• 1
  • 2
2008-11-23, 12:01
Medlem
Jag är ganska säker på att det inte går att spela korpen och riktiga seriesystemet samtidigt. Alla spelare över 15 år som är aktiva i en förening i de riktiga divisionerna måste ha en elitlicens. Vet ej om det gäller hela vägen ner till div. 7 men jag var tvungen att göra detta när jag fyllde 15 och då låg min klubb i 3an eller 4an. Elitlicensen är mest försäkringsgrejs men det knyter också spelaren till klubben så att man inte kan spela i flera klubbar samtidigt.
Citera
2008-11-23, 12:23
Medlem
Algot79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyyy
jag tror de ska gå att vara me i båda, men vill få det bekräftat från en som vet.

Jag kan inte svara på hur det är i resten av landet. Men där jag bor får man inte ha med licensierade spelare i korpen.
Citera
2008-11-23, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algot79
Jag kan inte svara på hur det är i resten av landet. Men där jag bor får man inte ha med licensierade spelare i korpen.
I sthlm är det iallafall tillåtet med licensiarede spelare, men är det inte bara gå in och kolla på hemsidan för din korpenförenigne?
Citera
2009-02-04, 12:32
Medlem
Philliss avatar
Spelare över 35 får spela både Seriesystem och korpen, så ja - Henrik Larsson får spela korp och seriefotboll om han vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in