• 1
  • 2
2020-10-06, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Tack fr ett helt underbart och trffskert inlgg!

Runar r ju helt knpp, liksom rtt mnga hgerkristna sektmedlemmar.

Skulle ngon skjuta min katt... Tyvrr hade jag nog blivit inlst. Jag r vanligtvis inte vldsam alls och ogillar vld-om det inte r riktigt befogat. Men blir jag, liksom mnga andra, vittne till hur ett lskat husdjur-en bsta vn mrdas. D slpper nog de flesta sprrar.
Tyvrr skulle ett kattmord juridiskt sett inte befoga grov misshandel. Allts skulle kattmrdaren i princip g fri medans jag r den som straffas.

Blir arg bara jag tnker p det. Vilket nog knns igen av alla som har ett husdjur, vilket r rtt mnga.
r man extremist fr att man skulle frsvara sitt husdjur? Eller r det frst nr man skickar mordhot till Runar/liknande?
Jag gillar dem som skyddar dem som inte kan tala fr sej sjlva.

Bttre att vara kattextremist n knppreligis wannabekndisextremist som Runar.

Helt riktigt!

Allt mste sttas in ett sammanhang, och i vrat land s tycker vi om vra husdjur, oavsett om det r katter, hundar eller hstar.

Vra husdjur berr och upprr, men de allra flesta tnkande mnniskor frstr att skadande, eller hot om skadande av husdjur, skulle mynna ut i upprrdhet och en upprrd opinion.

Givetvis vrderar de allra flesta mnniskor mnniskoliv hgre n djurliv, men det hindrar inte djurgare frn att helt naturligt se sina fyrfota vnner som naturliga familjemedlemmar som fr evigt lmnar spr hos vra hjrtan.

Det finns ngot riktigt mrkt i att vara en sn dr pingstgalning, och samtidigt tro att man ska ppet kunna prata om djurplgeri utan reaktioner, som sagt, en grandios sjlvbild med ngot form av psykopatdrag, vi har vissa koder i vrat samhlle som de flesta av oss klarar av att flja.

Fresprkar du barnaga, frmlingsfientlighet, djurplgeri och andra, icke accepterade sikter, d fr du inte undra varfr mnniskor bemter detta och har starka sikter om det, d r det fel p dig, och inte din omgivning!
Citera
2025-03-31, 11:14
Medlem
Det finns en kinesisk roman som heter Cat Country publicerad 1933 som skildrar kattmnniskor som bor p Mars.
Citera
2025-03-31, 13:49
Jag har Ord frn Den Stora Boken till alla kattextremister.

Citat:
Cheezburgrz 4 teh m33k kittehs, theys can has teh urfs.

Cheezburgrz 4 teh kittehs who sez "I can has gud, plz?", theys can has it.

Cheezburgrz 4 teh kittehs dat no pwns, Ceiling Cat no pwnz0rz thems.

Cheezburgrz 4 teh kittehs wiff purr in hartz, theys can sees Ceiling Cat.

Cheezburgrz 4 teh kittehs dat sez shhhhh!, Ceiling Cat is liek "u mai kittehs."

Runar lser nog inte samma bibel som jag ens. He seems lame.

Maybe pray a little more.
Citera
2025-04-23, 18:54
Medlem
Att skjuta sin katt r fullt lagligt s lnge det inte innebr ondigt lidande fr katten. Lter vl fullt rimligt att avliva katten om ingen av garna r intresserade av att ge katten den vrd den behver. Vad man n tycker om Runar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in