2020-10-04, 18:04
Medlem
Hej

Jag vill flytta från Nyköping där jag bor nu. Får knappt jobba nått nu när det är Corona och det finns inga jobb. Kommer få flytta till min mamma snart ser det ut som.

Finns det någon bra stad i Sverige man kan flytta till där det finns mycket jobb och mycket lägenheter till ett bra pris? Iså fall . Vilken? Har en tjej just nu , men kan tänka mig att flytta ifrån henne, hehe
Citera
2020-10-04, 18:16
Medlem
jewclaws avatar
Hova, Gullspång, Törrrboda o Tiahölm!
Citera
2020-10-04, 18:28
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Gauto norrlands medelpunkt .

Där är det party året om . Billiga hus och jobb i överflöd
Citera
2020-10-04, 18:48
Medlem
Vill inte bo jätte off! Ändå nära till något centrum.
Citera
2020-10-04, 18:52
Medlem
Om du inte får jobb kring Nyköping varför tror du då att du skulle få jobb någon annanstans?
Citera
2020-10-04, 18:54
Medlem
Sonny00s avatar
En stad med bra arbetsmarknad (t ex Stockholm) har i princip aldrig billiga bostäder. Anledningen är naturligtvis att det är stor efterfrågan på bostäder i de städerna vilket driver upp priserna.
Citera
2020-10-04, 19:18
Medlem
Corona är en global kris. Du kan flytta till Älvsbyn där Polarbröds fabrik nyligen brann ned. Där är det om möjligt värre än i Sverige i stort just nu.

Skämt åsido. Jag personligen är väl inte så förtjust i Nyköping. Men om prio är arbetsmarknad på möjligt pendlingsavstånd i kombination med möjlighet att få tak över huvud till en inte helt orimlig kostnad ligger man antagligen snarare ganska bra till i ett nationellt perspektiv.
Citera
2020-10-04, 20:37
Medlem
Farbaute666s avatar
Enköping kanske? Då kan du ta jobb både där, Västerås, Eskilstuna och Stockholm.
Vore det inte ärligast att göra slut...?
Citera
2020-10-04, 21:37
Medlem
kemins avatar
Östermalm!!! Mysigt och trevligt här, inte mycket stök
Citera
2020-10-07, 20:27
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axolotlskrallet
Hej fb

Jag har bott i Nyköping hela mitt liv men känner att jag vill flytta någon annan stans. Jobbar inte så mycket nu och har dålit med pengar. Vill flytta någonstans där jag har vänner. Har vänner som bor i Härnösand Bollnäs Gävle Söderhamn och Skövde (kanske mer men kommer inte på mer). Vart är det bäst att flytta om man vill få jobb ganska lätt och rätt billit boende. Och bra uteliv kanske också hehe !

Tipps på andra städer funkar också!
Skulle gärna välkomna dig till Örebro men måste tyvärr avråda pga rådande migrationsproblem. Fundera på Åland är mitt tips.
Citera
2020-10-07, 20:28
Medlem
franges avatar
Flytta till Gnarp, det skall vara fint så här års. Och billigt boende.
Citera
2020-10-07, 20:41
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axolotlskrallet
Hej fb

Jag har bott i Nyköping hela mitt liv men känner att jag vill flytta någon annan stans. Jobbar inte så mycket nu och har dålit med pengar. Vill flytta någonstans där jag har vänner. Har vänner som bor i Härnösand Bollnäs Gävle Söderhamn och Skövde (kanske mer men kommer inte på mer). Vart är det bäst att flytta om man vill få jobb ganska lätt och rätt billit boende. Och bra uteliv kanske också hehe !

Tipps på andra städer funkar också!

Flytta till Tjärna Ängar i Borlänge.
Där kommer du trivas, om du är Sosse, Miljöpartist eller Kommunist och gillar mångkultur.
Och det gör du troligtvis, eftersom 83% av svenskarna röstar på partier som vill ha mer mångkultur i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in