• 1
  • 2
2020-11-04, 11:20
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumbarn
Jag är väldigt ung, gammal nog för Flashback men ändå väldigt paranoid över mitt hår. Jag har tunnare hårstrån, inte tunnt hår men ändå bara tunna hårstrån. Ibland så kan man se mitt huvud genom håret, jag har också rakt hår så det hjälper inte mig i denna situation.

Är också en väldigt kort kille (159 cm), så det hjälper inte mitt självförtroende heller.

Är 30+ och har haft tunna hårstrån sedan barnsben. Har alltid kunnat se svålen efter dusch och även vid torrt hår har jag kunnat skymta svålen under belysning. Har dock inte fått mindre hår med åren, utan det har alltid varit så. Fina strån betyder inte att du kommer få håravfall, däremot så skulle det sannolikt bli ett väldigt fult håravfall om du väl började tappa hår. Själv så använder jag helt enkelt tonande hårfärg 1-2 ggr per månad då pigmenten gör stråna tjockare och då ser jag aldrig svålen och håret lägger sig dessutom bättre. Prova färga håret med så mild färg som möjligt, inte permanenta färgningar då det sliter mer på håret och använd gärna balsam med pigment emellan färgningar så håller det resultatet längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in