Citat:
Ursprungligen postat av
kalleballe23
Du kanske har helt rätt men tror du folk som inte kollar bb går in och röstar när influmecers lägger upp? Asså hade jag inte vetat vad bb är och en influncer lögger upp hade jag bara klickat förbi. Hur kan man vara så hjärndöd och rädda en person i ett program som man inte ens kollar på?? Till nästa säsong borde bara Cmore få rösta
Tyvärr så är dagens barn/ungdomar och även unga vuxna uppvuxna med sociala medier och influencer som sina största idoler. För "oss" lite äldre är det svårt att relatera men bara det faktum att man nuförtiden kan välja att studera till influenser på gymnasiet säger ju en del...
Jag tror inte alla (såklart) röstar som en influenser vill men tror ändå det är många som gör det trots att dom inte kollar på BB ens.
När jag var liten hade man idoler som tex artister som sjöng och dansade. Då stod man framför spegeln och övade på att dansa och sjunga som dom. Man ville kanske tom klä sig som dom.
Nu när många har influencer som sina idoler som ofta inte gör något specifikt förutom att dela åsikter på sociala medier så har fokus flyttats från vad dom "gör/presterar" till att vara som dom/tycka som dom.
Jag som har barn själv märker detta tydligt. Vad dom tycker och tänker är väldigt influerat av vad som syns på sociala medier och vilka influencer som dom "följer" för tillfället. Sorgligt men sant.