Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-29, 16:19
Medlem
InvisiblePersons avatar
Satt och försökte få wifi att fungera på datorn efter massa krångel och helt plötsligt slutade ljudet fungera utan att jag tryckt på något så nu sitter jag här med ännu ett problem med skitdatorn. Ljudet är stendött och jag får inte igång det trots att jag suttit och googlat i snart två timmar.

Provade att installera om drivrutinerna till ljudet men det hjälpte inte.
Det som är kvar att prova är väl att installera hela Windows 10 på nytt men det är en sista utväg.

Jag gjorde en felsökning och fick svar: Ljudtjänsterna svarar inte

Förstår inte hur ljudet bara kunde dö. Kan någon hjälpa mig?

Har en Asus Laptop med Windows 10
Citera
2020-09-29, 16:34
Medlem
Paddington75s avatar
Testat att starta om tjänsten?

services.msc i win+r och välj restart på Windows Audio

Biter inte det kan du kolla properties på Windows Audio och starta om de tjänster som ligger under dependencies också.

Annars så har ominstallation ett alternativ för reparation också, det brukar vara värt att prova innan du blåser allt och börjar på nytt.
Citera
2020-09-29, 16:40
Medlem
InvisiblePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington75
Testat att starta om tjänsten?

services.msc i win+r och välj restart på Windows Audio

Biter inte det kan du kolla properties på Windows Audio och starta om de tjänster som ligger under dependencies också.

Annars så har ominstallation ett alternativ för reparation också, det brukar vara värt att prova innan du blåser allt och börjar på nytt.

Startade om det för en stund sedan men det hjälpte inte. Nu får jag upp ett felmeddelande när jag ska prova starta om ljudet.

Ska kolla hur man reparerar windows
Citera
2020-09-29, 16:41
Medlem
welcometorealitys avatar
Googla på en systemåterställning, att fixa tillbaka ljud brukar ju inte vara ett stort problem nuförtiden, de flesta kan ju allt med datorer..
Citera
2020-09-29, 18:14
Medlem
InvisiblePersons avatar
Det hjälpte med att installera om Windows. Nu har jag ljud igen, väldigt konstigt.
Citera
2020-10-01, 07:39
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Det hjälpte med att installera om Windows. Nu har jag ljud igen, väldigt konstigt.
Fick liknande problem efter en drivrutinuppdatering. Misstänker att du fått in en sån med, silently eventuellt.

Kollar man i enhetshanteraren finns det ju en möjlighet att backa till föregående drivis, du kanske kan kolla med den nästa gång det strular med?

Bra att du fick liv i det igen, men surt på ominstallationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in