2024-12-29, 03:21
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Du kan avsluta konto nu.

Hur gör jag det?
Citera
2024-12-29, 03:59
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Bra uppmärksammat.
Vi håller på och städar upp koden, och har även börjat skilja på bannlysta och avstängda medlemmar.
Numera så har de medlemmar som är bannlysta medlemstiteln "Bannlyst" istället.
Eftersom de äldre admin-kontona var avstängda på obegränsat tid, så fick de automatiskt titeln "Bannlyst". Denna titel är nu ändrad.

admin

Hej. Jag vill avsluta min konto. Tack
Citera
2024-12-29, 06:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Hej. Jag vill avsluta min konto. Tack

Det gör du själv i kontrollpanelen numera.
Citera
2024-12-29, 13:28
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Tack
Citera
2025-02-15, 00:25
Citat:
Kanon, ska kolla på det. Får hoppas på att man bara behöver trycka på en knapp och att man inte måste skriva in lösenordet för att bekräfta.

Ni alla som jag har sammanstrålat med.. Tack och bock, trevliga pratstunder har det varit men jag måste logga ut.

Fridens!
Citera
2025-02-15, 18:23
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det har säkert tagits upp tidigare någonstans men varför ersätts inte användarnamnet på ett avslutat konto med ett nummer istället?

Edit. Jag svarar mig själv då jag hittade ett svar ifrån admin några sidor bakåt.
Så då flyttar jag över frågan även till denne.
Citerar relevant del som hör till min fråga
#admin

Citat:
Ursprungligen postat av admin
..........

Men även om kontot raderas, så försvinner inte användarnamnet. Det finns flera skäl till detta. Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform så har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även ifall ditt konto avslutas. Det är även viktigt att användarnamnet blockeras, så att inte flera personer kan skriva inlägg med samma avsändare. Vilket skulle vara fallet om användarnamnet raderades. Då skulle någon annan kunna använda detta användarnamn senare. Dessutom så skulle det bli väldigt rörigt att läsa diskussionerna på forumet, ifall man inte visste vem som postade inlägget.
.............
admin

Användarnamnet kan ju vara blockerat även om man ersätter det med någon enkel kod istället.

Men för de som blivit t,ex outade till omvärlden på något sätt så blir det ju ett extra lager av anonymitet. Det finns ju en del användare som hamnat i media ofrivilligt.
Jag kan inte se någon nytta direkt att ha dessa namn kvar.
Senast redigerad av Giant Squid 2025-02-15 kl. 18:44.
Citera
2025-09-18, 00:50
Medlem
Om jag förstått rätt så betyder "ej klickbar användare" att personen själv tagit bort sitt konto från kontrollpanelen.

Jag har sett att en användare som inte varit aktiv på forumet på väldigt många år, plötsligt inte längre är klickbar. Vilket skulle indikera att han tagit bort kontot.

Så min fråga, finns det någon annan omständighet som kan leda till att ett konto blir ej klickbart, typ många års inaktivitet?
Eller är det med säkerhet så att personen måste ha loggat in och tagit bort kontot?

Går det att se när raderingen skedde, på något sätt?
Citera
2025-09-18, 09:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Om jag förstått rätt så betyder "ej klickbar användare" att personen själv tagit bort sitt konto från kontrollpanelen.

Jag har sett att en användare som inte varit aktiv på forumet på väldigt många år, plötsligt inte längre är klickbar. Vilket skulle indikera att han tagit bort kontot.

Så min fråga, finns det någon annan omständighet som kan leda till att ett konto blir ej klickbart, typ många års inaktivitet?
Eller är det med säkerhet så att personen måste ha loggat in och tagit bort kontot?

Går det att se när raderingen skedde, på något sätt?

Det är inte något som utlyses på något sätt här på forumet - så nej du kan inte ta fram den informationen på något sätt.
Citera
2025-09-28, 00:34
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är inte något som utlyses på något sätt här på forumet - så nej du kan inte ta fram den informationen på något sätt.
Oj. Jag har nu upptäckt tre användarnamn som har skrivit inlägg relativt nyligen, och just inte är klickbara. Och under deras användarnamn står det inte någon status alls, dvs inte "medlem", inte "avstängd", inte "bannlyst", inte "avslutat konto", inte "moderator", etc, utan det är totalt blankt.

Kan ni (mods/admins) iaf ge ett allmänt svar på vad detta handlar om, utan att tala om någon viss användare? Är det någon sorts bann? Eller bara ett tekniskt fel? I o m att man ser inlägg av sådana användare så undrar man ju.
Senast redigerad av nerdnerd 2025-09-28 kl. 00:36.
Citera
2025-09-28, 08:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Oj. Jag har nu upptäckt tre användarnamn som har skrivit inlägg relativt nyligen, och just inte är klickbara. Och under deras användarnamn står det inte någon status alls, dvs inte "medlem", inte "avstängd", inte "bannlyst", inte "avslutat konto", inte "moderator", etc, utan det är totalt blankt.

Kan ni (mods/admins) iaf ge ett allmänt svar på vad detta handlar om, utan att tala om någon viss användare? Är det någon sorts bann? Eller bara ett tekniskt fel? I o m att man ser inlägg av sådana användare så undrar man ju.

Om du söker på "bannlyst" i (FB) Avstängningar och bannlysningar så hittar du de bannlysta:

https://www.flashback.org/sok/?so=pd...yst&f=123&sp=0

Förutom då de som bannlysts p.g.a. 1.07 vilka av naturliga skäl inte kan utlysas.

Övriga har avslutat sina konton själv via funktionen i Kontrollpanelen.
Citera
2025-09-28, 09:41
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Om du söker på "bannlyst" i (FB) Avstängningar och bannlysningar så hittar du de bannlysta:

https://www.flashback.org/sok/?so=pd...yst&f=123&sp=0

Förutom då de som bannlysts p.g.a. 1.07 vilka av naturliga skäl inte kan utlysas.

Övriga har avslutat sina konton själv via funktionen i Kontrollpanelen.
Det är inte samma sak. Om den bannlysta har skrivit inlägg som inte brutit mot någon regel och alltså står kvar, står det tydligt "Bannlyst" under deras medlemsnamn vid deras inlägg.

De jag talar har ingenting alls under deras medlemsnamn. Kolla t ex inlägg #10 och #11 i denna tråd:
(FB) Malmös politiker julfestade för över hundratusen kronor som vi skattebetalare står för.

Den ena är bannlyst. Men vad gäller om den andra??
Citera
2025-09-28, 11:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det är inte samma sak. Om den bannlysta har skrivit inlägg som inte brutit mot någon regel och alltså står kvar, står det tydligt "Bannlyst" under deras medlemsnamn vid deras inlägg.

De jag talar har ingenting alls under deras medlemsnamn. Kolla t ex inlägg #10 och #11 i denna tråd:
(FB) Malmös politiker julfestade för över hundratusen kronor som vi skattebetalare står för.

Den ena är bannlyst. Men vad gäller om den andra??

Den har avslutat sitt konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in