2023-05-26, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Härligt med galopp fredag, lördag och söndag. Omsättningen blir väl inte så hög med tanke på konkurrensen, men det är skönt att kunna njuta av hästkapplöpning och slippa allt travtugg.

Kan bara hålla med!! Kanske blir en tur till Jägersro ikväll!
Citera
2023-05-27, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyinthecorner
Kan bara hålla med!! Kanske blir en tur till Jägersro ikväll!

Tyvärr lite travtugg i sändningen från Klampenborg, men det är bara att ta bort ljudet emellanåt.
Citera
2023-05-28, 17:24
Bannlyst
Bad var det för en pajas som reffade på Göteborg idag? Hur kunde han missa att Tootick ledde överlägset?
Citera
2023-05-29, 16:08
Medlem
Citat:
Bad var det för en pajas som reffade på Göteborg idag? Hur kunde han missa att Tootick ledde överlägset?

Ja det blev rörigt flera gånger även i sista o loppet när han trodde starten gått när man red fram för att visa hindret för hästarna…… men men det är säkert inte så lätt. Undrar hur jockeyerna mår som flög av igår? Såg mycket otrevligt ut!!!
Citera
2023-05-30, 10:21
Bannlyst
Vad hände med Raphael Freire?
Citera
2023-06-01, 06:18
Bannlyst
Det börjar röra på sig ordentligt i storloppskalendern. I Danmark har man redan avverkat ett par klassiska löp, i Sverige har bl.a. Pramms ridits och de närmaste veckorna väntar fina löp.

På söndag är det Derby Trial och Voterlöpning.

Derby Trial ser ut att bli en duell mellan bröder. Och då tänker jag på tränarna, inte hästarna. Reuterskiöld vs Reuterskiöld.

Jag tor i alla fall att det står mellan American Zodiac och Fourth Commandment. FC var tres bakom AX senast, slagen med fem längder, men räkna med att Fredrik Reuterskiöld vässat hästen inför det här. Han är känd för att smyga igång sina hästar och efter tre starter i år kan det vara dags för en fullträff.
Citera
2023-06-01, 06:22
Bannlyst
Voterlöpning är en ovanligt öppen historia i år. Många med chans. Jag rankar Carter först, men även Bushmill, Ayani, Master Zone och Spinwell räknas med chans. Ayani blir nog favorit men att vinna Voter med bara tre starter i kroppen är inte lätt. Inge har gjort det hittills. Men på visad kapacitet ska han ändå räknas med chans.
Citera
2023-06-01, 14:23
Medlem
Citat:
Det börjar röra på sig ordentligt i storloppskalendern. I Danmark har man redan avverkat ett par klassiska löp, i Sverige har bl.a. Pramms ridits och de närmaste veckorna väntar fina löp.

På söndag är det Derby Trial och Voterlöpning.

Derby Trial ser ut att bli en duell mellan bröder. Och då tänker jag på tränarna, inte hästarna. Reuterskiöld vs Reuterskiöld.

Jag tor i alla fall att det står mellan American Zodiac och Fourth Commandment. FC var tres bakom AX senast, slagen med fem längder, men räkna med att Fredrik Reuterskiöld vässat hästen inför det här. Han är känd för att smyga igång sina hästar och efter tre starter i år kan det vara dags för en fullträff.

Håller väl med dig i dina tips men varnar för Stripesand Stars och Amie de Vega, de har tränare som oxå vet hur man vässar hästar inför storlopp.
Citera
2023-06-01, 14:24
Medlem
Citat:
Voterlöpning är en ovanligt öppen historia i år. Många med chans. Jag rankar Carter först, men även Bushmill, Ayani, Master Zone och Spinwell räknas med chans. Ayani blir nog favorit men att vinna Voter med bara tre starter i kroppen är inte lätt. Inge har gjort det hittills. Men på visad kapacitet ska han ändå räknas med chans.

Här tror jag Ayani är helt klar…. Kan vara något av det bästa vi sett på Jägersro!
Citera
2023-06-01, 14:25
Medlem
Ikväll ser det för ”tunt” ut på Övrevoll, trist!!! Inget för spelarna med så få startande.
Citera
2023-06-02, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyinthecorner
Ikväll ser det för ”tunt” ut på Övrevoll, trist!!! Inget för spelarna med så få startande.

Ändå blev V65-omsättningen lika hög som V64-omsättningen i Sverige brukar vara på söndagar. I och för sig en jackpottomgång. Drygt 25 000 kr i utdelning till spelare som förstår sig på Övrevoll.

Första segern för Laoch Liath. Grattis till alla involverade.
Citera
2023-06-02, 17:34
Bannlyst
Epsom Oaks snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här