Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Det gör du själv i kontrollpanelen numera.
Det har säkert tagits upp tidigare någonstans men varför ersätts inte användarnamnet på ett avslutat konto med ett nummer istället?
Edit. Jag svarar mig själv då jag hittade ett svar ifrån admin några sidor bakåt.
Så då flyttar jag över frågan även till denne.
Citerar relevant del som hör till min fråga
#admin
Citat:
Ursprungligen postat av
admin
..........
Men även om kontot raderas, så försvinner inte användarnamnet. Det finns flera skäl till detta. Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform så har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även ifall ditt konto avslutas. Det är även viktigt att användarnamnet blockeras, så att inte flera personer kan skriva inlägg med samma avsändare. Vilket skulle vara fallet om användarnamnet raderades. Då skulle någon annan kunna använda detta användarnamn senare. Dessutom så skulle det bli väldigt rörigt att läsa diskussionerna på forumet, ifall man inte visste vem som postade inlägget.
.............
admin
Användarnamnet kan ju vara blockerat även om man ersätter det med någon enkel kod istället.
Men för de som blivit t,ex outade till omvärlden på något sätt så blir det ju ett extra lager av anonymitet. Det finns ju en del användare som hamnat i media ofrivilligt.
Jag kan inte se någon nytta direkt att ha dessa namn kvar.