I denna bok som fortfarande säljs betraktas indianen som alkoholist under den vita mannens styre liksom (Bamse) . Se hur han svingar sitt lasso för att kontrollera.
Det är väll ändå en skildring av verkligheten som blev ish. Många indianer som leddes ner i fördärvet pga alkohol samt dom flesta stammarna blev bestulna på sin mark. Ska du elda upp alla böcker som lade grunden till våra tankar i nutid? Alltså historia. Om 50 år kanske man inser hysterin som människor som du sprider och som upprätthåller problemet istället för att utveckla något nytt. För övrigt anses ordet indian rasistiskt men det vet du säkert redan min duktiga vän
Budskapet är övertydligt ju. Bamse som erövrare och indianen som framstår som stupfull liksom. Vit kanin tittar på som typ underhållning.
Fortfarande sanningen så det såg ut. Sen om du inte kan se det objektivt är det kanske svårt för dig att förklara för dina barn varför dom skildrar berättelsen så
I denna bok som fortfarande säljs betraktas indianen som alkoholist under den vita mannens styre liksom (Bamse) . Se hur han svingar sitt lasso för att kontrollera.
Frågan är väl snarare om du är ett sarkastisk troll eller bara überpolitiskt korrekt, liksom 50/50
Kommer ihåg när jag lekte cowboy och indian på förskolan, härregud jag skäms, förstår i detta nu vilken oerhörd skada jag åstadkommit den amerikanska ursprungsbefolkningen genom mina oskyldiga lekar. Förlåt jag visste inte bättre.