Citat:
Ursprungligen postat av
RaccoonWithBroom
Tjena!
Har blivit dags att köpa ett par nya hörlurar till datorn, har kollat rundor en del men kan inte riktigt bestämma mig. Min största prio är bra ljud, bass, GÄRNA trådlösa, sitter bra/skönt i längre perioder och helst inte ett där externt ljudkort "krävs".
Budget 1000-4000~
Jag har ett par Steelseries Arctis Wireless Pro som jag haft sedan mitten av 2018 som jag är väldigt nöjd med, har inget att klaga på riktigt förutom att de börjat knaka lite när man tar av och på sig lurarna men känns som att det är svårt att undvika så länge plast är med i bilden.
Prismässigt så ligger de lite högre emllan 3000 - 3500kr, otroligt sköna lurar som främst av allt är trådlösa, har 2st batterier där man laddar det ena medan det andra används så man behöver aldrig koppla in någon laddare och känna sig begränsad på så sätt. Bra ljud och bra mikrofon(in/utfällbar) för att vara ett headset, jag spenderar en hel del tid med lurarna på då jag både arbetar hemifrån rätt ofta samt att jag på fritiden spelar en del spel så det är inte allt för ovanligt att man sitter 12+h i sträck utan att det blir obekvämt.
Kopplas in via USB så krävs inget dedikerat grafikkort eller extra grejer för att få igång allting, sen får man med en fin liten box med display där du kan ändra diverse inställningar, den ser ganska stilren ut så det är väl ett plus om man bryr sig om sånt.
Lycka till i valet av lurar, troligtvis det svåraste valen när det kommer till tillbehör.