2020-10-05, 12:02
Medlem
Förstasidenyhet ett bra tag nu att Trump sitter inne i en bil, ned munskydd, och vinkar.
Tydligen totalt oacceptabelt och en risk för många människors liv.
Det samtidigt som vi har folk packade som sillar i kollektivtrafiken och fyllda köpcentrum sedan månader tillbaka rakt framför vår näsa.
Ingen som ens orkar försöka dölja hyckleriet längre?
Citera
2020-10-05, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Han har fortfarande inte medvetet smittat ner någon, eller har du bevis för att så skett? Om inte, då får man anta att du medvetet sprider fakegoja omkring dig.

Tack vare mitt helikopterperspektiv ser jag varför vissa sprider skit omkring sig.

Om han inte var gravt sinnesförvirrad när han bestämde sig för att utföra jippot så var han ju medveten om det.

Eller menar du att The Donald, flera månader in i en pandemi, inte har lyckats förstå hur smittspridning går till?
Senast redigerad av enhalvboj 2020-10-05 kl. 12:04.
Citera
2020-10-05, 12:03
Medlem
Fullständigt idiotisk biltur! Men det passar anhängarna och är väl därmed berättigad med tanke på kommande val.
Citera
2020-10-05, 12:04
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Trump är urstark, han behöver ingen behandling. I nästa debatt blåser han sleepy Joe av mattan.

Bara för att man är stark mentalt (eller fysiskt för den delen) betyder inte att man klarar sjukdomar bättre
handlar om riskfaktorer och hur virus satt sig/sprider sig i kroppen och om man klarar sig från följdproblem som lunginflamation
Citera
2020-10-05, 12:05
Avslutad
Citat:
Så nu smittar Trump medvetet ner den egna personalen? Man behöver bara vara tyst i en halvtimme så tar galenskaperna åter över och blir ”sanningar”. Fortsätt förklara, varje inlägg jag läser övertygar mig än mer om att Trump är den enda friska personen i den här soppan.

Ingen vettig politiker åker runt i en kortege bara för att vinka till sina anhängare efter att ha lämnat ett sjukhus efter en covidsmitta. Det är helt onödigt och meningslöst. Nu måste om inte annat samtliga som befann sig i samma fordon som Trump sättas i karantän i 14 dagar. Trumps fokus borde ligga på att bli frisk så att han kan fortsätta med sin valkampanj och ingenting annat.
Citera
2020-10-05, 12:07
Medlem
Slottsherres avatar
Ja, jäklar vilken cirkus! Donald behöver sin fix av folkets jubel, så dom får lov att köra honom ett varv runt kvarteret så att han kan vinka
Citera
2020-10-05, 12:11
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Jag läste ditt tidigare inlägg då du hävdade att han inte ens satt i bilen, utan låg istället i respirator. Hur ska du ha det?

Jag vill ge dej ett halvt rätt för det påhoppet. Du tänker rätt men du säger fel. Om inte vår Herre hade förbarmat sig över människorna så hade trumpen varit på fri fot och gått runt och smittad gud och alla människor. Därför inkapaciterades han och las i resperator. Tack för att du läser mej. Ibland kan man känna sig som en ropande röst i öknen härinne.
Senast redigerad av Starback 2020-10-05 kl. 12:13.
Citera
2020-10-05, 12:12
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Om han inte var gravt sinnesförvirrad när han bestämde sig för att utföra jippot så var han ju medveten om det.

Eller menar du att The Donald, flera månader in i en pandemi, inte har lyckats förstå hur smittspridning går till?
Jag menar att han genom att överleva ”bevisar” att viruset inte är så dödligt som det påstås. Det spelar ingen roll vad du eller jag tycker, det enda som betyder något i det här läget är vad Trump tycker och hur väljarna tolkar det. Du och jag är inte ens bjudna till festen, så om du blir oerhört upprörd över vad Trump gör så får du väl lära dig att hantera det?
Citera
2020-10-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Självklart inte. Det är en av hemligheterna !

Först var det så noga och sas att han och alla i hans närhet testades varje dag, men Trump tröttnade väl på att ha en kräkreflex varje dag och började säga "nej" till testerna..

Men... de kan ju ljuga så lätt om allt annat. Varför sa hon inte han testas varje dag.
Citera
2020-10-05, 12:19
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Ingen vettig politiker åker runt i en kortege bara för att vinka till sina anhängare efter att ha lämnat ett sjukhus efter en covidsmitta. Det är helt onödigt och meningslöst. Nu måste om inte annat samtliga som befann sig i samma fordon som Trump sättas i karantän i 14 dagar. Trumps fokus borde ligga på att bli frisk så att han kan fortsätta med sin valkampanj och ingenting annat.
Tror du Amerikas väljarbas satt i bilen med honom? Hans livvakter är expendable, 14 dagar i karantän för hans chaufför påverkar ingenting i en valrörelse. Om du tror att Trump tänker knäböja för att hans hatare ska börja kalla honom ”vettig” vet du uppenbarligen inte vem du har med att göra. Sorry för att behöva punktera din ballong.
Citera
2020-10-05, 12:22
Medlem
Trumps hänsynslöshet visar sig tydligt när han utsätter andra för stort obehag och eventuell död för att vinka.

Det får en att inse att det är mycket troligt att Trump inte tagit testerna som han skulle. McEnany vägrar ju uppge hur han har tagit tester.

Och då är det också mycket troligt att det är Trump som var superspridaren i The Rose Garden. Han bryr sig ju inte om andra alls. Det vet vi ju. Det är dock svårt att greppa att det är på en sådan nivå som det är. Det är så otroligt hänsynslöst.

Och hur påverkar det röstande för folk kan man undra. Fara runt och vinka som en idiot.
Citera
2020-10-05, 12:28
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse

Håller med, vad håller han på med? och bilen de åkte i är ju en speciell bil som är supertät, risken för smitta måste vara stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in