2021-04-25, 20:07
Medlem
Mouchinos avatar
Där kom ett känsligt ämne upp, för vissa iaf!
2021-04-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu
så bägaren rann över eller vad man ska säga men tycker bara det här med chili och harakiri är billig underhållning.Finns inget roligt med att de ska bli sjuka av tävlingar.
Snäv budget= gratis tävlingar så när på ballonger och produktionen satsade heeela budgeten på korvar, nötter och brev från familjen.
2021-04-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Nä, lobotomering är ju tyvärr inte tillåtet längre.
Synd
2021-04-25, 20:09
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Är det skådespeleri även när Simon har ätit starkt, och har ont?

Eller det gäller bara Pedram?
Vad jag vet har inte Pedram IBS eller någon annan tarmsjukdom sedan innan. Det är skillnaden.
2021-04-25, 20:11
Medlem
Hoppas Madde är förberedd på att hon kommer få ha ett husmöte varje kväll med Adrian på utsidan
Medlem
Shtre1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Nä, lobotomering är ju tyvärr inte tillåtet längre.
En kan ju alltid drömma 😂😂
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vad jag vet har inte Pedram IBS eller någon annan tarmsjukdom sedan innan. Det är skillnaden.

Kanske inte, men man reagerar olika på starka saker.
Vet en som svimmade efter ätit harikinikorv.
2021-04-25, 20:12
Medlem
hittanemoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Mycket intressant att läsa om din självförvållade sjukdom i tarmen.

Alltså... Vad vinner du ens på en sån kommentar?! Det var en som frågade och jag förklarade vad IBS kunde innebära utifrån eget perspektiv.

Jag själv dricker som sagt inte kaffe och undviker alkohol. Skrev att Simon inte verkar ta de bästa besluten men förklarade varför han kunde må som han gör nu.

Och du vet ingenting om mitt liv eller vad som orsakat min IBS. FYI så gnäller jag aldrig över den och skulle aldrig jämföra det med en dödlig sjukdom.

Men att äta på oregelbundna tider, stark mat, bara ärtsoppa osv som de gör därinne skulle paja min mage helt.

IBS kan förvaras av ångest och stress - något som Simon tydligt lider av. Han borde se över sina alkoholvanor öht men det gör inte att han inte kan må dåligt nu.

Även Judith kan jag förstå att det kan vara jobbigt att äta sånt då hon genomgått en Gastric bypass. Självförvållat eller inte. Försöker mer förklara att det kanske tar emot extra mycket för dem att äta saker som de gör i huset.
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Det första fetade: Jag håller med dig (även om jag inte vet vad som sagts av henne tidigare). Men hon har ju hintat om att hennes kompisar gått vidare direkt till första bästa kille. Jag är helt övertygad om att Emelie gjort det samma!

Det andra fetade: Just den meningen är det jag menar. När man väl kommit ur det håller man sig långt borta! Men man behöver inte ha kommit ur det när relationen tar slut, man kan fortfarande befinna sig i den andra personens makt om du förstår hur jag menar?

Till sist så vill jag verkligen be om ursäkt att jag triggade dig! Jag önskar inte någon ett trauma och är uppriktigt glad att du verkar ha bearbetat ditt! Dumt av mig att anta att du levt ett skyddat liv.

Ja, det är bra om vi låter bli att kasta sånt på varandra, det förstör bara diskussionen. Som sagt, det hon säger går inte ihop men vi släpper det nu och ursäkten godtas såklart
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu
haha läste bara det fetade först och tänkte vad har emelie gjort och sagt nu då?
En bra sammanfattning dock på surelie
2021-04-25, 20:13
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Ja det är en enorm skillnad att äta extremt starka grejer med IBS än utan, garanerat! Tufft av Simon att ens äta upp alla nötter!
2021-04-25, 20:13
Medlem
Frikyrkomöte 💤💤💤

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in