2021-05-05, 06:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans

Så roligt, tänkte också Kelp men han har väl inte så många hästar?

Nej, han har ju inte det. Svårt att återetablera sig när ma varit borta i några år. Och det är ju först i år som han fått stall inne på banan.
Citera
2021-05-05, 06:13
Bannlyst
Citat:

2. Nathalie Mortensen, ja hon heläger sina hästar och kanske inte är intresserad av massa ägare som lägger sig i. Men få jobbar lika hårt som hon. Riktigt snäll, varm och duktig.

Maria Hagman-Eriksson fick en gång frågan om hon planerar att bli proffstränare. Hon svarade att hon inte skulle klara av pressen och stressen med andra ägare. Kanske likadant med Nathalie.

Men man kan ju göra som Björling, bara ha egenägda hästar trots proffstränarlicens.
Citera
2021-05-05, 06:14
Bannlyst
Citat:

8. Khalil de Burca: kanske inte bäst vad gäller ekonomiska spörsmål men han träna häst kan han och han är faktiskt jätterolig och trevlig.

Om jag kunde lita på att allt är i sin ordning och att alla räkningar betalas, skulle jag inte tveka om att ha häst hos Khalil.
Citera
2021-05-05, 06:16
Bannlyst
Citat:
Krigar drottning ska väl bara vinna imorgon

Kan inte se hur hon ska kunna förlora.
Citera
2021-05-05, 09:11
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Kan inte se hur hon ska kunna förlora.
Ja och inte fan åker en hiss Karlsson upp för endast en ritt om det inte vore en väldigt god chans
Citera
2021-05-05, 09:12
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Om jag kunde lita på att allt är i sin ordning och att alla räkningar betalas, skulle jag inte tveka om att ha häst hos Khalil.

Har han uttryckt sig intresserad för att få in ägare?
Citera
2021-05-05, 09:14
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Maria Hagman-Eriksson fick en gång frågan om hon planerar att bli proffstränare. Hon svarade att hon inte skulle klara av pressen och stressen med andra ägare. Kanske likadant med Nathalie.

Men man kan ju göra som Björling, bara ha egenägda hästar trots proffstränarlicens.

Press för att vara proffesionell tränare? Finns ju de som bara har 1-2-3 hästar. Lotta Lien, Maria Johansson tex.

Har man fler än 5 hästar borde man bli proffs, det tycker SG också. Maria Hagman är tillräckligt bra för att inte vara amatör.
Citera
2021-05-05, 09:15
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Nej, han har ju inte det. Svårt att återetablera sig när ma varit borta i några år. Och det är ju först i år som han fått stall inne på banan.

Vänta vänta, han försvann väl från Bro i början på ifjol? Men började träna omgående, han hade någon häst i Derbyt också 2020.

Riktigt duktig faktiskt.
Citera
2021-05-05, 09:30
Medlem
Avlanss avatar
Nu ska jag göra något jätteroligt och vågat: på förhand gissa 5 hästar jag tror är med i startlistan till derbyt. https://app.svenskgalopp.se/tavling/insatslopp/anmalningslistor/304701

1. No shorts cut (Wido Neuroth). Klarade 1600 på Jägersro galant. 166 000 in.
2. Noe Lie (Wido Neuroth), slagen nos över 1600 på prissummor a 249 000.
3. Laguna Seca (Francisco Castro), ojoj hur tänker jag här när den bara vann en järnlöpning med 20 000 in? Jo, att han visade att han stod distansen. Det har få 3 åringar hunnit göra än så länge. Jättefin stam.
4. Wolfof Vancouver (Jr) startat fyra gånger men gjorde det superbra som etta och tvåa.
5. Global Gathering (Niels), skrällde i mr ascot vinterfavoriternas pris. Gjorde det jättebra och såg ut att ha krafter sparade.
Citera
2021-05-05, 10:08
Bannlyst
Citat:
Har han uttryckt sig intresserad för att få in ägare?

Han har sagt att det alltid finns hästar till salu inom stallet och jag tror inte att han skulle tacka nej till att få in hästar i träning.
Citera
2021-05-05, 10:10
Bannlyst
Citat:
Press för att vara proffesionell tränare? Finns ju de som bara har 1-2-3 hästar. Lotta Lien, Maria Johansson tex.

Har man fler än 5 hästar borde man bli proffs, det tycker SG också. Maria Hagman är tillräckligt bra för att inte vara amatör.

Lotta Lien är väl inte proffstränare längre?

vad Maria menar är väl helt enkelt att hon inte skulle klara av att ha ägare som ringer och frågar en massa, lägger sig i träning och matchning m.m.

Om hon skulle välja att bli proffs skulle jag kunna tänka mig att satsa på en arab.
Citera
2021-05-05, 10:13
Bannlyst
Citat:
Vänta vänta, han försvann väl från Bro i början på ifjol? Men började träna omgående, han hade någon häst i Derbyt också 2020.

Riktigt duktig faktiskt.

Ja, jäkligt duktig tränare. Synd att han tvingades lämna Bro. Då miste han ju också den största ägaren. Väsby Häst.

Han hade hästarna på annat håll ifjol, så det blir ett lyft i år när han kommer in på banan. Poulsen har också fått stall där i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in