2020-10-10, 19:23
Medlem
Meck-Vorpommerns avatar
Hej,

Är det någon som kan säga något om utvecklingen av projektorer under dom senaste 5 åren?

Jag har en Sony hw55es som kom ut i 2014. Hur mycket har tekniken gått framåt sedan dess? Jag ska flytta till ett radhus om något år och har tänkt tanken att köpa en ny projektor. Folk byter TV med några års mellanrum så varför inte byta projektor någon gång under ens livscykel.

Är det någon där ute som kan jämföra gamla med nya projektorer?

www.lydogbilde.no/test/hjemmekino/tre-toppklasse-projektorer-mar2014/sony-vpl-hw55es
Citera
2020-10-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meck-Vorpommern
Hej,

Är det någon som kan säga något om utvecklingen av projektorer under dom senaste 5 åren?

Jag har en Sony hw55es som kom ut i 2014. Hur mycket har tekniken gått framåt sedan dess? Jag ska flytta till ett radhus om något år och har tänkt tanken att köpa en ny projektor. Folk byter TV med några års mellanrum så varför inte byta projektor någon gång under ens livscykel.

Är det någon där ute som kan jämföra gamla med nya projektorer?

www.lydogbilde.no/test/hjemmekino/tre-toppklasse-projektorer-mar2014/sony-vpl-hw55es

Den håller än. Det du saknar är steget upp till 4K. Så vill du få en renare bild med större pixeltäthet så bör du uppgradera. På ganska många håll finns ju 4K faktiskt tillgängligt nu för tiden, till och med på Youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in