På 00-talet påtalade jag dessa problem för Borlängebor men fick kalla handen. Så hoppas eländet sprider sig lver hela skitstaden. Skit ska skit ha. Vi gillar olika
På 00-talet påtalade jag dessa problem för Borlängebor men fick kalla handen. Så hoppas eländet sprider sig lver hela skitstaden. Skit ska skit ha. Vi gillar olika
Det var vid 04.14-tiden som polis larmades om händelsen. Flera personer hade hotat och omringat ett tidningsbud. Det uppstod skrik och bråk på platsen och en av personerna tog tidningsbilen och körde iväg.
Polis kom till platsen och körde runt i området för att söka efter bilen och misstänkta gärningspersoner. Bilen återfanns, men ingen gärningsman.
Till och med små tätorter med 50 000 invånare eller mindre har ju numera getton! Min kusin bor i liten ort med <15 000 och det finns ett jävla kaosområde även där! Otrolig utveckling minst sagt
Det var vid 04.14-tiden som polis larmades om händelsen. Flera personer hade hotat och omringat ett tidningsbud. Det uppstod skrik och bråk på platsen och en av personerna tog tidningsbilen och körde iväg.
Polis kom till platsen och körde runt i området för att söka efter bilen och misstänkta gärningspersoner. Bilen återfanns, men ingen gärningsman.
Det är inga som läser tidningar i orosområdena. Dessa tidningsbud levererar främst reklam och lätta brevpaket från postorderfirmor. Så det är mest troligt att man tänkt råna budet på paket. Dock är det väldigt sällan något värdefullt i dessa paket, typ barnkläder och dyl.
Jag antar att de behövde en bil så de kan ta sig till ishallen och träna bandy. Kontraproduktivt att bara lämna den sen. Nåväl, det kommer fler chanser.
Senast redigerad av Dundersnubben 2020-10-02 kl. 09:27.
Just ingen alls går säker i Tjärna Ängar som är ett mycket farligt område som ligger granne med både Trafikverkets huvudkontor och universitetet. Snart kommer oroligheter att ha spridit sig dit också.