2020-10-05, 00:36
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Har fått en lätt defekt överbliven skärm, mindre än min ordinarie men med högre upplösning och snabbare.

Min ordinarie, en 31,5 tums 1920 x 1080: https://www.dustinhome.se/product/5011045144/g32fhdc-315-144-hz

Denna är den "nya", en 27 tums 2560 x 1440: https://www.amazon.com/Acer-XG270HU-27-inch-FREESYNC-Widescreen/dp/B00VRCLHYS

Har windows 10.

Min fråga är hur jag ska få programmen att öppna sig i den skärm jag vill ha. Har helt sonika grabbat tag i dem med musen och dragit över dem, men det kanske finns nåt smartare sätt?

Och hur gör jag för att ta screenshot på bara den ena skärmen?

BIOS öppnar sig i nya skärmen men startsidan till windows är på den gamla.

Jag får det inte att funka alls med WoW. Jag kan flytta över battlenetappen till den nya skärmen, men spelet öppnar sig ändå på den gamla. Om jag ställer in windowed mode kan jag flytta över den som med allt annat, dra med musen, men spelet känner inte att den fått en annan skärm. Om jag byter till windowed fullscreen hoppar den över till gamla skärmen. I listan med olika upplösningar finns inte 2560 x 1440 en med utan max är 1920x1080.

Det lär väl vara nåt enkelt som jag inte lyckats lista ut. Inte spelat Wow på länge men blev lite spelsugen nu för jag har kommit med i betan, uppgraderat RAM och vore kul prova nya skärmen.
Citera
2020-10-05, 01:46
Medlem
plasttygs avatar
Du kan byta huvudmonitor i bildskärmsinställningarna. Det bör räcka för att få wow i fullscreen att launcha på din andra skärm.
Citera
2020-10-05, 02:48
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasttyg
Du kan byta huvudmonitor i bildskärmsinställningarna. Det bör räcka för att få wow i fullscreen att launcha på din andra skärm.

Tack! Det funkade.
Citera
2020-10-05, 18:43
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tack! Det funkade.

Härligt, inga problem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera