2021-02-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakedcat
Rätten har att bedöma köpekontraktets giltighet.

Namnteckningen är inte bevittnad.
Namnteckningen liknar inte de bevittnade namnteckningarna från andra handlingar.
Hans namn är felstavat.
Han minns inte att han skrivit under kontraktet.
Eftersom det är EBBA som dragit Esbjörn inför domstol är den primära frågan varför Esbjörn inte fullgjort sin del av avtalet. Inte hur Esbjörn kan komma ur avtalet - vilket hade varit fallet om partsförhållandena varit omvända.
2021-02-12, 15:47
Medlem
vittne-xs avatar
Esbjörns 4 olika underskrifter från 2007 samt 2020.

https://imgshare.io/image/underskrifter-esbjorn.pws9eg

Frågan är om den senaste generalen uppfyller formalia eftersom han inte angett fullständig adress utan bara plitat ner Höganäsgatan. Ganska duktiga skillnader grafologiskt också men där behövs mer expertkunskap. En helt annan handstil förekommer även här som fanns på de dokument som visades hos Majkgård när Expressen fotat av dessa, där man sen blurrade eftersom dom avslöjade sin källa...

Tack till Reimer som fiskade fram generalfullmakten.
Nu är den delikata frågan om det fanns ännu en tidigare fullmakt eftersom det var 2 personer som hörde av sig till Sjönära-mäklaren, där Matz är ena parten, den andra parten är inte avgjord än till 100%.
Senast redigerad av vittne-x 2021-02-12 kl. 16:18.
2021-02-12, 15:53
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Varför antar du ett brott?
Jag menar att när man gör något iefterhand kan man skarva till lite så det passar det som hänt.
Men "brottsligt" - nej det menar jag inte.

Du är ute på 200 famnar nu, det vet du nog.

( Brottsbalken, 15K, 11 § )
2021-02-12, 15:57
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Jag undrar om det lilla flickebarnet Em* Dobrun* (* = a) är fullt införstådd med vad hon bevittnade. Jag undrar om hon verkligen var närvarande när Esb skrev under. Jag undrar om Esb var nerdrogad när han skrev under. Och varför kunde inte MPL ha anlitat två vuxna och helt ojäviga personer som vittnen?

När jag ser att Esbs namnteckning är helt olik hans namnteckning på köpekontraktet så blir jag verkligen fundersam.

Tre varianter på Esbs namnteckning finns nu att studera i tråden. Hans egen på köpekontraktet (det vet vi) och två som inte alls liknar hans egen.

Om jag vore anhörigt brorsbarn till Esb så skulle jag polisanmäla detta omedelbart. Även om jag hette Mat* (* =z).

Hennes farsa är vaktmästare på Odalgården.
Både hon och farsan har olika adresser-med samma lägenhetsnummer, nämligen 1002 (dejavu...).
Minns att han tidigare hade bott i ett av Majkgårds hus i Marielund, ligger långt bak i tråden nu.
2021-02-12, 16:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn har gett bort sin själ och allt han äger till Monica Pernroth-Lülmaa gratis genom en underskriven fullmakt, men det ifrågasätts om han är mentalt kapabel att sälja ett hus till Ebba Busch för 3.9 miljoner.

Världen är allt bra snurrig, nu får vi bara hoppas att Monica inte tjatade och tjatade.....

Eller hur?

Monika Pernroth-Lülmaa verkar vara av samma skrot och korn som Margareta Majkgård, fan vet om inte de har tjatat hål i huvudet på stackars E*björn.

Sedan kommer ju frågan om med tanke på den demens som E*björn har enligt dessa damer, är han ens klar över att han sökt "god man" och dessutom skrivit på en generalfullmakt?

Många frågor blir det och huvudfrågan är om selektiv demens går att anföra i en tvist.
2021-02-12, 16:02
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Både hon och farsan har olika adresser-med samma lägenhetsnummer, nämligen 1002 (dejavu...).
Minns att han tidigare hade bott i ett av Majkgårds hus i Marielund, ligger långt bak i tråden nu.

Det förklarar varför det är pappans mobilnummer som skrivits dit under hennes namnteckning.
Frågan är varför?
2021-02-12, 16:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x

Allting terminerar ner till den minsta gemensamma nämnaren, Maggan Majkgård.

Satan vad hon måste ha blivit överraskad när hon upptäckte att E*björn hade sålt hennes byte, man skulle gärna varit en fluga på väggen när hon konfronterade E*björn, kan ju lugnt tänka mig att det inte var ett av E*björns mest angenäma samtal.

Frågan är ju nu hur Maggan kommer att agera, bluffen med media är ju synad och det som hitintills framkommit hjälper ju inte henne ett dugg, jag tror att hon iskallt räknade med ett större drev i media som hade tvingat Ebba Busch att backa men media har inte levererat tillräckligt för det.
2021-02-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du är ute på 200 famnar nu, det vet du nog.

( Brottsbalken, 15K, 11 § )

Visst, ja du kanske kan hitta en lämplig rubricering. Förstår hur det kan vara brottsligt, eller mot god mäklarsed.
Men lycka till bevisa det.

För du är bra naiv om du inte inser att folk kan skarva och utelämna saker när det ska bli skriftligt i efterhand...

Hur ska du bevisa att värderarens muntliga uttalande
INTE stämmer med det skriftliga?

Sedan på det ska det dessutom bevisas ett uppsåt. Räcker att värderaren påstår att han inte ens insåg att det han sa initialt skulle användas som underlag för bud... det han skriver skriftligt är det som gäller (enligt honom)....

Som sagt - ett brott är minst 200 famnar ned. Begravet.

OBS som man tydligen måste poängtera - jag vet inget om detta nu - bara att det känns konstigt.

Skulle jag separera från min fru och samma stil skulle köras för en värdering hon använder vid bodelning skulle jag säga gör om. En värdering som kommer i efterhand - noooo

Men visst, vill man lita på allt och alla. Kör på!
2021-02-12, 16:14
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Allting terminerar ner till den minsta gemensamma nämnaren, Maggan Majkgård.

Satan vad hon måste ha blivit överraskad när hon upptäckte att E*björn hade sålt hennes byte, man skulle gärna varit en fluga på väggen när hon konfronterade E*björn, kan ju lugnt tänka mig att det inte var ett av E*björns mest angenäma samtal.

Frågan är ju nu hur Maggan kommer att agera, bluffen med media är ju synad och det som hitintills framkommit hjälper ju inte henne ett dugg, jag tror att hon iskallt räknade med ett större drev i media som hade tvingat Ebba Busch att backa men media har inte levererat tillräckligt för det.

Jag upptäckte vaktmästaren den 23 oktober, gamla tråden: (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Där äger alltså Maggan en skogstomt på 12935m2, som vid en detaljplanändring ökar extremt i värde, där bodde vaktmästaren ett tag under 2019-som nu naturligtvis har tagits bort...
2021-02-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag skiter fullständigt i vad du tror eller inte.

Vad är dina fakta?

men du, det har jag skrivit så många gånger nu i denna tråd. Läs tråden.
2021-02-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
IGEN ... du förstår ingenting alls. Inte ens dina egna inlägg ...

Om jag kommenterar en sak, ett ämne...och håller mig i det ämnet.... runt Ebbas värdering
hur kan det bli whataboutism?

DU lägger istället på "Så var är då Esbjörns värderingar?"

Men hänvisar till Whataboutism mig. Sjukt roligt.
Du trollar va? Hoppas det.
2021-02-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur?

Monika Pernroth-Lülmaa verkar vara av samma skrot och korn som Margareta Majkgård, fan vet om inte de har tjatat hål i huvudet på stackars E*björn.

Sedan kommer ju frågan om med tanke på den demens som E*björn har enligt dessa damer, är han ens klar över att han sökt "god man" och dessutom skrivit på en generalfullmakt?

Många frågor blir det och huvudfrågan är om selektiv demens går att anföra i en tvist.

Om jag inte har missförstått detta så har fullmakten och ansökan om God man skrivits under i början på december. Hur såg det ut vad gäller tingsrätten då? Jag funderar på om detta gjordes när det fortfarande fanns förhoppningar hos Binninge och gänget att Ebba Busch skulle vika ner sig för mediatrycket.

De trodde nog bara att de skulle förebygga kommande försök från Esbjörn att sälja sina ägodelar och slösa bort sina pengar innan Majkgård hann ärva honom.

De hade nog ingen tanke på att handlingarna skulle bli offentliga via en omväg förbi Västmanlands tingsrätt. Det här var något de hade tänkt genomföra i smyg.

Var hamnar vi i dagboksanteckningarna från tingsrätten när dessa dokument lämnas in till överförmyndarnämnden i Uppsala där de initialt hemligstämplas?

Gänget trodde nog att handlingarna skulle förbli sekretesskyddade för alltid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in