Citat:
Ursprungligen postat av
BINARY-CIS-PERSON
Man plågar sig och njuter sedan av att inte bli plågad? Man får något annat att tänka på? Man hatar på sig själv en stund tills man inte orkar, sedan släpper det.
Inte riktigt så, du har fastnat och dragits med i dina egna kugghjul i din tankecykel.
träning ger syre till muskler, och en kul bieffekt, syre till hjärnan, och lite pigga upp hormoner på det.
Det gör att du tänker lite nya banor, kan må lite bättre. osv.
Västvärldens (P???) problem idag är dels I lands problem som lättja, inte behöva anstränga sig, bekväma liv, men också skyhög arbetslöshet, omänskliga arbetsgivare och skitdålig utsikt på arbetsmarknaden för nästan alla utom upper echolon. Plussa på det befolkningsöverskott.
Vi har svårt att fokusera på det vi ska göra, för att vi lever så bekvämt och bra.
Och bygger bar apå vår ego och självökansångest.
Det är farligt. Allt fler blir sämre på att kunna tänka, och avsluta en utbilding.
Hur många här inne har läst en bok senaste halvåret??
Själv har jag också svårt att se belöningen av lång tid utan belöning och mycket trisstess och plåga.
Jag tycker mer om att må "rätt bra" än "OK" flertalet av timmar på dygnet.
Stenåldershjärnan har skapat oss till att vi bara fungerar måttligt när vi arbetar.
Arbetar vi inte, blir vi ännu värre, för oss själva, och andra. vi dekar ner oss mentalt och psykiskt.
Jag önskar att smarta forskare kunde hitta något intelligent sätt att göra oss lyckligare och er ansvarstagande via detta.