2020-10-13, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Den bilden får du aldrig in till gemene man. Först partajerna, fyllkörningar och säpo och äldredödsfallen i Stockholm och nu lurendrejeri av äldre på fastigheter. Hon är danad av en kristen sekt och låtsas ha kristna värderingar. Tillåt mig småle. Hon är ju för fan ondskan själv.
Hon är ondskan personfierad. En djävul iklädd kristen som lätt för offret till slaktbänken.
Religiösa kretsar är de skummaste och jungfruliga marker för manipulerande psykopater.
2020-10-13, 22:26
Medlem
Hon ville göra ett superklipp. Därför började hon på 2,5 miljoner fast hon visste att värdet, både taxerings o marknadsvärdet var betydligt högre.
Bara detta visar på att hon tillsammans med en sliskig mäklarkompis ville utnyttja en 83-årig farbror.

Ebba-klanen i tråden försöker hela tiden skriva ner husets värde som ruckel bla.
Har vi sett bilder på huset? Nä

Gamla trähus som jag tror det handlar om är ofta lättfixade o ska absolut inte rivas.

Att börja såga ner träd o annat innan man bott där ett år gör typiskt amatörer.
2020-10-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Här.
https://www.hitta.se/kartan/tomter!~59.83986,17.87264,18.24293905965924z/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=59.83976:17.87263/tr!i=uM91Hmtt

Tack det var ju en fin tomt och tittar man på gogole maps så är ju sjön väldigt nära och det säger ju Ebba att just läget var det hon fastnade för.

Citat:
När Matz Bolins pappa avled överlät pappan allt till sonen och hans syskon. Senare dog en annan farbror i en bilolycka och eftersom han var barnlös ärvde Matz Bolin och de andra syskonbarnen kvarlåtenskapen efter honom.

Matz Bolin har berättat att han senare överlät sin del i släktgården till Esbjörn med villkoret att gården skulle finns kvar familjen Bolins ägo så länge som någon var intresserad av den.

– När jag överlät min del till Esbjörn skrev vi papper på att det inte fick säljas förrän alla var överens och syskonbarnen var tillfrågade om de var intresserade av gården. Jag hade inte tänkt bo där men det är klart att jag är intresserad av att ha det som sommarställe. Jag är ändå arvinge till Esbjörn, har Matz Bolin berättat.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/13-ar-gammalt-dokument-kan-bli-avgorande-i-braket/

Det blir rörigare.
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är märkligt att så många är blinda för att hon är politiker och är i förtroendebranschen och att folk verkar ha svårt att greppa hur bilden av henne som person påverkas efter detta.

Det svaret kanske du får om någon månad eller när fadäsen är över. Undersökningar lär visa om det gjort något avtryck. Jag tror inte Ebba behöver vara särskilt orolig. Det har börjat sippa fram mer nyans och verkligeht även i massmedia, så det går inte längre att köra det hatdrev man påbörjade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Här har vi ett hus i samma område, med mycket större tomt (6433 kvm): https://www.booli.se/bostad/2105441

Det såldes för 2,1 miljoner.

För fem år sedan.
2020-10-13, 22:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Då det tvistas i tråden om huruvida man kan ångra en husförsäljning (jag använder det ordet) så skriver Mäklarsamfundets förbundsjurist följande (år 2015)
"I ett fall där säljaren ångrat sig kan således köparen alltid kräva fullföljd. Parterna skulle naturligtvis kunna komma överens om att köpet ska hävas och att säljaren ska ersätta köparen för detta. Vilken ersättning som ska utgå förfogar parterna över, vilket innebär att köparen i princip kan sätta sin egen prislapp. Prislappen behöver inte stå i relation till en eventuell skada som köparen lider utan köparen får helt enkelt fråga sig vad det skulle vara värt att låta säljaren återfå bostadsrätten."
https://www.maklarsamfundet.se/nyheter/saljare-som-angrar-sig-kan-de-hava-och-betala-skadestand
2020-10-13, 22:30
Medlem
vittne-xs avatar
Expressen kör nu 4:e lögnen, ett "dokument" daterat 2007-03-01.

1: Fel i datumordning, man kan inte upprätta ett avtal innan dödsboet är skiftat och registrerat.
2: Fel i antal delägare, dödsboet+Lantmäteriet anger x/9-delar, Matz uppfinner x/27-delar före skiftet.
Sen ska han då ha rätten till alla 27/delar i fastigheten, var är då dokumenten för de övriga ?
Dokumentet har inte heller inlämnats till Lantmäteriet (av naturliga orsaker)

Matz kommer att vara poppis i släkten Bolin framöver.
L-E Wikner i Borgholm är Lars-Erik Wikner, avliden revisor sen 2016

Citat:
Lantmäteriets Allmänna fastighetsinformation, ägaren till Marinelund 7:1 har varit ett oskiftat dödsbo fram till 2007-03-08 då Esbjörn genom arv tillskrivs 4/9 av fastigheten (Inskrivningsdag 2007-03-14). Vid samma datum står det angivet att Matz och 5 ytterligare personer ärver 5/9 (Inskrivningsdag 2007-03-14) som de överlåter/avstår till Esbjörn (Inskrivningsdag 2008-03-10).

För fastigheten finns ett pågående ärende gällande lagfart. Detta ärende är daterat 2020-10-05

Citat:
Avtal.
Avtal mellan parterna Esbjörn Bolin och Matz Bolin.
Matz överlåter sina ärvda delar (4/27 delar) i fastigheten (blurrat)
till sin farbror Esbjörn mot att hela fastigheten tillfaller Matz Bolin vid hans frånfälle
Detta avtal är upprättat i två likalydande exemplar varav överlåtare o mottagare tagit varsitt.
Borgholm 2007-03-01.
Underteckningar Matz Bolin samt helt oläslig "Esbjörn?"

Med vänlig hälsning

L-E Wikner (blurrat) Borgholm (avliden revisor 2016)
2020-10-13, 22:32
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det svaret kanske du får om någon månad eller när fadäsen är över. Undersökningar lär visa om det gjort något avtryck. Jag tror inte Ebba behöver vara särskilt orolig. Det har börjat sippa fram mer nyans och verkligeht även i massmedia, så det går inte längre att köra det hatdrev man påbörjade.

Vad är det för nyans som sipprar fram? Menar du avtalet med Matz? Ja då framstår ju Ebba bara som ännu mer girig och empatilös när en tilltänkt arvinge hör av sig till henne och hon svarar att det får han ta med hennes advokat.
Jag förstår inte att folk är helt blinda för det här. Hon skulle backat direkt gamlingen ändrade sig, eller iallafall pratat med släkten. Hon brände ju sig när hon drog in advokat.
2020-10-13, 22:35
Medlem
goosehunters avatar
Jag har kollegor, vi tjänar väl uppskattningsvis 1/5 av Ebbas lön, som byggt nya hus.

Varför bygger inte Ebba ett nytt hus istället? Köp en bit mark på en mindre ort i närheten av dina barn o bygg nytt. Simples as that. Med din lön och dina kontakter Ebba så är det enkelt fixat.

Lämna istället 83 åringen ifred o låt honom få ha lugn o ro sista åren av sitt liv istället för att behöva leva med detta.
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det rör sig snarare om fem meter, som med största sannolikhet utgörs av vass, som inte röjts undan på samma sätt som nedanför de andra strandtomterna runt sjön.

Jag har alltså varit på platsen tidigare, och bl a åkt skridskor i (!) en eka, som sjunkit i bäcken där och skulle kunna vara Esbjörns.

jag var där 2018 men inte nere vid sjön
man får intryck att det är ett ödehus. övergivet.
övervuxet och träd som växer in på husknuten.
har nog varit ett fint ställe för 30-40 år sedan men lämnar man en fastighet vind för våg så
ser det ut på detta vis.
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ebba-klanen i tråden försöker hela tiden skriva ner husets värde som ruckel bla.
Du måste vara helt faktaresistent. Aftonbladet publicerade bilder på huset igår och "lättfixat" måste nog ses som århundradets överdrift
2020-10-13, 22:36
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Hon ville göra ett superklipp. Därför började hon på 2,5 miljoner fast hon visste att värdet, både taxerings o marknadsvärdet var betydligt högre.
Bara detta visar på att hon tillsammans med en sliskig mäklarkompis ville utnyttja en 83-årig farbror.

Gamla trähus som jag tror det handlar om är ofta lättfixade o ska absolut inte rivas.

Att börja såga ner träd o annat innan man bott där ett år gör typiskt amatörer.

Det faller också på sin egen orimlighet. Varför skulle Ebba Busch Thor vilja köpa ett ruckel?...

Nej, denna kvinna bör snarast ansluta till SD och lämna KD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in