Citat:
Det du visar på är symptom, som av kunnig yrkesperson kan sammanfattas i en diagnos, eller avsaknaden av en diagnos. Du påstår däremot att det finns en diagnos, vilket är stor skillnad mot att du sätter en egen diagnos. Så länge det faktiskt inte finns en sådan satt diagnos, är det du påstår inte sant.
Jag är ingen läkare, än mindre utbildad att tolka dylika symptom, men jag kan fortfarande läsa innantill och jag hittar ingen demensdiagnos i inlämnade bilagor. Använder jag sunt förnuft, så om det hade funnits en sådan diagnos, hade den varit omaskad och även märkts av i övriga inlagor. Nu emotsägs en sådan diagnos också av senare inlagor, så mina slutsatser är nog inte helt av banan ändå.
Citat:
Tråden handlar om Esbjörn och inte hur alla andra har blivit behandlade av sjukvården. Men om andra har blivit demensdiagnosterade med mindre symptom än Esbjörns, varför har han då inte fått en demensdiagnos om det är så solklart?
Citat:
Det är synd att du försöker ge dig på mig, med epitet och oförskämdheter, istället för att motbevisa det jag påstår och ifrågasätter. Det tyder på att du är känslodriven och inte styrs av fakta i målet.
Men ja, jag tycker det är oprofessionellt att en läkare blandar in fastighetsaffären i en medicinsk sammanfattning som lämnas ut till ett ombud och i förlängningen används som inlaga till rätten. Esbjörns uppfattning om fastighetsaffären två år senare är nämligen inte på något sätt mätbar och kan därmed inte heller dras några medicinska slutsatser av.
Citat:
Det är helt uppenbart att den här historien har gått i prestige för dig, när du väljer att okritiskt tro på vissa saker (den stora sammansvärjningen, arvsjägarinnan, allt som Ebba säger mm) medan delar som har betydligt bättre och starkare stöd, viftas godtyckligt undan.
Jag har inte någonstans valt att okritiskt tro på någonting. Jag vänder och vrider på och värderar all information som kommer fram. Min ingångstanke i den här soppan för två år sedan, var faktiskt att det var ännu en politiker som fastnat med handen i syltburken och gjort något riktigt dumt.
Man kan säkert kalla det sammansvärjning om man vill, men det har jag aldrig gjort. Däremot tror jag starkt på att de runt Esbjörn utnyttjar tillfället för egna syften och att det inte alls handlar om omtanke om Esbjörn. Då skulle de ha agerat annorlunda. Mycket annorlunda.
Någon prestige har jag faktiskt inte i det här fallet, tro det eller ej. När ett förakt mot både politiker och kyrkan. Är ateist utan partipolitisk hemvist. Jag är här för att det är en intressant händelse att grotta efter sanningen i.