2020-10-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja absolut men i artikeln så nämndes att Ski star menade att människor som bor i backen även tar bilen. Det var ett argument till att parkeringarna blev fulla som jag inte köpte rakt av.

Det stämmer ändå till en viss del. Asmycket folk som tar bilen till närmsta parkering för skidliften fast dom bor 400meter bort. Dom enda som inte tar bilen är ungdomarna som är fortfarande bakis eller redan fulla igen.

Åre är redigt exempel på det, bara för att det är liten backe uppåt för dom sin bor på andra sidan vägen nedanför skistar.
Citera
2020-10-16, 18:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Det stämmer ändå till en viss del. Asmycket folk som tar bilen till närmsta parkering för skidliften fast dom bor 400meter bort. Dom enda som inte tar bilen är ungdomarna som är fortfarande bakis eller redan fulla igen.

Åre är redigt exempel på det, bara för att det är liten backe uppåt för dom sin bor på andra sidan vägen nedanför skistar.

Ja men räknas det läget då som ski in ski out?
Citera
2020-10-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja men räknas det läget då som ski in ski out?

Det kan jag inte uttala mig om. Har bara varit på våran så det har varit barmark kring stan och vägarna.
Ski in och ski out menar du väl att man kan åka skidor till liften och åka skidor till dörren? Fungerar nog bara på höger sida om Ski star, vilket blir ovanför vägen.
Citera
2020-10-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uddev
.....miljöarbete, bara stoppa in dom i sin övriga verksamhet.

Du menar verksamhetsområdet ”utdelning till aktieägare”?
Citera
2020-10-16, 22:37
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Det kan jag inte uttala mig om. Har bara varit på våran så det har varit barmark kring stan och vägarna.
Ski in och ski out menar du väl att man kan åka skidor till liften och åka skidor till dörren? Fungerar nog bara på höger sida om Ski star, vilket blir ovanför vägen.

Ja det brukar var det som räknas som ski in/ski out. Och det var det som sades i artikeln i trådstart, varpå jag inte fick ihop varför folk då hoppar in i bilen istället för i bindningarna. 🤷‍♀️
Citera
2020-10-17, 14:18
Medlem
uddevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Du menar verksamhetsområdet ”utdelning till aktieägare”?
Säkert lite till det området också, nu vet man ju kanske inte riktigt hur aktien kommer att utveckla sig. Det spekuleras i att den skall stiga då det är fullbokat i fjällen, men samtidigt så vilar ju ett markant hot om att skidanläggningarna kan komma att behöva stänga med kort varsel i vinter. Så det känns som en lite risky investeringing enligt mig. Men dom försöker väl få in pengar ifrån alla håll dom kan. Hänger bara upp mig på att det skulle vara ett miljötänk i det hela, för någon betydande miljöåtgärd är det iallafall inte.
Citera
2020-10-30, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja, dessutom finns det nån konkurrent öht?
Bättre att "friåka"

Inte om man vill ha hela det kommersiella paketet med afterski och lodge och blablabla. Stöd mindre orter eller åk utanför deras de anlägga pisterna!
Citera
2024-02-08, 18:41
Medlem
Jag kan bekräfta att det är skräpföretaget Aimo park som har hand om parkeringarna i Sälen. Rena jävla skräpet kan jag tala om, en app som är helt kass, strul med betalning och fakturor. Dyrt som tusan att stå med bilen mitt ute i ödemarken kan jag tala om.

Jag skulle in på Experia eller vad det heter i Lindvallen, parkerade knappt två timmar, ungifär 50:-.. helt galet med tanke på att det finns så mycket yta att göra p-platser på..
Citera
2024-02-08, 18:46
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
vänta du bara så ska du se...
Skillnaden mot SkiStar är att det är hård konkurrens mellan t ex Coop, Willys och ICA så den större butik som börjar med parkeringsavgifter lär förlora mycket kunder. När det gäller SkiStar är konkurrensen dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in