• 1
  • 2
2023-02-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Han är en av mina "favorityoutubers". Omvärlden verkar enhälligt hålla med om att vår kära landsman producerar intressanta dokumentärer av toppkvalité.

Mycket duktig!
Otroligt bra storytelling, bra grafik och bra musik.
Men han uppdaterar så sällan!

Det går hyfsat bra för företaget 1,5-3 milj

https://www.allabolag.se/930425TOLA/lemmino
Citera
2025-06-28, 07:41
Medlem
Över ett år sen han släppte ny video! Men kul att han ändå tjänar på kanalen trots att han inte lägger ut ofta!
Unnar han allt!

https://www.allabolag.se/foretag/lem.../2KIUEQ8I5YIK9
Citera
2025-08-23, 02:00
Medlem
Han verkar vara den enda svenska youtubern som inte främst gör dokusåpa nonsens.
Citera
2025-08-23, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Killens produktioner jag sett hittills, om diverse historiska händelser och fenomen, har varit väldigt välgjorda och balanserade.

En invändning skulle väl kunna vara att han tacklat väldigt mainstream-iga ämnen hittills som Dyatlov-passet, Bermudatriangeln, D. B. Cooper, Jack Uppskäraren samt Malaysian Flight 370. Inget fel egentligen att vara intresserad av något, eller till och med alla, av dessa ämnen, men man kan ju undra om han valt dem för att de har en potentiellt stor publik eller om han har ett genuint intresse. Jag vet inte. Det känns åtminstone väldigt mainstream och inte sådär jätteoriginellt alla gånger.

Han är duktig på att suga algoritmens kuk. Samtidigt som Youtube knullar honom i r0ven.
Senast redigerad av Jemep55 2025-08-23 kl. 02:12.
Citera
2025-08-23, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punggung
Han verkar vara den enda svenska youtubern som inte främst gör dokusåpa nonsens.

Då har dina sökskills några kromosomer för mkt.

Här har du en annan svensk https://www.youtube.com/@MentourPilot
Senast redigerad av Jemep55 2025-08-23 kl. 02:17.
Citera
2025-08-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Han är en av mina "favorityoutubers". Omvärlden verkar enhälligt hålla med om att vår kära landsman producerar intressanta dokumentärer av toppkvalité.

Avskyr sådant low effort-content som Lemmino osv. Sitta hemma på kammaren och animera massa skit. Ger ut i verkligheten, i den riktiga världen för fan.
Citera
2025-08-23, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Över ett år sen han släppte ny video! Men kul att han ändå tjänar på kanalen trots att han inte lägger ut ofta!
Unnar han allt!

https://www.allabolag.se/foretag/lem.../2KIUEQ8I5YIK9

Det är inte många ören per view han får haha
Citera
2025-08-24, 10:19
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemep55
Avskyr sådant low effort-content som Lemmino osv. Sitta hemma på kammaren och animera massa skit. Ger ut i verkligheten, i den riktiga världen för fan.

Eh. Nu har jag bara sett hans Jack the Ripper-video, men det är nog en av de mest kompletta och välproducerade om ämnet. Även om han inte ger sig ut och intervjuar människor så är det rätt uppenbart att han måste lägga väldigt mycket tid på research och hur han ska lägga upp det hela. Ett plus i kanten för att han inte verkar falla in i sensationshysterihålet som många andra YouTubers som försöker berätta om historiska händelser / mysterier.
Citera
2025-08-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Eh. Nu har jag bara sett hans Jack the Ripper-video, men det är nog en av de mest kompletta och välproducerade om ämnet. Även om han inte ger sig ut och intervjuar människor så är det rätt uppenbart att han måste lägga väldigt mycket tid på research och hur han ska lägga upp det hela. Ett plus i kanten för att han inte verkar falla in i sensationshysterihålet som många andra YouTubers som försöker berätta om historiska händelser / mysterier.

Bra skrivet!
Han är en av de få som faktiskt lägger energi och arbete på sina videor. Alltifrån script till grafik.
Ja, jag hade önskat att han släppte fler videor varje år men det han släpper är sjukt bra kvalitet på och det ska han äras för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in