2020-09-26, 00:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Detta gäller inte grävmaskiner, men det är ju maskiner.

Bland flerbruks hjullastare så tycker jag att Wille har de bästa maskinerna, på jobbet har vi 2x Wille och 1 Lundberg som används till bl.a. snöröjning, gräsklippning och sopning. Och Willerna har visat sig att vara bättre på alla möjliga sätt än vad Lundbergen är.
Citera
2020-09-26, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Hur långt är ett snöre?
Vad är bäst för dig?
Billigast i inköp?
Billigast service?
Enklast att meka med själv?
Vad är ”bäst” för dig?

Vi pratar om grävmaskiner och inte snören
Citera
2020-09-26, 09:48
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Huddig har jag ingen erfarenhet av, men de kan omöjligt vara sämre än vad Lännen är.
Lännen = Lada
Huddig = BMW
Citera
2020-10-02, 01:12
Medlem
Doosan, Hitachi och Cat.
Inte jag som varken betalar eller reparerar förutom enstaka slangbyten så dom aspekterna kan jag inte uttala mig om. För mig, i dom projekt jag haft värderar jag finlir i hydrauliken. Kört gamla som nya allt mellan 3 till 30 ton. Larv samt hjul.

För Lastmaskin ber jag Cat och allt med en joystick att dra åt helvete, och kör Volvo alla dar i veckan, även om Ljungby känns bättre på nästan alla sätt. Är väl vad man är van vid, och som inhyrd förare är det ofta Volvo som finns i parken 99% av gångerna.

Kört i princip allt och testat det mesta som du kan göra med lastarna, allt från L30 till underjords maskiner som tar 40 ton skut i skopan. Men, smaken är som baken. Det jag gillar hatar säkert du.
Citera
2020-10-02, 23:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronHobbit
Doosan, Hitachi och Cat.
Inte jag som varken betalar eller reparerar förutom enstaka slangbyten så dom aspekterna kan jag inte uttala mig om. För mig, i dom projekt jag haft värderar jag finlir i hydrauliken. Kört gamla som nya allt mellan 3 till 30 ton. Larv samt hjul.

För Lastmaskin ber jag Cat och allt med en joystick att dra åt helvete, och kör Volvo alla dar i veckan, även om Ljungby känns bättre på nästan alla sätt. Är väl vad man är van vid, och som inhyrd förare är det ofta Volvo som finns i parken 99% av gångerna.

Kört i princip allt och testat det mesta som du kan göra med lastarna, allt från L30 till underjords maskiner som tar 40 ton skut i skopan. Men, smaken är som baken. Det jag gillar hatar säkert du.
Har själv ingen erfarenhet av Doosan, men de säljer bra många maskiner. Annars så hade de en ny Liebherr hjulgrävare som demo i en vecka på jobbet, körde den 2 dagar och blev verkligen positivt överraskad. En mkt fin och bra maskin.

När det gäller hjullastare så har jag bäst erfarenhet med Volvo, CAT och Komatsu, men jag har kört flera andra märken förstås.
Citera
2020-10-04, 18:13
Medlem
orvarens avatar
Åkerman är väl nerlagt sedan länge?

Men var inte de bra maskiner?
Citera
2020-10-04, 22:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Åkerman är väl nerlagt sedan länge?

Men var inte de bra maskiner?
Ja, Åkerman tillhör historieböckerna.

Åkerman var mkt fina maskiner, körde ett tag en 8t Åkerman 1987 mod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in