2020-10-06, 22:40
Avslutad
Har lite tankar kring att jämna till mina ögonbryn med en transplantation. Har dock hört att det inte går om brynen är för tjocka? Har någon erfarenhet av detta?
Det fattas strån på vissa ställen i mina ögonbryn, borde väl gå att stoppa i hårsäckar där det inte längre växer ut?
Citera
2020-10-06, 23:00
Bannlyst
Jag har samma problem som du. Det går tyvärr inte att transplantera nya hårsäckar. Det är försökt med hår från nacken men blir bare fult resultat ut av detta.
Citera
2020-10-06, 23:03
Medlem
jagnickars avatar
Du har inte funderat på att göra microblading? Du behöver ju inte göra i hela ögonbrynen utan bara där det fattas strån. Är som en tatuering fast det försvinner snabbare
Citera
2020-10-07, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Du har inte funderat på att göra microblading? Du behöver ju inte göra i hela ögonbrynen utan bara där det fattas strån. Är som en tatuering fast det försvinner snabbare

Jag vetefasen om jag törs det. Kan ju bli skitfult och så har man en tatuering istället. Skulle det bli bra är det heller inte permanent, så känner mig tveksam.
Citera
2020-10-07, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JEWBACK
Jag har samma problem som du. Det går tyvärr inte att transplantera nya hårsäckar. Det är försökt med hår från nacken men blir bare fult resultat ut av detta.

Okej! Vad var det som blev fult? Såg det onaturligt ut?
Citera
2020-10-07, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greenbombs
Okej! Vad var det som blev fult? Såg det onaturligt ut?

Ja verkligen!

Hår från huvudet är är inte alls lika tjocka som bryn och sen växer de ju. Låt bli!

Jag har även försökt med massor av jättedyra produkter som skulle kunna få brynen att växa ut och bli tjockare men inget har funkat. Regaine Forte kostade mig flera tusen spänn men även det var helt utan resultat.
Senast redigerad av JEWBACK 2020-10-07 kl. 17:45.
Citera
2020-10-07, 17:46
Avslutad
Citat:
Ja verkligen!

Hår från huvudet är är inte alls lika tjocka som bryn och sen växer de ju. Låt bli!

Jag har även försökt med massor av jättedyra produkter som skulle kunna få brynen att växa ut och bli tjockare men inget har funkat. Regaine Forte kostade mig flera tusen spänn men även det var utan reslultat.

Okej! Fick svar idag via mail att jag hade för tjocka ögonbryn för att det skulle vara möjligt så då kan man nog stryka transplantation från listan.

Vad har du gjort istället för att få dem jämna? Plockar du dem regelbundet?
Citera
2020-10-07, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greenbombs

Vad har du gjort istället för att få dem jämna? Plockar du dem regelbundet?

Ja och sen försöker jag tänka på nått annat. Har även försökt med hårspray men nej nej.
Citera
2020-10-07, 20:07
Avslutad
Citat:
Ja och sen försöker jag tänka på nått annat. Har även försökt med hårspray men nej nej.

Okej, nej det låter meckigt med hårspray! Tack som fan för lite inputs iaf. Trodde typ att jag var ensam om problemet Kan verkligen bli en fix-idé alltså, ögonbrynen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in