2020-10-04, 18:38
Medlem
RaccoonWithBrooms avatar
Tjena!

Har blivit dags att köpa ett par nya hörlurar till datorn, har kollat rundor en del men kan inte riktigt bestämma mig. Min största prio är bra ljud, bass, GÄRNA trådlösa, sitter bra/skönt i längre perioder och helst inte ett där externt ljudkort "krävs".

Budget 1000-4000~
Citera
2020-10-04, 18:44
Medlem
Jag har razer nari ultimate och dom är bra enligt mig, man kan ändra i razer synapse equalizer så man får mer bas. 1500 kostar dom har jag för mig, trådlösa är dom också vilket är ett måste för mig.

Enda negativa är väl att det ibland hörs ett lågt brus vilket är störande men nu var det en tid sen jag hörde det. Brukar komma i perioder
Citera
2020-10-04, 19:00
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaccoonWithBroom
Tjena!

Har blivit dags att köpa ett par nya hörlurar till datorn, har kollat rundor en del men kan inte riktigt bestämma mig. Min största prio är bra ljud, bass, GÄRNA trådlösa, sitter bra/skönt i längre perioder och helst inte ett där externt ljudkort "krävs".

Budget 1000-4000~

Hyper X cloud II 7.1 men dock med sladd (riktigt bra sladd) runt 900:-
Citera
2020-10-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaccoonWithBroom
Tjena!

Budget 1000-4000~

Jag har ett par Steelseries Arctis Wireless Pro som jag haft sedan mitten av 2018 som jag är väldigt nöjd med, har inget att klaga på riktigt förutom att de börjat knaka lite när man tar av och på sig lurarna men känns som att det är svårt att undvika så länge plast är med i bilden.

Prismässigt så ligger de lite högre emllan 3000 - 3500kr, otroligt sköna lurar som främst av allt är trådlösa, har 2st batterier där man laddar det ena medan det andra används så man behöver aldrig koppla in någon laddare och känna sig begränsad på så sätt. Bra ljud och bra mikrofon(in/utfällbar) för att vara ett headset, jag spenderar en hel del tid med lurarna på då jag både arbetar hemifrån rätt ofta samt att jag på fritiden spelar en del spel så det är inte allt för ovanligt att man sitter 12+h i sträck utan att det blir obekvämt.

Kopplas in via USB så krävs inget dedikerat grafikkort eller extra grejer för att få igång allting, sen får man med en fin liten box med display där du kan ändra diverse inställningar, den ser ganska stilren ut så det är väl ett plus om man bryr sig om sånt.

Lycka till i valet av lurar, troligtvis det svåraste valen när det kommer till tillbehör.
Citera
2020-10-04, 19:11
Medlem
dovAkins avatar
Steelseries arctic 7 lr pro e grymma
Citera
2020-10-04, 19:58
Medlem
DT 990 Pro
Citera
2020-10-04, 20:29
Medlem
Konstigt att ingen har nämnt Sony WH-1000XM3

Testat många olika hörlurar men inget slår dessa när de kommer till komfort och ljudkvalité, låter som en dröm. Köpte mina när de släpptes för 3990kr men du kan lätt hitta dom under 3k
Citera
2020-10-04, 20:34
Medlem
R4hu7s avatar
Finns ett par blåtands hörlurar på Biltema för 49kr, där sparar du en slant.
Citera
2020-10-04, 21:27
Medlem
kemins avatar
Köp apple airpods, funkar otroligt bra!

mvh
Citera
2020-10-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N11R7
Konstigt att ingen har nämnt Sony WH-1000XM3

Testat många olika hörlurar men inget slår dessa när de kommer till komfort och ljudkvalité, låter som en dröm. Köpte mina när de släpptes för 3990kr men du kan lätt hitta dom under 3k

Även jag kan skriva under på detta tipset.
Citera
2020-10-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarigeHakan
Även jag kan skriva under på detta tipset.
Ellerhur??? Jag var så förälskad i mina att jag förbeställde deras Airpods variant, WF-1000mx3 och innan jag ens hade testat dem visste jag att jag inte skulle bli besviken, och jag hade helt rätt, de låter riktigt bra. Har testat även andra som airpods pro, och Bose och Jaybird men Sony är överlägset bäst av alla när det kommer till brusreducering och ljudkvalité.
Citera
2020-10-26, 22:15
Medlem
kinky_Ms avatar
Vad som helst från Sennheiser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto