• 3
  • 4
2020-10-02, 02:55
Medlem
Jag vet att problem i relationer går att lösa. Men i erat fall tror jag att ni behöver hjälp utifrån. Terapi av något slag. Äter han någon slags medicin som kan ha biverkningar tex lyckopiller ?( vet att dess drar i vissa fall ner sexlusten rejält).

Ta upp med honom att du vill leva i en relation med ett sexliv. Och att du vill skapa denna relationen med honom. Om han inte vill ha ett gemensamt sexliv med dig ska han vara medveten om att du kanske lämnar honom och går vidare I livet.

Du kan ju inte bära hela lasten själv, han måste ju vara med på banan.

Att få ha ett sexliv, få bli sedd, få bekräftelse, känna sig älskad är en mänsklig rättighet. Du önskar bara något som är självklart att få ha i livet, helt rimligt krav. Och det finns någon där ute för dig, som skulle vilja ge dig allt det här om han nu vägrar följa med på banan.
Citera
2020-10-02, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymlf
Kära flashbackare, jag behöver verkligen er hjälp. Jag är 40 år, gift sedan 13 år och tillsammans med min man sedan 20 år. Sex har alltid varit problematiskt, men nu är sexlivet stendött. Senaste gången vi hade sex var ch sedan var det slut.*
Vi har båda haft problem med sex från början. Mitt problem grundade sig i en överfallsvåldtäkt när jag var 13 och min mans problem grundar sig (tror jag) i problem med intimitet. Sexet var från början taffligt och ganska så obekvämt för oss båda. Men jag tänkte att det tar väl sin tid och det kommer att bli bättre. Det blev det inte. Vi blev sambo och då utvecklade han ett porrberoende. Det var fruktansvärt för mig att e får något. Inte blev det bättre när jag upptäckte att han ofta googlade på saker som "kvinnor med perfekta kroppar" och liknande. Jag kände mig redan osäker i min kropp på grund av övergreppet i tidiga tonåren och detta var lite som en dödsstöt för min självkänsla. Men -*som jag inser nu när jag har ett mer moget perspektiv -*det ÄR inget fel på mig. Nej, jag har ingen perfekt kropp, men den är fin på sitt sätt. Han tittade på mycket smala, modellaktiga kvinnor, medan jag har mer en typiskt kvinnlig kropp med breda höfter, bred rumpa, smal midja. Jag är inte smal, men heller inte överviktig och har aldrig varit det, men ändå har jag i hans sällskap alltid känt mig tjock och otillräcklig. Jag inser nu att han*nog aldrig tände på min kropp, utan har en preferens för smalare kvinnor - vilket man så klart får ha, men varför valde han mig då? Borde jag inte fått chansen att vara med en man som faktiskt uppskattar min kropp? I vilket fall som helst, jag kämpade för vårt sexliv. Han hatade att prata om det och det kändes aldrig som att han verkligen talade sanningen. Det blev en massa ursäkter och bortförklaringar, medan jag gärna hade hört den nakna sanningen. Framför allt i början skyllde han ofta på mig. Vid ett tillfälle sa han att det var på grund av våldtäkten som han hade svårt att ha sex med mig, att han hade svårt att släppa det. Det var hemskt att höra - för jag kunde ju inte hjälpa att jag blivit våldtagen*- men senare förstod*jag att det inte var sant, det var bara en bortförklaring.
* * Jag föreslog parterapi och/eller*att ta hjälp av en sexolog, men han kan inte tänka sig att ta emot hjälp utifrån.*Jag vet att han under denna perioden började googla hur man tar sig ur ett porrberoende, så det var han i alla fall villig att göra, men det ledde faktiskt ingenstans. Han började nog konsumera porr i mindre utsträckning, men vi två hade ändå aldrig sex. Som sagt, vi fick våra barn och sedan dog det totalt. Vi lever som två goda vänner. Vi drar båda vårt strå till stacken och hela det här familjeprojektet flyter på. Vi stöttar varandra i motgångar och kan lita på den andres hjälp. Vi har alltid något att prata om och tycker om att umgås. Men det tär på mig så mycket att inte ha en sexuell relation med honom. Jag är en ganska sexuell människa, tänker på sex varje dag, onanerar ofta och får orgasm varje gång jag gör det. Med min man fick jag aldrig det, jag var inte ens i närheten. Det var lite smek och kyssar som förspel, sedan penetrering och när han hade kommit så var sexet över. Han kände sig frustrerad över att jag inte kom och det kändes som att han inte ens orkade försöka. Det var som att han konstaterade att jag visst inte KAN få orgasm (fastän jag har berättat för honom att det kan jag visst). Han kom aldrig på tanken att fortsätta smeka mig när han hade nått klimax... vilket jag tycker är självklart. Jag själv hade ju aldrig avbrutit sexet så snart jag hade kommit utan låtit honom komma med. Ni undrar säkert varför jag inte tog mer initiativ och sa vad jag vill och inte, men det gick liksom aldrig att prata om sex med honom. Varje gång jag tog upp vår sexuella relation, blev han som förvandlad. Som sten. Jag visste aldrig vad han VERKLIGEN tyckte eller kände, det var mer som att han sa det han trodde jag ville höra så att samtalet kunde bli överstökat så snabbt som möjligt.
* * Nu är jag alltså 40 år och trebarnsmamma. Jag känner mig mer bekväm i min kropp än förr och jag drömmer om att få uppleva äkta intimitet med en man. Jag drömmer om någon sensuell, någon som älskar min kropp som den är. En man som älskar kvinnan han har framför sig och inte får en massa porrbilder i huvudet. Någon lite gammaldags - och med gammaldags menar jag inte pryd, utan "gammaldags" i*frigjord 70-talsanda. En man som älskar en naturlig kropp och som inte bara tänker på hur sexet ser ut, utan hur det känns. Men min verklighet ser helt annorlunda ut. Jag får numera ALDRIG några komplimanger. Den senaste gången han sa något positivt om min kropp var när jag var ett benrangel efter att ha ammat yngsta barnet i 1.5 år - då sa han uppskattande att man inte kan se att jag fött tre barn. Men min naturliga kroppsform är inte så där mager som jag var när jag hade ammat länge, utan så som jag är nu. Och jo, det syns på min mage att jag har fött barn, men det finns faktiskt män som kan se det vackra i det med. Jag har också med åren insett att jag har riktigt fina bröst - något som jag som yngre med dålig självkänsla och kritisk blick aldrig kunde se.*Det hade varit härligt med en man som tycker*likadant, men min man lägger inte märke till brösten; jag skulle lika väl kunna operera bort dem,*det skulle inte göra någon skillnad. (Innan någon säger att han kanske är smyghomosexuell - nej, det är han verkligen inte. Som sagt så fick jag reda på det mesta han googlade och porren han kollade på och det handlade endast om kvinnor - kvinnor som är vackrare än jag). Han vet för övrigt hur jag känner. Jag har sagt till honom att jag saknar intimitet och spänning och jag sa tydligt att det gör ont i mig att jag får mer uppmärksamhet av främmande män än av honom (det är inte så att jag är en donna som alla män vänder sig om efter, men det händer fortfarande att man fångar någons blick och får ett litet flirtigt leende - och det är faktiskt mer än jag får av min man).
* *Hur han numera sköter sin sexdrift vet jag inget om. Eftersom det alltid har varit jag som tagit upp vårt problematiska sexliv och det aldrig ledde någonstans, så beslöt jag mig besviken*och sårad för att aldrig ta upp det mer och invänta hans initiativ. Det kom aldrig. Han har helt enkelt aldrig tagit upp det. Så jag antar att han är nöjd med hur det är? Inte ens det vet jag ju. Jag blir mer och mer desperat. Jag har en ytlig vän*som jag drömmer om (han är gift, jag är gift, jag skulle inte vara otrogen) och drömmarna är underbara, men också sorgliga. Han verkar vara så sensuell, sexuell, mogen och härlig. Jag drömmer om andra också, trevliga pappor från barnens skola, till exempel. Jag föreställer mig hur det vore att upptäcka att en av dem också lever i ett sexlöst förhållande och hur härligt det vore att få ge honom den ömhet, värme och passion han trånar efter. Får jag ett leende av någon, även bara en främmande man i mataffären, så känner jag mig alldeles varm och pirrig. Tankarna går hela tiden. Vad gör jag? Skiljer vi oss? Det vill*jag inte*för barnens skull. Jag älskar dem mer än något annat i livet och unnar dem en intakt familj och jag vet att en skilsmässa helt enkelt skulle vara en katastrof för dem. I början ville jag det heller inte för min skull, utan jag ville verkligen få relationen att fungera, eftersom vi trots allt hade så mycket som var bra. Men det är ju bara jag som kämpar och varför skulle jag nöja mig med det, om vi inte hade barn att ta hänsyn till? Men nu är det ju så att vi har barnen och de är det finaste vi har. En annan tanke jag har haft är att fråga honom om han tycker jag ska hitta en älskare eller hur han annars har tänkt sig att jag ska leva med situationen. Om han inte vill prata om det, inte vill få hjälp av någon utomstående, inte vill jobba på det, då måste han åtminstone presentera en lösning för MIG som sitter fast i detta ofrivilligt. Det handlar heller inte om själva sexdriften, det går ju som sagt hur bra som helst att onanera. Men det är intimiteten jag saknar, spänningen med en partner, flirtandet. Att få känna sig sexig och kvinnlig och inte bara vara någons "bästa vän". Samtidigt så är det mest en retorisk fråga. Jag tror inte på otrohet som en lösning och skulle inte vilja det heller. Det svåra är också att jag har insett att om ett mirakel skulle ske och han plötsligt vill ta tag i detta och försöka bygga upp ett sexliv - ja, då skulle jag inte kunna gå med på det. Min självkänsla i sexsammanhang är noll och hur kan man plötsligt vilja vara intim med någon som har ratat en i tjugo långa år? Det skulle kännas som att han gör det av ren barmhärtighet eller kanske av desperation över att inte vilja skiljas; inte för att han faktiskt vill ha mig. Ibland tänker jag också att jag vet ju inte när jag hamnar i klimakteriet och hur jag reagerar på hormonomställningen. Kanske jag tappar sexlusten? Det skulle underlätta, men samtidigt skulle det betyda att jag aldrig fick uppleva härligt sex med en partner, att jag drömde, längtade och trånade i decennier utan att få uppleva det. Min inre värld rymmer så mycket, så många erotiska fantasier om härliga män, medan min realitet med män består av en våldtäkt i trettonårsåldern och ett kort, kasst och mekaniskt*sexliv med min make. Allt talar för att det inte borde vara så och inte måste vara så, att det borde finnas en man någonstans som skulle kunna älska mig OCH åtrå mig.
Jag vill gärna höra era tankar kring detta, kvinnor som män. Kanske någon kan relatera? Hur löste ni problemet? Blev det skilsmässa och hur gick det sedan? Var det rätt beslut? Eller lever någon som jag utan att ha funnit en lösning och hur går tankarna hos dig? Eller finns det någon som kan sätta sig in i min situation och som vill dela med sig hur de skulle göra?

Herregud vad alla ska ge tips på hur få igång sexlivet. Det verkar dött mellan er. Gör slut!
Eller skaffa en älskare!
Citera
2020-10-02, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag tycker snarare att TS ska ignorera din bibelsprängda, moralistiska och fördömande syn på människor och deras emotionella och fysiska behov.

Den som inte kan få de behoven uppfyllda i sin relation - och allt tyder på att det är så läget är för TS - menar du att en "kärleksfull" Gud ändå vill att man fortsätter leva ihop i respekt för äktenskapets heliga sakrament. En så jävla kärlekslös principryttare till Gud kan vad mig anbelangar dra åt helvete.

Bespara mig bibelord till svar, de biter inte på mig och jag har goda referenser på nära håll i mitt liv av människor som lever som kristna utan att vara dömande moralister som pekar finger åt allt från skilsmässa till kärlek mellan människor av samma kön. Världen och Flashback har noll och inget behov av bokstavstroende små moraldomare som dig.

Jag reagerar bara på att ni pushar så hårt för skilsmässa. "Om inte nu, så kanske om några år när barnen är större?" Skilj er! Skilj er!

Som om skilsmässa är målet här. Helst idag, men om inte vänta ett par år. Mycket märkligt. Som om ni njuter av när äktenskap går i kras.

Jag menar bara att det inte är ett alternativ än. Man bör kämpa, inte ge upp så fort. Som med allt vackert i livet krävs det jobb. De har byggt upp en familj och ett hem, varför rasera det? Ja, mannen har också ett ansvar, man och kvinna måste tillfredsställa varandras köttsliga lustar om det ska funka.

Personligen anser jag att enda rimliga anledningen till skilsmässa är vid otrohet.

Du låter för övrigt otroligt bitter och du har snabbt till ilska. För att jag uppmanar att kämpa i detta läge istället för att ta till skilsmässa så är jag en ond, dömande, bibelsprängd tok?

Tycker det verkar som att du vet att Gud ogillar det du förespråkar och hur du lever. Jag tror att du är livrädd för Gud, du vet att du vandrar i mörkret och du vill att TS ska göra det också.

Jag tror du har missförstått hur det funkar. JAG kan inte döma. Gud kommer att döma när tiden är kommen. Jag är bara en liten människa.

Att du drar upp samkönade "äktenskap" är skrattretande. Du vet nog lika väl som jag att ett "samkönat par" inte är något Gud välsignar eller uppskattar. Att som samkönat par gifta sig är som när barn leker doktor. Det är på låtsas.
Citera
2020-10-02, 10:38
Medlem
Loeptiks avatar
TS säger ju allt, desperat och olycklig, bryt upp!
Citera
2020-10-02, 14:57
Medlem
Håller med föregående, de två första orden i TS är "Desperat olycklig".

Du måste ta ett beslut, jag tror inte att något kommer förändras mellan er, så väljer du att stanna så får du välja att acceptera ett sexlöst liv. Som det låter på dig har du gjort vad du kan för att ta ansvar för situationen, men han är inte intresserad.

Otrohet/öppet förhållande är inget alternativ för dig skriver du.
Då är det Stanna eller lämna som återstår.

Jag tror att det är lättare för dig att få frid om du tar ett beslut.

Trots allt jag skrivit innan så kan du ju prova om du nu vill, du har ju kanske inte mycket att förlora på detta (men troligen omöjligt efter så här lång tid och inget alternativ), att ösa på med bekräftelse till honom. Säg att han är snygg och sexig tusen gånger, ta honom på kuken. Kan ju lätt bli lite krystat att börja så när ni levt ihop i 20 år på ett sätt, ni har era roller. Hångla upp honom, får ni väl till det och det är taffligt så får du spela teater och mena på att det här var det absolut bästa du nånsin varit med om. Syftet är att han ska bli så hårt bekräftad och känna sig så duktig att han börjar tycka att det är kul, får mer självförtroende och blir duktig på riktigt. Det skall inte finnas något "vi har lite att jobba på".
Citera
2020-10-02, 15:05
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymlf
Kära flashbackare, jag behöver verkligen er hjälp. Jag är 40 år, gift sedan 13 år och tillsammans med min man sedan 20 år. Sex har alltid varit problematiskt, men nu är sexlivet stendött. Senaste gången vi hade sex var för drygt fem år...
Senaste versionen av Mitt Livs Novell här på Flashback.

Att glo på porrfilm tillsammans kunde kanske hjälpa.
Citera
2020-11-10, 20:03
Medlem
mrrcleans avatar
Du kan ju alltid börja träna för din egen skull och få en kropp som i dina ögon är riktigt läcker. Alla ha något de vill förbättra, började. Din livsglädje över digsjälv kommer ökas och din s.k karl kommer kanske få lite intresse i dig igen. Och när han gör det så Baaaam! Dumpa skiten ur han och Ligg med hans snyggaste singelsläkting.
Eller så kanske det faktiskt kanske är dags att göra slut helt enkelt. Det kommer troligen inte att bli bättre om det gått såhär många år. Du förtjänar att få njuta av ditt liv, med allt vad det innebär. En skilsmässa är alltid svår i början, men det blir bättre. Som tidigare folk har skrivit så ska du inte tänka på barnen, de kommer snarare bli mer sårade om de får reda på att ni bara är ihop pga dem.
Hoppas att din framtid blir intim och sexfylld. Håll oss uppdaterade.
Citera
2020-11-11, 17:42
Medlem
Du har alltså lev i 20 år i ett förhållande utan sex? skaffade ni barn på första dejten, han du inte se att han kanske inte vill ha så mycket sex? 5 år utan sex, han måste vara sjuk eller något?
Haft liknande problem med en dam från förr det visade sig att hon skämdes för hon hade en lite kinky sida. bondage och lite dominans. så jag beställde hem lite rep piskor och skit och sedan blev hon som en galen nymfoman. hon insåg att jag inte skulle ogilla det eller tycka det var fel så hon kunde helt enkelt "tappa kontrollen" helt antar jag?
Det tog en tid att dra ut det ur henne. kanske är något han går igång på rejält men som han skäms för att berätta såpass mycket att han helt enkelt tänker skit samma?

Om han verkligen inte vill förbättra något så diskutera att du får ha en älskare, om han skiter i sex borde det inte vara ett problem?

jag hade dumpat...för längesedan, enligt egen erfarenhet så brukar barn ha det jobbigt i början men det slutar ofta med att det blir bättre för dom för de slipper allt bråk hela tiden. åldern spelar även in, är barnen 2 år eller 19 år?

Lärde mig mycket som jag idag kan använda med min nuvarande flickvän.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in