2020-10-08, 11:45
Medlem
Om världen tog miljöfrågan på allvar borde inte FN då gå in för att alla medlemsländer införde ettbarnspolitik?

Det enda som kan rädda jorden är väl en kraftigt minskad population?

Det betyder ju mindre föroreningar och mindre konsumtion.

En bonus är nog att många människor skulle bli lyckligare.
Jag har själv fyra barn men känner nog innerst inne att ett hade räckt....
Citera
2020-10-08, 11:52
Medlem
Att utrota sydöstra Europa/sydvästra Asien, MENA samt pedofilprofetdyrkarfolket hade också hjälpt en hel del.
Citera
2020-10-08, 11:59
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Ja det borde vara en självklarhet med enbarnspolitik för miljörörelsen. Dessutom borde de också förhindra all invandring till västvärlden då detta ökar avtrycket.
Mp mfl agerar istället tvärtom....
Citera
2020-10-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Om världen tog miljöfrågan på allvar borde inte FN då gå in för att alla medlemsländer införde ettbarnspolitik?

Det enda som kan rädda jorden är väl en kraftigt minskad population?

Det betyder ju mindre föroreningar och mindre konsumtion.

En bonus är nog att många människor skulle bli lyckligare.
Jag har själv fyra barn men känner nog innerst inne att ett hade räckt....
Säg inte det till barna! Låt varenda en få känna sig viktig och älskad. KANSKE vore vår planet underbar om inte vi människor kom och FANNS och hade oss. Säkert finfint för vilda djur en tid.......MEN hur vi än vrider och vänder oss så kommer vår sol i en avlägsen framtid slockna och dö. Kanske sitter då bara apor och elefanter och huttrar och fryser ihjäl........! INGEN vet.
Citera
2020-10-08, 12:02
Medlem
FN har annat för ögonen än att på allvar försöka få ner trycket på planeten. Lika så Mp. EU minskar Co2 Kina ökar.
Citera
2020-10-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Säg inte det till barna! Låt varenda en få känna sig viktig och älskad. KANSKE vore vår planet underbar om inte vi människor kom och FANNS och hade oss. Säkert finfint för vilda djur en tid.......MEN hur vi än vrider och vänder oss så kommer vår sol i en avlägsen framtid slockna och dö. Kanske sitter då bara apor och elefanter och huttrar och fryser ihjäl........! INGEN vet.

Jag kan lova dig att jag älskar alla mina fyra busungar.

Men det är ju lite stressigt till tider...
Citera
2020-10-08, 12:30
Medlem
Om man verkligen tror på klimathysterin så finns det en enkel lösning och det är att ta sitt eget liv, man kan även döda sina barn och partner och alla andra likasinnade. Det är ganska patetiskt att säga att vi förstör miljön och sedan nonchalant fortsätta andas ut kolväte. Men, det är ju inte miljön man bryr sig om, det är att ha kontroll över andra människors liv för att man saknar självkontroll.
Citera
2020-10-08, 13:00
Medlem
Jag förstår ju att man inte kan tvinga folk att inte skaffa flera barn än ett men man kan ju göra så att det blir en kostsam affär.

Inte betala ut mer än ett barnbidrag per familj.
Höja dagis-priset kraftigt för barn nr två och ännu mer för nr tre och fyra.
Har man mer än ett barn i skolan så måste man betala för det.
Ta bort möjligheten för betald föräldrarledighet för barn nr två och uppöver.

Om vi inte bromsar nu så kommer jorden att bli en enda stor sopptipp i framtiden.
Citera
2020-10-08, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roofofglass
Om man verkligen tror på klimathysterin så finns det en enkel lösning och det är att ta sitt eget liv, man kan även döda sina barn och partner och alla andra likasinnade. Det är ganska patetiskt att säga att vi förstör miljön och sedan nonchalant fortsätta andas ut kolväte. Men, det är ju inte miljön man bryr sig om, det är att ha kontroll över andra människors liv för att man saknar självkontroll.

Jag är absolut ingen klimathysteriker men en sak som är säker är att det får inte plats hur många som helst på jorden.

Och jag tycker att det finns bättre sätt än självmord/mord att lösa det på...
Citera
2020-10-08, 13:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av roofofglass
Om man verkligen tror på klimathysterin så finns det en enkel lösning och det är att ta sitt eget liv, man kan även döda sina barn och partner och alla andra likasinnade.
Nu har du väl ändå fått det baklänges, om man är så extrem är det väl mycket smartare att satsa på att ha ihjäl alla klimatförnekare, folk med klippkort på charterflyget, de som äger de mest bensinslukande bilarna och motorbåtarna osv? Eller också går man ihop ett gäng och skapar ett supervirus som har ihjäl folk helt slumpvis. Verkar väldigt kontraproduktivt att ha ihjäl dem som är medvetna om problemet.
Citat:
Det är ganska patetiskt att säga att vi förstör miljön och sedan nonchalant fortsätta andas ut kolväte.
Andas ut kolväte? Är du någon sorts konstig alien med helt annan ämnesomsättning än människor? Det skulle förklara varför du vill få folk att ta kål på varandra så ni kan ta över.

Citat:
Men, det är ju inte miljön man bryr sig om, det är att ha kontroll över andra människors liv för att man saknar självkontroll.
https://xkcd.com/2368/
Citera
2020-10-08, 13:39
Medlem
yz44s avatar
TS har helt rätt, det är den vägen att gå om man vill minska resursbelastningen.
Att sedan MP, FN och liknande inte alls har det på agendan är ett klart besked
om att det inte är miljön som är det primära för dessa grupper (om nu någon forfarande trodde det).
Citera
2020-10-08, 15:06
Medlem
Fangfaces avatar
Om de brytt sig om miljön så vore det en bra åtgärd, men som tidigare nämnt så handlar det inte om det utan som alltid annars; pengar.

Har f.ö. samma åsikter i frågan som TimmieStark. Ska man ha fler ungar så ska man inte räkna med att övriga medborgare ska försörja dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in