2020-09-26, 17:26
Medlem
https://www.expressen.se/gt/polisen-fruktar-vapnade-narkotikakonflikter-i-city/

I en underrättelserapport beskrivs hur polisen nu fruktar för ett stort raskrig i Göteborg. "Etniskt baserade nätverk" med invandrarungdomar från Somalia, Syrien och Afghanistan krigar om revir.

Underrättelserapporten beskriver hur knarket flödar i Göteborg. "Det är lika lätt att köpa knark som att handla mat på ICA".
Utdrag från rapporten:
"Det sker återkommande stora våldsamma sammandrabbningar i centrala Göteborg mellan unga afghaner och framför allt unga syrier, men även somalier där de slåss om bra försäljningsställen för narkotika. Det har skett ett flertal knivskärningar i samband dessa bråk och polis har vid olika tillfällen anträffat tillhyggen/gatustridsvapen".

"Det är invandrarnas etnicitet och nationalitet som håller dem samman. De träffas ofta redan på asylboendet".
Experten Per Brinkemo:
– Svenskar glömmer ofta att i många av länderna där de kommer ifrån, finns det från början starka etniska konflikter. Det kan vara konkurrens mellan afghaner eller araber, eller somalier som är nedtryckta av araber och albaner.
Invandrarungdomarna sysslar även med personrån. Antalet personrån i Göteborg har stigit till höga nivåer senaste åren. Inte sällan förnedras offren genom att man klär av dem nakna och urinerar på dem.
Senast redigerad av blueberrycake 2020-09-26 kl. 17:39.
Citera
2020-09-26, 17:28
Medlem
Nice.

De som röstade för detta får väl komma med en lösning?
Citera
2020-09-26, 17:32
Bannlyst
Hoppas av hela mitt hjärta det blir av
Citera
2020-09-26, 17:35
Medlem
Så länge inte gemene man skadas, kör hårt!
Citera
2020-09-26, 17:36
Medlem
Eftersom de inte släpps in i det svenska samhället håller de sig till sin egen grupp. Vi skulle göra likadant.
Citera
2020-09-26, 17:37
Medlem
Hög tid att stoppa invandringen av humanitära skäl och börja återvandring. Sverige är alldeles för osäkert, både för svenskar och ekonomiska invandrare
Citera
2020-09-26, 17:39
Medlem
Cannibalizations avatar
Hur tänker polisen agera? Politikerna?

Eller kommer det bara få fortsätta eskalera?
Citera
2020-09-26, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Eftersom de inte släpps in i det svenska samhället håller de sig till sin egen grupp. Vi skulle göra likadant.

Precis.

När svenskar utvandrade till USA och inte släpptes in i det amerikanska samhället så började dom raskriga så det stod härliga till.
Citera
2020-09-26, 17:53
Medlem
Det finns en del statistik tillgängligt om brottslighet i Göteborg. Jag har hittat siffror tom 2018 så det senaste året saknas än så länge. BROTT OCH TRYGGHET I GÖTEBORG.
För egen del är jag inte orolig. Det finns stöd för den känslan i statistiken ! Jag går lugnt på gatorna i centrala staden dag som natt. Jag är 73 år gammal.Med det sagt så måste vi rensa upp i brottsträsket. En hel del andra människor är ju drabbade.
Citera
2020-09-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det verkar som att du röstat för invandring, så hur ska du lösa problemet?
Citera
2020-09-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Det finns en del statistik tillgängligt om brottslighet i Göteborg. Jag har hittat siffror tom 2018 så det senaste året saknas än så länge. BROTT OCH TRYGGHET I GÖTEBORG.
För egen del är jag inte orolig. Det finns stöd för den känslan i statistiken ! Jag går lugnt på gatorna i centrala staden dag som natt. Jag är 73 år gammal.Med det sagt så måste vi rensa upp i brottsträsket. En hel del andra människor är ju drabbade.
TACK gamle man (eller i alla fall, "halvgamle man") för det du gjort för detta land.
Citera
2020-09-26, 18:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Utdrag från rapporten:

"Det sker återkommande stora våldsamma sammandrabbningar i centrala Göteborg mellan unga afghaner och framför allt unga syrier, men även somalier där de slåss om bra försäljningsställen för narkotika."

Det var många som kämpade hårt för att få hit en massa afghaner. Andra kämpade hårt för att få hit många syrier ("Mitt Europa bygger inga murar" och "Refugees Welcome" osv). Under Reinfeldt-tiden var det somalier som man kämpade med att få hit.

Ok. Nu är dom här. Och många av dem vill nu föra vidare traditionen från deras hemländer, nämligen att skjuta varandra.

Citat:
Experten Per Brinkemo:

– Svenskar glömmer ofta att i många av länderna där de kommer ifrån, finns det från början starka etniska konflikter. Det kan vara konkurrens mellan afghaner eller araber, eller somalier som är nedtryckta av araber och albaner.

Så vad gör ni nu? Hur ska ni lösa detta?

Eller blev ni tagna på sängen? Ännu en gång?

"Vi har varit naiva" osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in