2020-10-11, 22:53
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormsaltaren
Polisen verkar leta vittnesmål som sträcker sig sträcker sig rätt långt från brottplatsen. Bor själv ca 10 min från platsen brottet begicks och fick idag besök av polisen som ringde på dörren med frågor om mordet.

Var poliser som åkte runt på Lidingö nu ikväll. Jag stod och tankade när två polisbilar åkte runt i långsam fart. Nu är helikoptern uppe över Lidingö så något verkar vara på gång.
Citera
2020-10-11, 23:06
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Var poliser som åkte runt på Lidingö nu ikväll. Jag stod och tankade när två polisbilar åkte runt i långsam fart. Nu är helikoptern uppe över Lidingö så något verkar vara på gång.

Får hoppas att de hittar vad de nu söker då.

Förövrigt känner jag inte igen någras beskrivning av området här i tråden. Lugnare område innanför tullarna får man leta efter. Visserligen bor jag idag på andra sidan Fältöversten, men jag rör mig ofta i Tessinparken.

Bortsett från de tämligen ofarliga A-lagarna vid tunnelbaneuppgången finner man nästan enbart äldre och barnfamiljer i området.
Citera
2020-10-11, 23:13
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormsaltaren
Får hoppas att de hittar vad de nu söker då.

Förövrigt känner jag inte igen någras beskrivning av området här i tråden. Lugnare område innanför tullarna får man leta efter. Visserligen bor jag idag på andra sidan Fältöversten, men jag rör mig ofta i Tessinparken.

Bortsett från de tämligen ofarliga A-lagarna vid tunnelbaneuppgången finner man nästan enbart äldre och barnfamiljer i området.

Jaså? Invandrartonåringarna som sitter på Fältams mcdonald och romerna och tigrarna utanför Fältöversten och ICA på hörnet?
Kan ju lägga upp lite bilder som motbevisar just det du skriver.
Citera
2020-10-11, 23:50
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jaså? Invandrartonåringarna som sitter på Fältams mcdonald och romerna och tigrarna utanför Fältöversten och ICA på hörnet?
Kan ju lägga upp lite bilder som motbevisar just det du skriver.

Vad är det jag ska motbevisa? Har jag påstått att det inte inte skulle finnas en enda rom, tiggare eller invandrare på östermalm?

Romer och tiggarna hittar du överallt, alltså inget specifikt för området kring fältöversten. Att det finns en liten klick invandrarungdomar bland alla övriga vita barnfamiljer, hundägar och pensionärer i fältan är ingen stor grej. Faktum är att största problemet jag ser i området är alla skrikiga svenska ungdomar som åker runt på elsparkcyklar som de kastar runt omkring sig.

Påstår inte att det inte skett en skett en förändring i området, för det har det. Men jämfört med övriga stadsdelar har vi klarat oss bättre. Anser därför att området här är ett av de lugnare du kan hitta innanför tullarna.
Citera
2020-10-11, 23:55
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormsaltaren
Vad är det jag ska motbevisa? Har jag påstått att det inte inte skulle finnas en enda rom, tiggare eller invandrare på östermalm?

Romer och tiggarna hittar du överallt, alltså inget specifikt för området kring fältöversten. Att det finns en liten klick invandrarungdomar bland alla övriga vita barnfamiljer, hundägar och pensionärer i fältan är ingen stor grej. Faktum är att största problemet jag ser i området är alla skrikiga svenska ungdomar som åker runt på elsparkcyklar som de kastar runt omkring sig.

Påstår inte att det inte skett en skett en förändring i området, för det har det. Men jämfört med övriga stadsdelar har vi klarat oss bättre. Anser därför att området här är ett av de lugnare du kan hitta innanför tullarna.

Så bomben på Gyllenstjernsgatan och alla Rolexrån och skottlossningar mm är vanligt i de övriga stadsdelarna? Så H&M Karl Johan Pehrson jagar biltjuvar även på Södermalm?
Men du har rätt, här i Västermalmsgallerian hänger grupper av drogförsäljande blattar tillskillnad från Fältan.
__________________
Senast redigerad av Efternamn08 2020-10-12 kl. 00:00.
Citera
2020-10-11, 23:58
  #162
Medlem
supreme100s avatar
Gick upp till Valhallavägen och rastade hunden nyss, 3 polisbussar och en vanlig polisbil stod med blåljus på gångbanan i mitten, precis vid nedgången till Stadions t-bana. Vet ej om det är relaterat, men de verkade stått där ett tag, inga motorer igång och stod kvar 15 minuter senare när jag gick hem.
Citera
2020-10-12, 00:02
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Gick upp till Valhallavägen och rastade hunden nyss, 3 polisbussar och en vanlig polisbil stod med blåljus på gångbanan i mitten, precis vid nedgången till Stadions t-bana. Vet ej om det är relaterat, men de verkade stått där ett tag, inga motorer igång och stod kvar 15 minuter senare när jag gick hem.
Något som hänt? Måste vara öde på Valhalla vägen nu eftersom det är städnatt på Valhallavägen. Inte en bil.
Citera
2020-10-12, 00:07
  #164
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Något som hänt?
Helt öde, gick inte ända fram, men såg ingen aktivitet, vet ej om de satt kvar i bilarna. Kan ju även varit ngt som hänt nere i tunnelbanan, men isf märkligt att köra upp på gångbanan och ta den uppgången, då det ligger mer lättillgängliga sådana bara några meter bort på respektive sida av Valhallavägen.
Citera
2020-10-12, 00:17
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Gick upp till Valhallavägen och rastade hunden nyss, 3 polisbussar och en vanlig polisbil stod med blåljus på gångbanan i mitten, precis vid nedgången till Stadions t-bana. Vet ej om det är relaterat, men de verkade stått där ett tag, inga motorer igång och stod kvar 15 minuter senare när jag gick hem.
Kanske stod de och väntade in fortkörare som kommer från Sturegatan och ska blåsa vidare ut på Lidingövägen? Såhär dags på dygnet kan det gå väldigt fort på Lidingövägen.
Citera
2020-10-12, 00:49
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormsaltaren
Vad är det jag ska motbevisa? Har jag påstått att det inte inte skulle finnas en enda rom, tiggare eller invandrare på östermalm?

Romer och tiggarna hittar du överallt, alltså inget specifikt för området kring fältöversten. Att det finns en liten klick invandrarungdomar bland alla övriga vita barnfamiljer, hundägar och pensionärer i fältan är ingen stor grej. Faktum är att största problemet jag ser i området är alla skrikiga svenska ungdomar som åker runt på elsparkcyklar som de kastar runt omkring sig.

Påstår inte att det inte skett en skett en förändring i området, för det har det. Men jämfört med övriga stadsdelar har vi klarat oss bättre. Anser därför att området här är ett av de lugnare du kan hitta innanför tullarna.


Håller helt med dig. Lugnare än Gärdet får man leta efter. Att det hänt några få uppmärksammade händelser är inte bevis för någonting (bomben i januari och det här mordet tex). Alla dessa typer som försöker utmåla området som dåligt gör det bara i försök att bevisa något från en egen agenda i tecken av främlingsfientlighet och rädsla. Det är ju lite märkligt försök eftersom Gärdet väl har en av den mest vita befolkningssammansättningen man kan hitta i Stockholm, så tesen kan omöjligen hålla. Har man någonsin varit på Gärdet vet man att det alltid är folk ute och rastar hundar, folk på kvällspromenad och i övrigt väldigt dött.

Alla problem som tas upp är problem som finns i alla städer/stadsdelar överallt. Det finns alltid kriminalitet, särskilt med en hög befolkningstäthet.
Citera
2020-10-12, 00:52
  #167
Medlem
LailaKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Gatuprostitution? Var? Vet att det sitter escorter på vin och bar på Narvavägen men jag har aldrig sett gatuprostitution.
Det sägs ha förekommit på Sandhamnsgatan för många år sen, öststatsfolk från färjetrafiken, men lokalbefolkningen fick nog och fick stopp på den, mer eller mindre handgripligt.
Ska bli intressant att se hur länge droghandeln i närområdena kring Klara- och NTI-skolorna tolereras.
I "Efterlyst" för ett par veckor sen redogjordes om dödsskjutningar i Juggemaffian, varav en på Sandhamnsgatan. En pensionär som rastade sin lilla hund blev ihjälklubbad med hammare på Rökubbsgatan. (Hade inte snubblat in i eller sabbat nån deal).
Om befolkningen väljer att vänta o se, så ger snart det ena det andra. Blir det nya normala. Inte bara på Sandhamnsgatan, Värtavägen eller i Tessinparken. Och mindre lätt att avveckla.
Becknandet i buskarna drar igång om några timmar när ortens elit anländer T-Gärdet.
Citera
2020-10-12, 01:08
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Så bomben på Gyllenstjernsgatan och alla Rolexrån och skottlossningar mm är vanligt i de övriga stadsdelarna? Så H&M Karl Johan Pehrson jagar biltjuvar även på Södermalm?

Med din inställning är jag förvånad att du vågar gå utanför dörren över huvudet taget...

Nej, men ärligt talat, anser man att Karlaplan är ett stökigt område har man inte sett mycket i sina dar. Det finns ingenting här att göra, det är ingen knutpunkt, kvällstid rör det sig knappt några människor alls i området bortsett från hundägare och de som levererar mat från Volt, Uber Eats etc. Jämför detta med områden som är i direkt anslutning till blå linjen eller valfri plats på södermalm så inser du ganska fort att det är rätt lugnt här trots allt.

Om det skulle finnas problem med narkotika eller prostitution i området kan jag varken bekräfta eller dementera då det är en verksamhet man inte ser. Då det finns mycket pengar i området hade jag däremot inte varit förvånad om det sker en hel del suspekt verksamhet bakom lyckta dörrar. Men har man rent mjöl i påsen är det inget man tänker på, det är således inget som påverkar hur trygg jag känner mig i området.

Men vi får se om jag vågar gå ut senare idag, jag vill inte hamna mitt i ett bombdåd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in