• 4
  • 5
2020-11-12, 21:06
Hej blev bannad i somras gjorde reset-metoden för ca en månad sedan. Ny telefon, nytt simkort, nytt google play, nya bilder och profiltext. Jag har dock ibland haft telefonen uppkopplat på ett nätverk som mitt förra konto blev bannat på men tinder ska inte banna enligt IP vad jag vet.

Så hur i hela helvete är mitt konto avstängt igen? Jag bryter inte mot några regler. Det enda är att jag använder mig av samma öppningsfraser och frågar efter andra sociala medier efter en stunds chattande. Men helt ärligt vem fan pallar skriva till hundra tjejer med unika meddelanden?

Jag fattar inte hur man kan bli bannad igen. Det är riktigt läskigt och obehagligt hur stora tech-bolag agerar. Snacka om big brother. Detta är vad som väntar oss om några år. En techno-diktatur ala Kina.
Citera
2020-11-13, 00:25
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Hej blev bannad i somras gjorde reset-metoden för ca en månad sedan. Ny telefon, nytt simkort, nytt google play, nya bilder och profiltext. Jag har dock ibland haft telefonen uppkopplat på ett nätverk som mitt förra konto blev bannat på men tinder ska inte banna enligt IP vad jag vet.

Så hur i hela helvete är mitt konto avstängt igen? Jag bryter inte mot några regler. Det enda är att jag använder mig av samma öppningsfraser och frågar efter andra sociala medier efter en stunds chattande. Men helt ärligt vem fan pallar skriva till hundra tjejer med unika meddelanden?

Jag fattar inte hur man kan bli bannad igen. Det är riktigt läskigt och obehagligt hur stora tech-bolag agerar. Snacka om big brother. Detta är vad som väntar oss om några år. En techno-diktatur ala Kina.
Du har inte råkat connecta till spotify eller instagram då?
Tror inte dom IP-bannad, jag blev bannad men jag hade en roomie som inte var bannad liksom.
Däremot om du har ett lite ovanligt förnamn så kanske ditt namn + ålder + location i någon form är sparat.

Men ja, jag blev bannad och skaffade det sen på en surfplatta efter jag flyttat. En surfplatta som inte delar något google-konto eller dylikt och det funkade.
Citera
2020-11-13, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula

Ansiktsigenkänning? Facebook autotaggade folk på bilder om jag minns rätt från när jag använde det?
Citera
2022-06-13, 22:28
Medlem
Är också bannad.

Köpt ny mobil, nytt kontantkort, ny mail, nytt allt. Men bannad.

Ska testa reseta mitt wi fi och använda duck duck go på en enhet. BRB.
Citera
2022-06-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasost
Är också bannad.

Köpt ny mobil, nytt kontantkort, ny mail, nytt allt. Men bannad.

Ska testa reseta mitt wi fi och använda duck duck go på en enhet. BRB.
EDIT.

Det fungerade.
Citera
2022-11-01, 10:31
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag måste säga att dom gör det väldigt bra Tinder som lyckas banna en fullständigt utan inlog med bank-id. Mig veterligen så finns det nog inte många siter eller appar som klarar av det att banna en på livsstid (goodones bannar också på livstid och det genom att du använder bank-id när du loggar in). Eftersom allt fler använder mobiler så blir det nog lättare för företag att banna folk på livstid.

Har själv varit avstängd från Tinder i fyra eller fem år, nå sånt. Är även avstängd från goodones på livstid.

Efter att jag blev avstängd från Tinder så köpte jag en ny mobil (inte bara för att jag blev avstängd), nytt nummer och nytt apple-id. Laddade ned appen, klickade på "logga in med telefonnummer" och fyllde i mitt nummer och fick den sexsiffriga koden på sms men sedan tog det stopp. I nästa steg kom då texten "Du Har Blivit Avstängd Från Tinder". Försöker jag logga in med apple-id så kommer samma text upp igen "Du Har Blivit Avstängd Från Tinder".
Citera
2022-11-01, 11:58
Tinder är ett jävla pissbolag. Stänger av betalande kunder utan orsak. Hjärndöd support som vägrar svara på varför.

Precis som ovanstående har sagt så är det ofattabart hur Tinder lyckas spåra och stänga av användare med nära 99% noggranhet.

Stängs man av från Tinder så försvinner en betydande stor marknad av singlar. De flesta tjejer, luder eller seriösa finns tyvärr på Tinder. Tinder borde regleras. Det är fan skrämmande hur teknologin kan användas mot mänskligheten i fel händer precis som Twitter har använts för att censurera konservativa och driva vänsterliberala agendor med hjälp av bottar och algoritmer.
Citera
2022-11-01, 12:12
Medlem
BrotherXIIs avatar
Använder inte Tinder själv och lägger inte några vidare moraliska aspekter på att ett företag väljer vilka de ska släppa in eller kasta ut, men det måste väl ändå finnas lite it-intresserad ungdom som rett ut hur de gör detta?
Citera
2022-11-01, 13:21
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Använder inte Tinder själv och lägger inte några vidare moraliska aspekter på att ett företag väljer vilka de ska släppa in eller kasta ut, men det måste väl ändå finnas lite it-intresserad ungdom som rett ut hur de gör detta?

Absolut finns det IT-intresserade ungdomar som enkelt kan lista ut hur Tinder med nästan 100% noggrannhet kan bannlysa folk på livstid. Dessa ungdomar vet säkert även hur man kommer runt denna avstängning med samma noggrannhet som Tinder stänger av dig.

Det är så enkelt att man går igenom punkt för punkt och se vilka områden de bannar en på och det är först telefonnummer, e-postadress och apple-id eller googleplay. Sedan stänger dom säkert av andra saker också på ens telefon som kan identifiera dig och dessa punkter man måste hitta och komma runt. Hittar man dessa punkter så kan man komma tillbaka som avstängd användare gång efter annan gång.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in