2020-10-10, 17:30
Medlem
Jag behöver hjälp att kolla upp en person i Finland. Är intresserad av belastningsregister och ev domar och vem personen har barn med. Hur gör man?
Citera
2020-10-10, 18:07
Medlem
beardbraids avatar
Finska register är inte lika öppna som svenska.

https://www.poliisi.fi/om_polisen/da...etsutredningar

Föräldraskap registreras via magistrat eller kyrkoherde ämbeten.
Släng hit ett namn så kan jag kolla runt på finska skvallersidor.om du vill.
Citera
2020-10-11, 00:54
Citat:
Ursprungligen postat av skogstrollet78
Jag behöver hjälp att kolla upp en person i Finland. Är intresserad av belastningsregister och ev domar och vem personen har barn med. Hur gör man?
Hahahaha du har levt för länge i Sverige, världen fungerar inte som den gör i Sverige. Du kan inte "kolla upp folk" som man gör i Sverige.
Citera
2020-10-12, 09:25
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogstrollet78
Om man vet personens födelsedata eller helst det finska personnumret så underlättar det mycket...
Citera
2020-10-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Om man vet personens födelsedata eller helst det finska personnumret så underlättar det mycket...

På vilket sätt underlättar det? Vilka uppgifter menar du att myndigheterna lämnar ut till privatpersoner bara för att du vet personens födelsedatum eller personbeteckning?
Citera
2020-10-13, 01:04
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
På vilket sätt underlättar det? Vilka uppgifter menar du att myndigheterna lämnar ut till privatpersoner bara för att du vet personens födelsedatum eller personbeteckning?
Beror på anledningen. Om det är angeläget och legitimt så får man nog hjälp av myndigheterna, skulle tro...
Citera
2020-10-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Beror på anledningen. Om det är angeläget och legitimt så får man nog hjälp av myndigheterna, skulle tro...

TS lämnar ju nog lite öppet vad avsikterna med kollen är. Att bara säga "är intresserad av" lär nog knappast räcka för att få någon hjälp av någon myndighet i dessa frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in