2021-05-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu
ja skulle gärna vilja veta märke och pris på den maskinen pronto .....tycker det inte spelar någon roll hur dyr maskin man än kostar på så får man skölja innan.
Självklart. Trolltider på tråden...😵
2021-05-07, 14:16
Medlem
lillaflippens avatar
Jag förstår inte, försöker AD vara rolig? Han är ju bara ett irritationsmoment när han är sådär envis och ska försöka ändra på regler, fortsätta tjata för att få som han vill osv.
2021-05-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Jag förstår inte, försöker AD vara rolig? Han är ju bara ett irritationsmoment när han är sådär envis och ska försöka ändra på regler, fortsätta tjata för att få som han vill osv.
Van hemifrån. Hatar att upprepa mig, men idioten är fostrad sådan. Tyvärr...
2021-05-07, 14:22
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu
ja skulle gärna vilja veta märke och pris på den maskinen pronto .....tycker det inte spelar någon roll hur dyr maskin man än kostar på så får man skölja innan.

Jag trodde också att man skulle skölja disken innan men sen lärde jag känna en som jobbade i ett företag som sålde diskmaskiner och han sa att man ska skrapa av matrester men inte skölja.
Eftersom jag inte minns allt han sa då så googlade jag lite snabbt nu och hittade bland annat detta:

"Myt 1: Tallrikarna blir renare när de sköljs av först
Moderna diskmaskiner tar enkelt bort den smuts som är kvar efter att du skrapat bort det mesta av resterna. Det är däremot viktigt att du inte hoppar över detta steg - matrester kan sätta stopp i filter och avlopp.

Att skölja av disken innan kan till och med leda till sämre resultat. De flesta nya diskmaskiner har en funktion som automatiskt analyserar hur smutsig disken är - att skölja av tallrikarna kan göra diskmaskinen förvirrad. Om smutsen redan är borta när maskinen går igång sänks temperaturen och tiden på programmet, med konsekvensen att bakterier fortfarande är kvar när disken är klar."
2021-05-07, 14:23
Medlem
Nardos hade varit så mycket roligare om hon slapp vara fast med den där tönten. Klart hon ska ta sina uppdrag på allvar, tycker det är det bästa med henne i huset. Hade varit bättre för henne om Adrian åkt tidigt och hon tvingats komma Madde och Emelie närmare tror jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jullanforever
Dom flesta som kommenterar här är brudar gubben. Det finns inget som är så osexigt än en man som är mammas lilla pojke som 30 åring. Du skriver att du vet vem Adrian är för att han är känd som fotbollsspelare, alla som vet något om fotboll vet att det inte är sant när man spelar på den nivå som Adrian spelar på. Som anhörig till någon av deltagarna är det nog en mindre bra ide och sitta och försöka försvara dom i en flashbacktråd.
precis jag förstår om man kanske inte är så duktig i köket men att på något sätt tycka att man står över skitgöra tål jag fan inte.Han är inte heller så puckad att han inte förstår bättre när det är tävlingar har han ju en strategisk plan och löser det han ska göra.
Nej han är bara en bortskämd mansbebis som ingen blir blöt i källaren av för det uppfattas så andefattigt och patetiskt att inte kunna klara av ett vuxenliv som 30-åring
Medlem
Tänk om alla bara kunde ta sina roller lika allvar som Nardos! Hade varit så mycket roligare och man hade inte märkt kontrasterna mellan Nardos och de andra deltagarna och då hade man inte tänk på maktgalenheten som alla syftar att Nardos besitter
2021-05-07, 14:24
Medlem
Vad är det för fel på Nardos? Varför är hon så sjuk i huvet? Hon har pratat om att hon var den enda som spelade spelet och gjorde sina roller och uppdrag. Är det det hon tror, är spelet? Därför hon beter sig helt jävla maniskt när hon får en ledarroll?

Helt jävla blåst. Inte en jävla tillstymmelse att kunna släppa på hennes uppfattning av sin roll och kunna mötas på lika villkor under samma förutsättningar.

Nej hon tror att det är därför hon spelar spelet bäst. Jävla idiot, framstår som hon helt saknar ödmjukhet.
2021-05-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Jag trodde också att man skulle skölja disken innan men sen lärde jag känna en som jobbade i ett företag som sålde diskmaskiner och han sa att man ska skrapa av matrester men inte skölja.
Eftersom jag inte minns allt han sa då så googlade jag lite snabbt nu och hittade bland annat detta:

"Myt 1: Tallrikarna blir renare när de sköljs av först
Moderna diskmaskiner tar enkelt bort den smuts som är kvar efter att du skrapat bort det mesta av resterna. Det är däremot viktigt att du inte hoppar över detta steg - matrester kan sätta stopp i filter och avlopp.

Att skölja av disken innan kan till och med leda till sämre resultat. De flesta nya diskmaskiner har en funktion som automatiskt analyserar hur smutsig disken är - att skölja av tallrikarna kan göra diskmaskinen förvirrad. Om smutsen redan är borta när maskinen går igång sänks temperaturen och tiden på programmet, med konsekvensen att bakterier fortfarande är kvar när disken är klar."
OBS! Skrapa av resterna!!!! 🤣🤣🤣
Medlem
Va fan kan inte kolla liven på telefonen helt plötsligt står att jag måste uppgradera men funkar fortfarande på plattan, what the fuck?
Medlem
codemeds avatar
Fyfan Nardos är så hjärndöd
2021-05-07, 14:28
Medlem
Eh okej?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem