2022-05-13, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
"Hvad vil de gøre på Øvrevoll uden Tobias Hellgren?", frågar Bundgaard. Ja, det kan man undra. På torsdag står Hellgren för 17% av de startande hästarna, åtta stycket (vilket är en tredjedel av det egan stallet).

Hellgren hade nog tänkt sig bättre utdelning än en ynka seger.

Inga hästar anmälda till Övrevoll på tisdag ... När hände det senast?
Citera
2022-05-13, 15:13
Bannlyst
Meadow Soprano rapporteras med toppform och kan inleda Göteborgs V64-omgång på söndag. Bör kunna lite mer än sitt hcp.
Citera
2022-05-14, 13:44
Bannlyst
Vi gratulerar Mai Adielsson som fyller 75 år idag.
Citera
2022-05-15, 08:29
Bannlyst
Vi provar en V4:a på Göteborg trots allt. Litet chanssystem.

Lås i V4-1 - Ska räcka med Femme Friendly och Precious.

I V4-2 sticker Crack the Sky ut. Ska vara toppchans

V4-3 är en lurig historia som jag försöker överleva med ett lås på Spenzer och Alsimsaam.

I V4-avslutningen vill man vara välgarderad, i synnerhet när Julle och Ivares skriker ut spikar i Dubbelt Upp (i och för sig på V64, men det kommer att spilla över på V4:an). Bara att strecka på ... Tootick är draget från ett löjligt lågt hcp. Ska vara åtgärdad nu och blir livsfarlig med 55 kg och Ulrika i sadeln. Jungle Dream är värst emot i min bok. Kommer med toppform. Men som sagt, streckar på ...

Men jag hoppas har räddat dagen redan i lopp 2 med vinnarspel på Meadow Soprano. Kan vi hoppas på 8 gånger?
Citera
2022-05-15, 10:11
Bannlyst
Jag tror Crack the Sky vinner, men 69% är lite väl högt. Även 63% på V4 är lite k högsta laget. Finns ju faktiskt andra hästar som visat runt 70 och Göteborg är Göteborg … Samtidigt ska man komma ihåg att Petersen har extremt bra facit just i Göteborg med många segrar och andraplatser. Åker han dit är det inte för att titta på omgivningen.
Citera
2022-05-15, 13:40
Bannlyst
Nu fanns det kanske inga andra tillgängliga jockeys, men Josefin Landgren och Elione Chavez likvärdiga? Nja …
Citera
2022-05-15, 14:33
Bannlyst
Tar nya tag med LD. Och jag tänker om lite jämfört med V4 (vilket kan stå mig dyrt, men är man spelare så är man ...):

I LD-1 blir det fyra hästar: Tatum, Spenzer, Northernpowerhouse och Khursed.

Spik i LD-2 på Tootick.
Citera
2022-05-15, 16:03
Bannlyst
Nya tag på onsdag.

Cash In är väl en bra spik?
Citera
2022-05-15, 19:29
Bannlyst
Running Rolf har inte lika bra chans den här gången som förra, då den kom lös före start. Ska räknas men garderas. Alla utom Thunderboy kommer nog med på lappen.
Citera
2022-05-16, 08:04
Bannlyst
Det är ett hån mot spelarna att prioritera danskt V4-trav framför ett lopp som både ingår i V64 och V4 på Göteborg Galopp.
Citera
2022-05-16, 09:14
Bannlyst
Skoj med V64-jackpott på Prammsdagen. Blir lite extra krydda.

Ovanligt öppet Pramms. McLaren verkade tveksam till förklaringen till Duca Di Comos svaga prestationer på Jägers i fjol. Det nya sandlagret. Vem vet. Vi hoppas förstås på att få se honom som i fornstora dagar, vilket inte är så länge sen, men det är osäkert. Plantstepsdream står säkert redo att ta över. Tänk om Jazz Explosion hade fått hålla sig hel, vilket race det hade blivit!

Nu får vi glädja oss åt en förmodad duell mellan I Kirk och Nocentsinkentucky. Härligt!
Citera
2022-05-16, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Nu får vi glädja oss åt en förmodad duell mellan I Kirk och Nocentsinkentucky. Härligt!

Det blir ingen duell. I Kirk går i pension som kapplöpningshäst.

Då blir väl Nocentsinkentucky svårslagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in