2020-10-12, 21:16
Medlem
spoilers avatar
"En 28-årig man har häktats i Linköping misstänkt för att ha våldtagit tre unga kvinnor. Enligt åklagaren kan det röra sig om en serievåldtäktsman, skriver Corren.

– V i befarar att många fler kvinnor kan ha blivit drabbade, säger åklagaren Susanna Petersson till Corren.

Mannen greps i torsdags efter att ha varit anhållen i sin frånvaro och han häktades på söndagen. Han misstänks ha skapat falska profiler på Facebook och Instagram där han har framställt sig som gängkriminell med stort våldskapital.

Under hot ska han sedan ha tvingat till sig sex. Han ska även ha tvingat kvinnorna att skicka nakenbilder och filmer på sig själva och dessutom pressat dem på pengar."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/misstankt-serievaldtaktsman-haktad-i-linkoping

Någon som vet mer?
Citera
2020-10-12, 21:48
Medlem
Undrar också om någon har koll på identitet hos MGM...
Citera
2020-10-12, 22:02
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Har hans MO alltså varit att låtsas vara gangster och på så sätt tvingat till sig sex och pengar?
Citera
2020-10-12, 22:07
Medlem
Det man undrar är hur han kommit i kontakt med kvinnorna/tjejerna till att börja med. Det verkar ju inte så sannolikt att han gått fram till främmande tjejer på stan och sagt: "Hej, Jag är en farlig, våldsbenägen gängbrottsling och nu måste du ha sex med mig. Om du inte tror mig, så kolla på min Facebook-sida".

Kan man tänka sig att han etablerat kontakt med sina offer via dejtingsajter och/eller sociala medier och sedan tvingat sig till sex när han väl lyckats få till en date? Eller hur har detta annars gått till?
Citera
2020-10-12, 22:49
Medlem
Utländsk härkomst enligt dagboksbladet från Tingsrätten.
Citera
2020-10-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake

Vore ju konstigt annars..
Citera
2020-10-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Någon som vet mer?
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Vore ju konstigt annars..

Torde väl vara B 1897-20? Låter helt svenskt i mina öron.
Citera
2020-10-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Vet du namnet så maska och lägg upp!?
Citera
2020-10-13, 15:04
Medlem
Christi*n Edström.

FB profil borde vara:
Christi*n Mik*el V*lentin Edström.

* = a

Verkar umgås / bekantskapskrets med flera som gått på särskolor, gissar på att brottsoffren rör sig i samma kretsar.
Citera
2020-10-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Sorry, my bad. Blandade ihop med Lidköping.
Citera
2020-10-13, 16:58
Medlem
Om det är han så har han släppt musik på Spotify under namnet DJ Eddan. Tyckte jag kände igen hans namn men kände inte igen han på bilderna. Vilket gäng frontade denne herre med då? Bandidos/Xteam har ju varit på tapeten ganska mycket senaste åren i Linköping. Eller kanske Lambo Boys? Bergagänget? White lions?

Vilken jävla idiot..
Citera
2020-10-13, 17:13
Medlem
Såg nu att han var skriven i Ryd. Kanske Asir anno 2012/13 han frontade med då..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in