Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholmsjevel
Ta till vara på tiden du är inlagd. Kolla om det finns någon "vårdsamordnare" att tala med så att du får hjälp med bra fortsatt vård när du blir utskriven. I övrigt får du samla krafterna och vila upp dig ordentligt nu när du har chansen.
Enda jag är nyfiken på är hur maten är.... Har aldrig varit inlagd på psyk men väl andra avdelningar och vet hur mycket maten kan variera i kvalitet.
Annars önskar jag dig bara lycka till och jag törs lova att det blir bättre även om jag inte läst någon annan av dina trådar.
Hej!
Ja precis, man får passa på när man väl är här att samla så mycket krafter som möjligt och prata så mycket man orkar med personalen här. Lätta lite på hjärtat varje dag.
När det kommer till mat så kommer personal varje dag och frågar vad man vill ha till lunch och middag en dag i förväg då dom måste beställa mat en dag i förväg.
Det är alltid två olika rätter man har att välja på, antingen en maträtt som innehåller kött eller vegetarisk.
Är du vegan så får du specialanpassad mat. Varje middag ingår det en efterrätt.
Till lunch åt jag friterade vårrullar med sweet chilisås med fruktsallad till efterrätt.
Maten är verkligen fantastisk på psykiatrin, många tror det är samma standard som man fick i skolan, men den är betydligt bättre.
Skulle det vara så att du inte gillar någon av maten som erbjuds för dagen så kan dom ringa köket, då kan du välja t.ex. pannkakor eller caesarsallad (Samma ceasarsallad som Espresso House säljer, samma leverantör)
Min teori är att matens kvalité prioriteras högt då många kommer in till psykiatrin med en kraftig undervikt. När du är på botten så äter man i princip ingenting då hungern försvinner av all ångest och mörka tankar.