• 1
  • 2
2020-10-04, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Du har fuckat upp genom att vara dumsnål och att spekulera i vad som hänt är meningslöst och bara slöseri på tid som du istället kan spendera med att blåsa disken och göra en ren installation av Windows.

Ladda alltid ner programvara från originalkällan, aldrig någon annanstans.

Denna förhållning hade jag också men slutade tänka kritiskt bara för det var eBay. Jag märkte vad det var frågan om när det var för sent.
Citera
2020-10-04, 12:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Denna förhållning hade jag också men slutade tänka kritiskt bara för det var eBay. Jag märkte vad det var frågan om när det var för sent.

Jag förstår absolut att det är frestande med mycket billigare pris på ebay mfl ställen men det är lite som man brukade säga förr; man får vad man betalar för.

Som nån sa i tråden så kan det vara så att din dators uppkoppling är kapad och är med i ett botnet eller liknande. Jag skulle inte vågat använda den en sekund till efter att jag upptäckt det strulet. Boota om och boota upp med Windowsinstallation på USB, blås disken med diskpart och gör en ren installation.
Citera
2020-10-04, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Jag förstår absolut att det är frestande med mycket billigare pris på ebay mfl ställen men det är lite som man brukade säga förr; man får vad man betalar för.

Som nån sa i tråden så kan det vara så att din dators uppkoppling är kapad och är med i ett botnet eller liknande. Jag skulle inte vågat använda den en sekund till efter att jag upptäckt det strulet. Boota om och boota upp med Windowsinstallation på USB, blås disken med diskpart och gör en ren installation.

Ska köpa ny SSD då jag är lite kort på programlagring nu.
Citera
2020-10-04, 18:15
Medlem
Citat:
Potentiellt möjligt ja, detta var egentligen en impuls att jag hade ledig tid några dagar och tänkte redigera film, som jag aldrig gör annars. Jag har sökt datorn för virus men finner inget, och det är inget som bygger upp och blir värre.

Nu är det så att bortom Pinnacle och alla andra program som finns att köpa nu, så är det ibland så att man hamnar i lägen där man måste ladda ned skräp. T.ex. EEPROM software til Audi, som inte finns att köpa till de äldre modellerna någonstans. Den som vill fixa bilen själv då har inget ánnat val än att ladda ned på skitställen där det är en chansning varje gång, Detta är det värsta jag vet, och hade gärna haft en skitdator bara till sådant.

Installera om datorn du, virus kan faktiskt bli värre med tiden

Har du otur så säljs din dator vidare till andra personer som sedan installerar sina egna virus..

Kostade typ 10kr för 100 installs för några år sedan - dvs 100 hackade datorer kunde du installera virus på för 10kr..
Citera
2020-10-04, 20:34
Medlem
Gör så att du kör en viruscheck med ex ESET.
Sedan tar du hem adaware och kör en sökning för trojaner.

Var det en crack till installationsfilen kan du scanna den direkt och få reda på vad för trojan det gäller, OM det nu är något virus.

Förmodar att du kört via någon 3:e partslänk för nerladdning av programvaran, avinstaller och ta hem en
direkt från Pinnacle och installera med hjälp av köpt nyckel, Ebays nycklar är det inget fel på
Senast redigerad av peckapecan 2020-10-04 kl. 20:37.
Citera
2020-10-05, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Gör så att du kör en viruscheck med ex ESET.
Sedan tar du hem adaware och kör en sökning för trojaner.

Var det en crack till installationsfilen kan du scanna den direkt och få reda på vad för trojan det gäller, OM det nu är något virus.

Förmodar att du kört via någon 3:e partslänk för nerladdning av programvaran, avinstaller och ta hem en
direkt från Pinnacle och installera med hjälp av köpt nyckel, Ebays nycklar är det inget fel på

Nej, har köpt Windows-nycklar där och fungerade perfekt.
Citera
2020-10-05, 22:09
Medlem
Citat:
Nej, har köpt Windows-nycklar där och fungerade perfekt.

Menar just det, ta ner programvaran från ex Pinnacle och använd en nyckel från ebay
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in