2020-09-28, 19:09
Medlem
Min fråga handlar främst om förvaring av pengar som jag kan också ha tillgång ta ut istället för att överföra de till svenska konton. Alltså handla för pengarna ute.

Säg att jag har pengar på paypal, har paypal då eget kreditkort eller hur kan jag använda de pengarna förutom föra över de till sitt bankkonto?

Om man skulle konvertera de till Bitcoin, hur kan man använda de pengarna?

Finns det andra ställen man kan ha pengar för att slippa avgifter och sån skit som paypal tar?
Citera
2020-09-28, 19:28
Medlem
Payoneer har eget kort för uttag och betalning.

https://www.payoneer.com

Annars fungerar paypal bra som betalningsmedel på bland annat Ebay. De flesta säljare föredrar pp där vad jag har sett.

Du bör dock tänka på att inte varken Payoneer eller Paypal är 100 säkert,rätt vad det är så är kontot fryst eller så är det nåt annat kludd. Ha alltså inte mer pengar än vad du har råd att bli av med samlat på kontot.

Att betala med BTC är svårare. Men det finns de som accepterar det och de blir fler och fler handlare hela tiden. Jag ser BTC snarare som ett "fondkonto" än en plånbok, jag säger dock inte att jag har rätt i det.

Har för mig att jag sett en lista här på var man kan handla med Bitcoin, testa att söka.
Citera
2020-09-28, 19:36
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Min fråga handlar främst om förvaring av pengar som jag kan också ha tillgång ta ut istället för att överföra de till svenska konton. Alltså handla för pengarna ute.

Säg att jag har pengar på paypal, har paypal då eget kreditkort eller hur kan jag använda de pengarna förutom föra över de till sitt bankkonto?

Om man skulle konvertera de till Bitcoin, hur kan man använda de pengarna?

Finns det andra ställen man kan ha pengar för att slippa avgifter och sån skit som paypal tar?

Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Payoneer har eget kort för uttag och betalning.

https://www.payoneer.com

Annars fungerar paypal bra som betalningsmedel på bland annat Ebay. De flesta säljare föredrar pp där vad jag har sett.

Du bör dock tänka på att inte varken Payoneer eller Paypal är 100 säkert,rätt vad det är så är kontot fryst eller så är det nåt annat kludd. Ha alltså inte mer pengar än vad du har råd att bli av med samlat på kontot.

Att betala med BTC är svårare. Men det finns de som accepterar det och de blir fler och fler handlare hela tiden. Jag ser BTC snarare som ett "fondkonto" än en plånbok, jag säger dock inte att jag har rätt i det.

Har för mig att jag sett en lista här på var man kan handla med Bitcoin, testa att söka.

Skatteverket lär ha örnkoll på både Paypal och Payoneer.
Citera
2020-09-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Skatteverket lär ha örnkoll på både Paypal och Payoneer.

fan vet om dom har koll på payoneer ?
Klart att det är fullt möjligt, men som jag fattade TS så handlade det inte om att undanhålla för skatteverk, isåfall ligger väl tråden i fel forumdel ?
Citera
2020-09-28, 19:43
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
fan vet om dom har koll på payoneer ?
Klart att det är fullt möjligt, men som jag fattade TS så handlade det inte om att undanhålla för skatteverk, isåfall ligger väl tråden i fel forumdel ?

Ställer man den frågan så är det klart att man inte vill pröjsa skatt
Citera
2020-09-28, 19:59
Medlem
Jag har redan skattat på de pengarna som kommer till paypal det är en tjänst som gör det de har också Payoneer. problemet är bara att jag inte vill ha samtal med banken vart de pengarna kommer ifrån plus de där avgifterna som paypal tar och sen valutan blir sämre.

Finns ingen säkrare alternativ? Hur är det med EcoPayz. Är de säkrare?

Kreditkort är inte ett måste men plus men att jag kan betala räkningar osv via tjänsten samt handla för de på nätet.
Citera
2020-09-28, 20:59
Medlem
Skohornets avatar
Revolut börjar ju bli poppis. Avinstallerade appen för ett år sedan då det knappt fanns några färdigutvecklade funktioner. Installerade den igen nyligen och de verkar ha rullat igång rätt bra. De har bankkort och gratis(?) valutaomväxling. Tror även att du kan handla kryptovalutor om du köper deras betaltjänst. Osäker på hur det fungerar dock, men har sett att typ alla kryptovendors klivit över dit. Antar att det är för att det inte är svenskt.
Citera
2020-09-28, 21:31
Medlem
Revolut
Citera
2020-09-28, 22:00
Medlem
Citat:
Jag har redan skattat på de pengarna som kommer till paypal det är en tjänst som gör det de har också Payoneer. problemet är bara att jag inte vill ha samtal med banken vart de pengarna kommer ifrån plus de där avgifterna som paypal tar och sen valutan blir sämre.

Finns ingen säkrare alternativ? Hur är det med EcoPayz. Är de säkrare?

Kreditkort är inte ett måste men plus men att jag kan betala räkningar osv via tjänsten samt handla för de på nätet.

Crypto.com, skaffa ett av deras kort.
Sen laddar du kortet genom att antingen:
1. köp valfri kryptovaluta, och för över till ditt konto i deras app. Ladda sedan kortet med det.
2. för över med SEPA-överföring till ditt bankkonto i deras app (fiat-konto heter det). Ladda sen kortet med det.

Spendera på som vanligt med VISA-kortet. Betala räkningar gör du med kortet + Betalo.
Citera
2020-09-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Revolut börjar ju bli poppis. Avinstallerade appen för ett år sedan då det knappt fanns några färdigutvecklade funktioner. Installerade den igen nyligen och de verkar ha rullat igång rätt bra. De har bankkort och gratis(?) valutaomväxling. Tror även att du kan handla kryptovalutor om du köper deras betaltjänst. Osäker på hur det fungerar dock, men har sett att typ alla kryptovendors klivit över dit. Antar att det är för att det inte är svenskt.

Hur kan det vara säkert o anonymt med den tjänsten när det är på svenska plus att man måste ge alla personliga information vid registreringen?
Citera
2020-09-29, 00:29
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Hur kan det vara säkert o anonymt med den tjänsten när det är på svenska plus att man måste ge alla personliga information vid registreringen?

"När det är på svenska"? Behöver ju inte betyda att den är baserad här. Det är vad folk som handlar med kryptovalutor verkar använda nuförtiden. Är du anonym på Paypal eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in