2020-12-06, 01:05
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Tror på Kanada,Ryssland som två toppkandidater för guldet. Utmanare Sverige,Finland och USA i vanlig ordning.

Det är givetvis lagspelet som avgör,men dem två förstnämnda har spetskompetens så att säga.

Kanada har lätt att vinna finaler om inte finalmotståndaren är USA.
Citera
2020-12-06, 01:16
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kanada har lätt att vinna finaler om inte finalmotståndaren är USA.

Det är ofta så. Båda lagen får lite extra tändvätska,när dem möter varandra i final.
Citera
2020-12-06, 01:23
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Det är ofta så. Båda lagen får lite extra tändvätska,när dem möter varandra i final.

Ja, och USA har haft bättre skicklighet dom gångerna.

Under 2000-talet har Kanada förlorat fyra finaler, tre av dom har varit mot USA, och en mot Ryssland.

Sist Kanada slog USA i en JVM-final var 1997.
Citera
2020-12-06, 14:17
Medlem
ycwms avatar
Och där var Karl Henriksson borta..
Citera
2020-12-06, 14:18
Avslutad
Senators prospect i WJC
---------------------------------------------------------------
Spelare som är Draft Eligible 2021.

Annat:
USA: Zegras - Ducks 9th overall håller jag ögonen på och självklart även min favorit Bobby Brink! Sens tog Pinto istället och jag får återigen backa och säga att Pinto verkar inte vara pjåkig alls även om jag gärna hade valt Brink Kaliyev är en annan spelare som likt Brink bör ta ett större kliv denna turneringen. Brink och Kaliyev gick efter varandra efter att Sens tog Pinto 2019 draften tidig andrarunda. Pinto är inte med i år.
Annars är spelare som Spencer Knight och Caufield värt att hålla ögonen på. Vet inte vad det blir med Hughes förresten.

Kanada: Peyton Krebs! Föll i draften efter svår skada, annars bör han vara top 10 draftpick 2019. Håller koll på honom. Andra intressenta för mig: Newhook och Suzuki. Drysdale - förstarunda.
Finland: Som Pol9gif var inne på Aatu Raty ej uttagen, Draft eligible 2021, haft en tuff säsong. Hur kommer detta påverka draften för hans del? Här håller jag koll på Anton Lundell och självklart Järventie.
Ryssland: Askarov. Podkolzin: Nucks high risk high reward pick som är en intressant spelare jag verkligen ska hålla ögonen på.
Noterar att Sverige har hela 7 Red wings prospects i övrigt.
Senast redigerad av J-dilla 2020-12-06 kl. 14:21.
Citera
2020-12-06, 21:16
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm

Tror Småkronorna hamnar 3/4 oavsett. Brukar ha bra gruppspel för att senare torska i semifinal (eller kvart). Center sidan är svagare än föregående år.
Citera
2020-12-06, 21:17
Medlem
Smaka-migs avatar
Dumpa puck och rotera byten. Solklar guld då.
Citera
2020-12-07, 18:03
Medlem
Xtrodinarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm

Japp, ser inte ljust ut...
Citera
2020-12-07, 21:26
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.expressen.se/sport/hockey/han-tvingas-lamna-jvm-truppen/
William Wallinder MoDo backen testad positiv sedan skall det vara ytterligare 2st till som ska vara testade...
Manfall som sjutton man undrar kan dem åka eg till JVM???
Citera
2020-12-08, 13:46
Medlem
y-3s avatar
Ja, detta ser inte ut att bli en lätt uppgift. Centersidan som var frågetecknet redan innan, och nu är de två bästa centrarna borta. Eklunds SHL-säsong har väl knappast undgått någon, samtidigt som jag personligen gillar Henrikssons spelstil och spelsinne. Tror att båda dessa hade varit väldigt viktiga om vi ska lyckas slå USA, Kanada, Ryssland. Att Rangers stoppat Lafreniere från att spela är väl bara en klen tröst i sammanhanget och tråkigt för turneringen.

Någon som vet hur det är med Söderström? Är han fri från skada? Backsidan i Sverige ser ju annars spännande ut med många bra namn som t.ex. Tobias Björnfot, Albert Johansson, Philip Broberg, Helge Grans bl.a.
Citera
2020-12-08, 14:07
Medlem
Fan va smittan sprids i truppen nu. Jävla tråkigt!
Citera
2020-12-08, 14:21
Medlem
Grewe ute nu också. Har man fått in smittan i laget vid den här tiden eller hur har samlingen sett ut? Någon som vet?

EDIT:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/WOmkwj/abrahamsson-ta-ansvar--stanna-hemma

Definitivt inne i laget då. Montén smittad och får inte följa med till Kanada. Blir nog inte mycket till lag det här.
Senast redigerad av phille205 2020-12-08 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in