Citat:
Ursprungligen postat av
IronHobbit
Doosan, Hitachi och Cat.
Inte jag som varken betalar eller reparerar förutom enstaka slangbyten så dom aspekterna kan jag inte uttala mig om. För mig, i dom projekt jag haft värderar jag finlir i hydrauliken. Kört gamla som nya allt mellan 3 till 30 ton. Larv samt hjul.
För Lastmaskin ber jag Cat och allt med en joystick att dra åt helvete, och kör Volvo alla dar i veckan, även om Ljungby känns bättre på nästan alla sätt. Är väl vad man är van vid, och som inhyrd förare är det ofta Volvo som finns i parken 99% av gångerna.
Kört i princip allt och testat det mesta som du kan göra med lastarna, allt från L30 till underjords maskiner som tar 40 ton skut i skopan. Men, smaken är som baken. Det jag gillar hatar säkert du.
Har själv ingen erfarenhet av Doosan, men de säljer bra många maskiner. Annars så hade de en ny Liebherr hjulgrävare som demo i en vecka på jobbet, körde den 2 dagar och blev verkligen positivt överraskad. En mkt fin och bra maskin.
När det gäller hjullastare så har jag bäst erfarenhet med Volvo, CAT och Komatsu, men jag har kört flera andra märken förstås.