Citat:
Ursprungligen postat av
Vistula
Hej blev bannad i somras gjorde reset-metoden för ca en månad sedan. Ny telefon, nytt simkort, nytt google play, nya bilder och profiltext. Jag har dock ibland haft telefonen uppkopplat på ett nätverk som mitt förra konto blev bannat på men tinder ska inte banna enligt IP vad jag vet.
Så hur i hela helvete är mitt konto avstängt igen? Jag bryter inte mot några regler. Det enda är att jag använder mig av samma öppningsfraser och frågar efter andra sociala medier efter en stunds chattande. Men helt ärligt vem fan pallar skriva till hundra tjejer med unika meddelanden?
Jag fattar inte hur man kan bli bannad igen. Det är riktigt läskigt och obehagligt hur stora tech-bolag agerar. Snacka om big brother. Detta är vad som väntar oss om några år. En techno-diktatur ala Kina.
Du har inte råkat connecta till spotify eller instagram då?
Tror inte dom IP-bannad, jag blev bannad men jag hade en roomie som inte var bannad liksom.
Däremot om du har ett lite ovanligt förnamn så kanske ditt namn + ålder + location i någon form är sparat.
Men ja, jag blev bannad och skaffade det sen på en surfplatta efter jag flyttat. En surfplatta som inte delar något google-konto eller dylikt och det funkade.