Citat:
Ursprungligen postat av
Helge.Palmcrantz
Det du dock verkar frbise r att nr det r dags fr dig att knna p arbetslivet som junior s har det redan examinerats runt 4000 frontendare och lika mnga FS:are sedan 2020. D rknar jag lite med rrelse inom privat sektor och ven Uni/hgskola.
Det problem du kommer st infr r att du kommer vara JUNIOR nr du kommer ut ur hlan. Det finns ingen efterfrgan p juniorer.
Det finns absolut inget bolag med en omsttning ver 50 miljoner som kommer att ta in dig utan Due Process, fr att din vn tycker att du r en hyvens kille.
Det dr var vi mediamuppar dock vldigt fint lottade med p tidigt 2000-tal. D kunde man fixa nytt jobb och hjd ln p en AW med polaren och hans chef.
Ja lika mnga "backend, frontend, fullstack och allt drtill har skerligen utbildats.
Du verkar ha en negativ instllning hr i livet, eller? Klart dr finns efterfrgan. Annars hade dem nog inte utbildat.
Och varfr hittar jag junior positioner lite hr och var? Jag vet inte vilken by du bor i? Men hr omkring finns det jobb.
Ett par vnner till mig har gtt utbildning och dem hqr junior plats idag. Senaste gruppen som tog examen till denna sommaren. Alla som fullfljde utbildningen fick jobb.
Om inte direkt efter s inom tre mnader. S jobb finns?.. 😆