2021-05-05, 10:19
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Ja, jäkligt duktig tränare. Synd att han tvingades lämna Bro. Då miste han ju också den största ägaren. Väsby Häst.

Han hade hästarna på annat håll ifjol, så det blir ett lyft i år när han kommer in på banan. Poulsen har också fått stall där i år.

Ja rolig är han också. Lite konservativ men det är en bra man.

Jag gillar Lars.
Citera
2021-05-05, 10:22
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Han har sagt att det alltid finns hästar till salu inom stallet och jag tror inte att han skulle tacka nej till att få in hästar i träning.

Ah, kanske skulle teckna mig på en liten liten andel för att han gör ett bra jobb.
Har han bara bytt färg på någon dress? Den var rosa och svart häromveckan istället för endast lika som förr. Står att Iva Change fortfarande är under 4kvadrat
Citera
2021-05-05, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Nu ska jag göra något jätteroligt och vågat: på förhand gissa 5 hästar jag tror är med i startlistan till derbyt. https://app.svenskgalopp.se/tavling/insatslopp/anmalningslistor/304701

1. No shorts cut (Wido Neuroth). Klarade 1600 på Jägersro galant. 166 000 in.
2. Noe Lie (Wido Neuroth), slagen nos över 1600 på prissummor a 249 000.
3. Laguna Seca (Francisco Castro), ojoj hur tänker jag här när den bara vann en järnlöpning med 20 000 in? Jo, att han visade att han stod distansen. Det har få 3 åringar hunnit göra än så länge. Jättefin stam.
4. Wolfof Vancouver (Jr) startat fyra gånger men gjorde det superbra som etta och tvåa.
5. Global Gathering (Niels), skrällde i mr ascot vinterfavoriternas pris. Gjorde det jättebra och såg ut att ha krafter sparade.

Här är min lista:

Wido kommer att ha minst en - No Short Cuts är väl given. Finns det förresten några uppdateringar om Jan-Erik?

Man kan göra det lätt för sig och gissa på en flock Juniorhästar. Wolfof Vancouver , War Hawk och Crystal Keys är väl givna. Men det kan bli fler ...

Niels P kommer förstås med en eller flera segerbud. Global Gathering är väl den givna i dagsläget.

Castro är ju alltid med. Pusjkin är väl hans bästa chans i dagsläget.

Patrick Wahl brukar också komma med. Falkar och Dust Devil är väl mest intressanta därifrån.

Det blev nog fler än fem ...
Citera
2021-05-05, 10:24
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Lotta Lien är väl inte proffstränare längre?

vad Maria menar är väl helt enkelt att hon inte skulle klara av att ha ägare som ringer och frågar en massa, lägger sig i träning och matchning m.m.

Om hon skulle välja att bli proffs skulle jag kunna tänka mig att satsa på en arab.

Jaha det var hon för någon månad sedan. Ser att hon är amatör nu.

Ja jo, eller så skaffar man sig bra ägare och inte dementa gubbfan som tror sig veta allt och bäst pga att de hängt på Täby Galopps resturang sedan 70 talet och hävt öl
Citera
2021-05-05, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ah, kanske skulle teckna mig på en liten liten andel för att han gör ett bra jobb.
Har han bara bytt färg på någon dress? Den var rosa och svart häromveckan istället för endast lika som förr. Står att Iva Change fortfarande är under 4kvadrat

De flesta rids väl i Mariano Commercials färger numera. Vet inte varför just Iva Chance ägs av 4Kvadrat.
Citera
2021-05-05, 10:28
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Här är min lista:

Wido kommer att ha minst en - No Short Cuts är väl given. Finns det förresten några uppdateringar om Jan-Erik?

Man kan göra det lätt för sig och gissa på en flock Juniorhästar. Wolfof Vancouver , War Hawk och Crystal Keys är väl givna. Men det kan bli fler ...

Niels P kommer förstås med en eller flera segerbud. Global Gathering är väl den givna i dagsläget.

Castro är ju alltid med. Pusjkin är väl hans bästa chans i dagsläget.

Patrick Wahl brukar också komma med. Falkar och Dust Devil är väl mest intressanta därifrån.

Det blev nog fler än fem ...

Jag tror Wido får med 1-3 hästar i år för att han hade en så bra säsong ifjol med tvååringar. Stona överraskade verkligen. JE mår bra och kommer inom det närmaste vara igång.

Patrick Wahl har väl inte haft hästar i derbyt på ett tag?
Citera
2021-05-05, 10:29
Medlem
Avlanss avatar
Burca har inte en enda häst anmäld i derbyserien

https://app.svenskgalopp.se/tavling/insatslopp/anmalningslistor/304701
Citera
2021-05-05, 10:29
Bannlyst
Citat:
Jaha det var hon för någon månad sedan. Ser att hon är amatör nu.

Ja jo, eller så skaffar man sig bra ägare och inte dementa gubbfan som tror sig veta allt och bäst pga att de hängt på Täby Galopps resturang sedan 70 talet och hävt öl

Med lite kapital utifrån skulle Maria kunna hävda sig i lite större sammanhang utomlands. Nog borde det finnas någon eller några som gärna skulle vilja synas i fina sammanhang. Rids det inga arablöp på Royal Ascot? Där skulle jag vilja ha starthäst ...

Jag tror att ägare från travet är bra att ha att göra med. De vet inte så mycket och lägger sig därför inte i.
Citera
2021-05-05, 10:33
Medlem
Avlanss avatar
https://app.svenskgalopp.se/tavling/insatslopp/anmalningslistor/304588

Fuxmaffian Wildfire, Apple Walley och Aquila Phi är mina förhandfavoriter vad gäller treåriga ston.
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡

Kullen födda 2018 tycker jag har briljerat redan mot äldre hästar och vad månne det bliva av de?? 😍😍
Citera
2021-05-05, 10:34
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Med lite kapital utifrån skulle Maria kunna hävda sig i lite större sammanhang utomlands. Nog borde det finnas någon eller några som gärna skulle vilja synas i fina sammanhang. Rids det inga arablöp på Royal Ascot? Där skulle jag vilja ha starthäst ...

Jag tror att ägare från travet är bra att ha att göra med. De vet inte så mycket och lägger sig därför inte i.

😂😂😂😂😂👌🏻👌🏻🍻🍻

Du är för klok.

Ja jag älskar travfolk, riktigt trevliga.
Citera
2021-05-05, 10:36
Medlem
Avlanss avatar
Vilka är de största ägarna från travet? Vet att flera på Bro har ägare därifrån. Men är det lika vanligt ner mot jägers?
Citera
2021-05-05, 12:15
Bannlyst
Citat:
Vilka är de största ägarna från travet? Vet att flera på Bro har ägare därifrån. Men är det lika vanligt ner mot jägers?

Finns ju flera från travet med hästar på Jägers. Silvio, Frackstad Lantbruk m.fl. Har hört att Sandrup fått in en av Järvöfaks delägare på en andel. Junior tror jag också har travfolk i ägarleden.

Och på tal om travfolk har Lea Olsen fått in ägare från travet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in