabola sjukdomar. Läs på.

Citat:
Samma som med ökad hälsa..

Mindre krig är inte feminismens förtjänst. Herregud. Hur många har blivit ihjälslagna på krogen? . Skrattretande. Super ihjäl sig, samt begår självmord gör män i stor utsträckning, inte minst pga de effekter feminismen fått på samhället. Feminismen har i princip strippat mannen på hans värde och som en följd av detta skjuter mängden ensamma män i höjden. Detsamma gäller självmorden.

Att män mår bättre och lever längre när de har en kvinna vet vi alla. Så smart då att konstruera samhället på ett sätt så att så få män som möjligt har en rimlig chans att få en kvinna...

Citat:

"Just för män" - . Skärp dig.

Citat:

Ja och det fungerade utmärkt under större delen av människans historia. Vi lever just nu i ett historiskt sett ytterst sällsynt experiment där män och kvinnor blandas precis överallt i samhället. Resultatet ser vi tydligt: större polarisering mellan könen än någonsin tidigare, Metoo, samtyckeslag, smärta, sorg och inte minst ensamhet.
Citera
2020-10-16, 17:09
Medlem
[quote=pewpew|73270785]
Citat:
Köper det till viss del, lagstiftningsmässigt. Men att män inte fått laga mat har jag aldrig läst om. Tvärtom finns det väldokumetrat kockar även för 100 år sedan.
Fast nu pratar vi "köket" hemmavid.

Citat:
Källa?
Det kan du googla upp själv nåsntnas där man jämför hälsa efter kön med typ 100 års mellanrum eller dylikt. Annars bör ju bara den ökade livlängdfaktorn säga även något om hälsa.

Citat:
Ok, så det menar du går att härleda till feminsimen? Du får gärna visa detta med källor.
Förbättrade maskulinitetsnormer går definitivt! att härleda till just feminism ja.

Citat:
Nja, de har haft rätten att ta ut föräldraledighet länge.
Även den "sociala rättigheten" från arbetsgivare och familj ex?
Citera
2020-10-16, 17:16
Moderator
pewpews avatar
[quote=Merapi|73270834]
Citat:
Fast nu pratar vi "köket" hemmavid.

Det kan du googla upp själv nåsntnas där man jämför hälsa efter kön med typ 100 års mellanrum eller dylikt. Annars bör ju bara den ökade livlängdfaktorn säga även något om hälsa.

Förbättrade maskulinitetsnormer går definitivt! att härleda till just feminism ja.

Även den "sociala rättigheten" från arbetsgivare och familj ex?
Inga källor? (har du fel på tangentbordet? Din stavning är off)

Jag räknar inte sociala rättigheter överhuvudtaget, har man rätt enligt lag kan man göra det man vill.

Där har funnits en del lagförändringar som gynnat män. Så långt håller jag med. Men strukturellt/socialt jidder köper jag inte.

Det ansvaret ligger på individen. Jag är liberal i min syn. Tål inte offerkoftor heller. Men visst har feminismen, fram till slutet av 70 talet haft en positiv inverkan för både män och kvinnor.
Citera
2020-10-16, 17:22
Medlem
Citat:
Inga källor? (har du fel på tangentbordet? Din stavning är off)

Jag räknar inte sociala rättigheter överhuvudtaget, har man rätt enligt lag kan man göra det man vill.

Där har funnits en del lagförändringar som gynnat män. Så långt håller jag med. Men strukturellt/socialt jidder köper jag inte.

Det ansvaret ligger på individen. Jag är liberal i min syn. Tål inte offerkoftor heller. Men visst har feminismen, fram till slutet av 70 talet haft en positiv inverkan för både män och kvinnor.
Mobiltelefon samt skumpig väg. Don't worry jag kör inte.

nej om en arbetsgivare sparkar dig för att du stannar hemma som man, eller straffar dig med sämre arbetsuppgifter ex. så går det inte göra "vad du vill".
Sorry men då har du liksom missat något.
Senast redigerad av Merapi 2020-10-16 kl. 17:44.
Citera
2020-10-17, 07:37
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Mobiltelefon samt skumpig väg. Don't worry jag kör inte.

nej om en arbetsgivare sparkar dig för att du stannar hemma som man, eller straffar dig med sämre arbetsuppgifter ex. så går det inte göra "vad du vill".
Sorry men då har du liksom missat något.
Nej jag har inte missat något. Det är problematik man som individ får tackla. Jag är kvinna och har jobbat i IT branschen sedan 95. Ganska exakt 25 år. Då kanske du förstår hur pass väl jag förstår vad du pratar om. Dessutom tog jag knappt ut någon föräldraledighet heller när jag fick min första son utan pappan tog det mesta. Du tror inte vi fick höra det? Vatten på en gås. My life, mina beslut.

Grejen är att livet kan aldrig bli rättvist(oavsett kön). Vi lever i en kapitalistisk värld. Man kommer ha situationer där man kan glida på bananskal, och situationer där man får kämpa. Du gör det du kan med de verktyg du har. Så länge lagen inte hindrar dig ligger ansvaret hos dig.

Det är en problematik idag att kvinnor är dåliga på att stå upp för sig själv, att man vill lagstifta kring saker som individer själv bör ta beslut om.

Ta exempel tjatsex, jag har precis haft en lång debatt om det med massor av kvinnor och jag blir mörkrädd över deras inställning. Offerkoftan måste plockas av! Det är det enda sättet att pusha tillbaka dessa "normer". Det kommer även gynna männen eftersom det kommer uppfostra dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in