2023-06-04, 19:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyinthecorner
Med ”slå” menar jag inte spö, kolla filmen och lär dig fatta vad slå i ryggen betyder!

Jag har jobbat många år med bedömningar inom trav- och galopp och du är helt ute och cyklar. Läs vad jag skriver. Hon har yvig handföring, men händerna hela tiden framåt så någon rörelse mot ryggen finns inte. Dock kan jag hålla med om att det ser värre ut än det är och hon borde sluta med detta.
Citera
2023-06-04, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrickPonies
I startlistorna till nationaldagsgaloppen hittar vi skurken N**t O*h D*g som återfått sin licens. Det känns inte helt passande för ett event som marknadsförs som en folkfest…

Hästen trivs dessutom på banan (seger i fjol) och står bra inne, så det kan till och med bli seger. Inte bra alls.
Citera
2023-06-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har jobbat många år med bedömningar inom trav- och galopp och du är helt ute och cyklar. Läs vad jag skriver. Hon har yvig handföring, men händerna hela tiden framåt så någon rörelse mot ryggen finns inte. Dock kan jag hålla med om att det ser värre ut än det är och hon borde sluta med detta.

Jag pratar inte om händerna…. Men om du inte ser hur hon rider, ja då har vi olika uppfattning om hur man rider och driver en häst. Du är säkert mycket skicklig i att bedöma både trav och galopp, jag tror inget annat.
Citera
2023-06-04, 20:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyinthecorner
Jag pratar inte om händerna…. Men om du inte ser hur hon rider, ja då har vi olika uppfattning om hur man rider och driver en häst. Du är säkert mycket skicklig i att bedöma både trav och galopp, jag tror inget annat.

Du skrev i ditt första inlägg att hon: »slår« hästen i ryggen hela tiden.

Vad »slår« hon med enligt dig?

Jag kan bara hänvisa till det jag skrev i tidigare inlägg att hon är yvig i sin drivning och det ser inte snyggt ut. Jag kan absolut hålla med dig om att det inte bör se ut så, men jag håller inte med dig om att hon »slår«.
Citera
2023-06-05, 00:23
Medlem
Citat:
Du skrev i ditt första inlägg att hon: »slår« hästen i ryggen hela tiden.

Vad »slår« hon med enligt dig?

Jag kan bara hänvisa till det jag skrev i tidigare inlägg att hon är yvig i sin drivning och det ser inte snyggt ut. Jag kan absolut hålla med dig om att det inte bör se ut så, men jag håller inte med dig om att hon »slår«.
Hon, och en del andra jockeys, bumpar hästen i ryggen med sin rumpa. En ful ridstil som anammats efter spöförbudet.
Citera
2023-06-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Hästen trivs dessutom på banan (seger i fjol) och står bra inne, så det kan till och med bli seger. Inte bra alls.
Hoppas verkligen inte att det går som förra året. Prispengarna borde gå till de som håller sig på rätt sida om lagar gällande både djur och människor.
Citera
2023-06-05, 01:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Hon, och en del andra jockeys, bumpar hästen i ryggen med sin rumpa. En ful ridstil som anammats efter spöförbudet.

Jag tror snarare att det är så att hon inte har tillräckligt starka lårmuskler. Det var bara en till som jag såg göra detta under söndagens tävlingar, nämligen Rebecca Stålhandske. Om du ser på Jan-Erik Neuroth så står han i princip med raka ben. Det kräver en helt annan styrka.

De yviga gesterna som Emelie Gustafsson har tillsammans med lite svagare lårmuskler gör att hon kommer i svängning med sig själv. Jag tror att det stör hästen mer än det driver på, men som jag skrev ser det inte snyggt ut.
Citera
2023-06-05, 06:58
Bannlyst
Inte ett pip om Ayanis imponerande seger i Voterlöpning på ATG:s hemsida. Gökarna på ATG vet nog inte ens om att det reds.
Citera
2023-06-05, 09:10
Medlem
Citat:
Jag tror snarare att det är så att hon inte har tillräckligt starka lårmuskler. Det var bara en till som jag såg göra detta under söndagens tävlingar, nämligen Rebecca Stålhandske. Om du ser på Jan-Erik Neuroth så står han i princip med raka ben. Det kräver en helt annan styrka.

De yviga gesterna som Emelie Gustafsson har tillsammans med lite svagare lårmuskler gör att hon kommer i svängning med sig själv. Jag tror att det stör hästen mer än det driver på, men som jag skrev ser det inte snyggt ut.

JE Neurout är dock en av de som flitigast använder sig av denna ridstil på hästar som behöver mer drivning…
Citera
2023-06-05, 10:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
JE Neurout är dock en av de som flitigast använder sig av denna ridstil på hästar som behöver mer drivning…

Han står i stort sett oftast med raka ben. Finns ingen likhet mellan hans ridstil och den som diskuterats i denna tråd.
Citera
2023-06-08, 06:42
Bannlyst
Vilken härlig upplaga av Stockholms Stora Pris!

Ibland bjuder löpet på en rejäl överraskning. I år skulle det kunna vara Admiral De Vega. Har bara startat sex gånger och är en blivande stjärna. Blir inte förvånad om han står som segrare på söndag.

Men det är ett riktigt getingbo och 7-8 streck kan löna sig. Eller är Brave Emperor bara bäst?
Citera
2023-06-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Vad hände med Raphael Freire?

Finns nu i England, Lambourn. Vet inte om han är tränare där men han lägger upp bilder på Instagram där han är med och rider ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in