2021-01-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Kul att Sverige la sig mot USA så att vi fick en bättre TV-tid i kvarten.

Nu blir det 21:30.

Annars hade det varit match 04:30 mot Slovakien.

Man förstår att de inte kämpade järnet i förra matchen, nu får svenska folket en perfekt TV-tid som tack för detta!

ja det var en jävla tur där med tv-tiden

hade nog inte pallat se en match som börjar kl3 och eftersom skiten visas på 6an så kan man ju inte surfa in på svtplay efteråt och se reprisen
Citera
2021-01-01, 19:23
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
AA blev rätt roligt....hahaah vi får hoppas på en fin match sinsemellan.

Svenska flaggan mot regnbågsflaggan i morgon. Regnbågsflaggan har inte imponerat, ni kom knappt ur egen zon när ni spelade mot Kanada.

Hade ni haft Ryssland och USA i er grupp hade ni förlorat mot dom också.
Citera
2021-01-01, 19:23
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Hur många mer än mig känner en viss lättnad av att gruppspelssviten bröts?
Citera
2021-01-01, 19:30
Medlem
Swan65s avatar
Jävlar i helvete va trevliga odds på oss finnar! 3.30! Dit far lunchmockan med alla tillbehör !
Citera
2021-01-01, 19:47
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hur fan tänker du människa? Alltså på riktigt?

Om du tar lite koskenkorva och sätter dig i bastun och lugnar ner dig lite så kan jag berätta och vi kan resonera om det.

Först och främst har jag sett båda lagen spela. Finland kör mer solo än lagspel vilket jag anser något mindre effektivt än passa pucken då pucken är snabbare än spelarna.

Sedan kollar jag lite på odds som kan ge strax under 4 i odds på finland vilket är en stark indikator.

Lägger jag ihop det känner jag att sverige har en mycket större chans att vinna även om finland absolut kan skrälla och vinna i en enstaka match.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-01-01 kl. 19:52.
Citera
2021-01-01, 20:03
Medlem
Vet man om Sverige får den tidiga eller sena semifinalen vid vinst?
Citera
2021-01-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Sverige ska ju vinna den 8 gånger av 10. Vinner finland är det turnerings skäll efter att Tjeckien slog ryssland.

Citat:
Om du tar lite koskenkorva och sätter dig i bastun och lugnar ner dig lite så kan jag berätta och vi kan resonera om det.

Först och främst har jag sett båda lagen spela. Finland kör mer solo än lagspel vilket jag anser något mindre effektivt än passa pucken då pucken är snabbare än spelarna.

Sedan kollar jag lite på odds som kan ge strax under 4 i odds på finland vilket är en stark indikator.

Lägger jag ihop det känner jag att sverige har en mycket större chans att vinna även om finland absolut kan skrälla och vinna i en enstaka match.
Om det är som du säger att Sverige ska vinna den här matchen 8 av 10 gånger så borde oddsen på Sverige vara @1.25 och inte @1.75 som det är..
Citera
2021-01-01, 21:57
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Om det är som du säger att Sverige ska vinna den här matchen 8 av 10 gånger så borde oddsen på Sverige vara @1.25 och inte @1.75 som det är..

Om du följer oddsen slaviskt ja. Men det var inte bara det jag gjorde. Oddsen på sverige har också ökat med ungefär 0.3 under dagen om det intresserar någon.

Några ordentligt bakfulla finnar har väl betat sina sista nokiaaktier på finsk seger och styrt om oddset lite.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-01-01 kl. 22:00.
Citera
2021-01-01, 22:23
Medlem
Tror det var nyttigt att förlora dessa matcher och inte ha marginalerna i gruppspelet.

Sedan sjunker förväntningar på Sverige och är rejäla underdogs nu.

Man ska spara på det bästa man har när det väl gäller.
Det brukar alltid vara laget som vinner turneringen, underpresterar i början.

Förresten är det någon här som saknar upplägget tidigare, när det lag som vinner gruppen går direkt till semifinal?
Då fanns det mer att spela för under gruppspelet. Nu är det skitsamma vad man hamnar exakt.
Citera
2021-01-01, 22:35
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Om du följer oddsen slaviskt ja. Men det var inte bara det jag gjorde. Oddsen på sverige har också ökat med ungefär 0.3 under dagen om det intresserar någon.

Några ordentligt bakfulla finnar har väl betat sina sista nokiaaktier på finsk seger och styrt om oddset lite.
Vad snackar du om? Sverige öppnade 2.25 imorse och står i 1.76 nu.

När/om Heinola blir confirmed kommer Finland gå ner mot mer rätt odds. Värdet ligger på Finland just nu.
Citera
2021-01-01, 23:25
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Vad snackar du om? Sverige öppnade 2.25 imorse och står i 1.76 nu.

När/om Heinola blir confirmed kommer Finland gå ner mot mer rätt odds. Värdet ligger på Finland just nu.

När jag kollade var det 1.5x ggr pengarna. Nu är det 1.86 ggr
Senast redigerad av MitchRapp 2021-01-01 kl. 23:28.
Citera
2021-01-01, 23:27
Medlem
Citat:

mer solo? Missat Sveriges matcher?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in