2023-08-25, 15:32
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av czar
Deras spekulationer i inslaget "Extrainsatt program om SVT och fabricerade fakta" är verkligen extremt underhållande. De missuppfattar jordgloben helt och hållet och tror att kontinenter är hav och vice versa.

-"titta här pekar de ut Östersjön vid Nova Scotia"
trots att hela inslaget är väldigt korrekt i sin geografi och pilar till Florida, Medelhavet, Östersjön osv

Ibland är det riktigt underhållande att titta på jubelidioterna

Och den där Martin Stensö som de lyssnar på verkar inte heller vara helt skarpslipad. Forskarna säger att det är som ett experiment eftersom de inte riktigt vet om vilka effekter det får blir ett "erkännande" om att chemtrails finns på riktigt.

Det var så låg nivå att jag nästan önskar att jag kunde få det ohört. Nästan, det är ju samtidigt galet roligt att Håkan och öystein tror att sådant här innehåll är jämförbart med seriösa journalister.
Citera
2023-08-25, 16:14
Medlem
Ovralls avatar
Även gårdagens lunchklubb gav ett par garv, bla:

-Håkan säger sig flygit upp för flygcertifikat så sent som 2009. Har någon koll på när han hävdar att han flyttade tillbaka från Usa egentligen?
-håkan hävdar att han läst 40 hp statistik (vilket är extremt mycket om kan något om högskolepoäng) men tar ändå exempel från någon anekdot som hans gymnasielärare har sagt för att försöka skjuta hål på Eurostat när de inte bekräftar hans världsbild.
-Håkan kräver att andra foliehattar källhänvisar till honom och öystein, vad är det som dessa två herrar har kommit på? Jag kan nog inte komma på något som de själva tagit fram utan de sitter ju bara och kommenterar vad andra foliehattar har kommit på.
Citera
2023-08-25, 21:42
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Kommer ju aldrig att ske men det vore så skönt om en enda av dessa Putin-apologeter/propagandister faktiskt flyttade till Ryssland!

Det finns fler än en att fördöma i den här tragiska situationen?
Citera
2023-08-26, 09:52
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Och den där Martin Stensö som de lyssnar på verkar inte heller vara helt skarpslipad. Forskarna säger att det är som ett experiment eftersom de inte riktigt vet om vilka effekter det får blir ett "erkännande" om att chemtrails finns på riktigt.

Det var så låg nivå att jag nästan önskar att jag kunde få det ohört. Nästan, det är ju samtidigt galet roligt att Håkan och öystein tror att sådant här innehåll är jämförbart med seriösa journalister.
Dumhet saknas som begränsning i yttrandefrihetsgrundlagen.
Förut fanns det åtminstone särskilda förvaringsutrymmen för sådana individer.
Citera
2023-08-26, 11:43
Medlem
sebertos avatar
Citat:

Ok för all del men ge mig namnet på en seriös journalist i Sverige i dag.
Citera
2023-08-26, 12:06
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Även gårdagens lunchklubb gav ett par garv, bla:

-Håkan säger sig flygit upp för flygcertifikat så sent som 2009. Har någon koll på när han hävdar att han flyttade tillbaka från Usa egentligen?
-håkan hävdar att han läst 40 hp statistik (vilket är extremt mycket om kan något om högskolepoäng) men tar ändå exempel från någon anekdot som hans gymnasielärare har sagt för att försöka skjuta hål på Eurostat när de inte bekräftar hans världsbild.
-Håkan kräver att andra foliehattar källhänvisar till honom och öystein, vad är det som dessa två herrar har kommit på? Jag kan nog inte komma på något som de själva tagit fram utan de sitter ju bara och kommenterar vad andra foliehattar har kommit på.

Fläskhakan är inte riktigt klok och antyder också att han varit tvångsintagen på psyket för vård, såg honom vid ett tillfälle i Södertälje sopa plattformar, f.d. städare på SL? Helt ärligt två idioter, Håkan Bergmark är tvungen att förnedra sig för att få Swish på grund av extremt låg pension, c:a 3000kr efter skatt, fläskhakan har en normal pension från SL som städare och behöver inte tigga Swish. Tragiska figurer.
Citera
2023-08-26, 16:20
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Fläskhakan är inte riktigt klok och antyder också att han varit tvångsintagen på psyket för vård, såg honom vid ett tillfälle i Södertälje sopa plattformar, f.d. städare på SL? Helt ärligt två idioter, Håkan Bergmark är tvungen att förnedra sig för att få Swish på grund av extremt låg pension, c:a 3000kr efter skatt, fläskhakan har en normal pension från SL som städare och behöver inte tigga Swish. Tragiska figurer.
Men är de inte mer ärliga och ödmjuka än Aftonbladets journalister?
Citera
2023-08-26, 18:56
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Ok för all del men ge mig namnet på en seriös journalist i Sverige i dag.

I jämförelse med det aktuella avsnittet gör jag det bekvämt för mig och svarar samtliga journalister, take a pick.

Håkan och öystein är endast enligt sin egna definition journalister i sammanhanget, det dom håller på med har ingenting med journalistik att göra. De sitter ju bara och läser vad andra har skrivit och kommenterar utifrån vad de själva tycker, som man gör vid ett fikabord eller i en bar. De är två helt vanliga gaggare helt enkelt.
Citera
2023-08-29, 21:41
Medlem
Håkan har koll på vad som händer och har mycket goda källor bland polis och militär
Citera
2023-08-29, 23:58
Medlem
sebertos avatar
Citat:
I jämförelse med det aktuella avsnittet gör jag det bekvämt för mig och svarar samtliga journalister, take a pick.

Håkan och öystein är endast enligt sin egna definition journalister i sammanhanget, det dom håller på med har ingenting med journalistik att göra. De sitter ju bara och läser vad andra har skrivit och kommenterar utifrån vad de själva tycker, som man gör vid ett fikabord eller i en bar. De är två helt vanliga gaggare helt enkelt.
Håller med om de två papegojorna men riktiga sk journalister finns heller inte dags dato.
Citera
2023-08-30, 18:27
Medlem
När man lyssnat på dagens lunchklubb (30/8) ang. kokainbeslaget med riksdagens logga, så har nog
också dessa två "dragit ett par linor". I vanliga fall skulle man tycka det är satir men speciellt Öisten verkar vara övertygad att det var rätt adressat på partiet.
Citera
2023-08-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Håkan har koll på vad som händer och har mycket goda källor bland polis och militär

Jo han är landets ledande militär expert.
Iaf enligt sig själv.😂😃

Vad menar du att han har koll på?
Ragga transor på twitter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in